Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq25> ?p ?o. }
Showing items 1 to 33 of
33
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq25 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq25 number "25".
- 2015_01_22_281-seq25 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq25 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq25 spokenAs 62.
- 2015_01_22_281-seq25 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godājamie kolēģi! Ministru kungi! Dāmas un kungi! Ārlietu ministra ikgadējā ziņojumā par paveikto un iecerēto es cerēju rast atbildi uz jautājumu, kāds ir ārpolitikas pamatuzdevums, kā tas tiks realizēts, nevis uz jautājumu, kādas ir valdības un Eiropas Savienības prezidentūras prioritātes, jo tās ir rakstītas citos vispārīgos dokumentos un tiek skandinātas katru dienu. Bet kādus pasākumus mēs esam veikuši un kādi ir jāveic, lai sasniegtu Valdības deklarācijā minēto ārpolitikas pamatuzdevumu - garantēt valsts drošību, stabilitāti, starptautiski veidot priekšnoteikumus valsts ekonomiskajai izaugsmei un iedzīvotāju labklājībai? Aiz apaļās ierēdniecības valodas, kas kā liela sērga ir izplatījusies ne jau tikai Ārlietu ministrijā, bet visā valsts pārvaldē, nav nedz šībrīža situācijas analīzes, nedz ziņojuma nosaukumā solīto “iecerēto darbību”. Diemžēl jāsecina - formāls, birokrātisks ziņojums, kurš atbilžu vietā rada tikai neatbildētu jautājumu: kā ārpolitika ir palīdzējusi un turpmāk palīdzēs risināt valsts drošības un ekonomikas izaugsmes jautājumus? Godājamais ministra kungs! Šis ziņojums ir viens no garlaicīgākajiem informācijas un Latvijas apstiprināto pozīciju apkopojumiem, kādu vien ir pēdējā laikā nācies lasīt. Ziņojums ir tik spilgti garlaicīgs kā pamatskolas mācību grāmata, ja jums to liktu šobrīd lasīt. Dokumentā katrā lappusē: Latvija turpinās īstenot, sniegs atbalstu, efektīvu atbildi, ieguldījumu, uzsvaru liks, sekmīgi turpinās, aktīvi strādās, rosinās diskusijas, izaugsmi un lomu veicinās un stiprinās, mērķus spraudīs un īstenos, veidos priekšnosacījumus, paudīs nosodījumus - un turklāt skaidrus! - un pēc tam nodrošinās stabilitāti, un, protams, darbs tiks turpināts. Īpaši vērtīgi būtu uzzināt: kad jūs, ministra kungs, ziņojumā lietojat vārdu salikumu “Latvija uzskata”, tieši kura viedoklis tas ir - Ministru kabineta, Saeimas, sabiedrības? Es pilnībā piekrītu, ka sabiedrībai ir divi būtiski jautājumi - drošība, kas ir atkarīga no iekšējiem un ārējiem faktoriem, un labklājība, kas ir tieši atkarīga no Latvijas ekonomiskās izaugsmes, tātad arī no īstenotās ārpolitikas. Kā jūs minat ziņojumā, svarīga ir drošība - nacionālajā, reģionālajā un globālajā līmenī. Mēs esam Eiropas Savienības un NATO valsts, un tajā pašā laikā katrs no mums apzinās, ka mums ir viena no svarīgākajām Šengenas valstu robežām, aiz kuras ir Krievija. Ņemot vērā ģeopolitiskos apstākļus, mums būtu jāveic rūpīga Krievijas iekšpolitikas un ārpolitikas analīze. Kur mēs varam iepazīties ar šādu analīzi? Kā Latvijas valdība ir gatava aizstāvēt Latvijas nacionālās intereses, atbalstot ražotājus, kuri šobrīd cieš no ieviestajām sankcijām? Cik liels drauds Latvijas ekonomikai ir Krievijas rubļa kritums? Vai Krievijā nav izveidojusies liela iekšpolitiskā spriedze, kas varētu pavērst arī bēgļu straumi mūsu valsts virzienā? Kāpēc ziņojumā ne vārda nav par šiem jautājumiem? Līdzīgi jautājumi rodas par drošību globālajā līmenī. Ziņojumā ir teikts: “Gads nenesa būtisku progresu Tuvo Austrumu konflikta noregulējumā.” Ministra kungs, ja ir konflikts, ir konflikta cēloņi, vai ne? Ja nav cēloņu analīzes, nevar būt nopietnas konflikta noregulējuma politikas. Kas izraisīja iekšpolitiskos konfliktus Sīrijā un Irākā? Ar tēzi, ka lielāka uzmanība tika pievērsta teroristiskam grupējumam “Islāma valsts Irākā un Levantē” un ka tas ir jauns drauds un izaicinājums visai starptautiskajai sabiedrībai, ir stipri par maz. Ja drauds - tad cik nopietns? Kas notiek ar bēgļiem, kuri bēg no šiem draudiem? Cik daudz ir šo bēgļu, un kur tie meklē patvērumu, un cik liels drauds tas ir mums? Šie, manuprāt, ir analīzes vērti jautājumi! Vai valdībai ir plāns un līdzekļi, lai palīdzētu risināt šo bēgļu problēmu? Šajā dokumentā šādu plānu neredz. Pēdējo nedēļu notikumi ir būtiski ietekmējuši sabiedrības attieksmi pret terorismu. Jautājums par Latvijas iedzīvotāju drošību īpaši aktuāls ir kļuvis šobrīd - Latvijas prezidentūras laikā. Ministra kungs, kurš Latvijā ir cilvēks Nr.1, kas atbildīgs par terorisma draudu novēršanu? (No zāles: “Sudraba!”) Ziņojumā ir minēts, ka Latvija pievienosies ASV koordinētajai starptautiskajai koalīcijai cīņai pret ISIL teroristisko grupējumu. Kas tā ir par koalīciju? Kādas valstis ietilpst šajā koalīcijā? Ja šīs operācijas nav NATO ietvaros, tad droši vien šādai pievienošanās procedūrai būtu jāsaņem Saeimas mandāts. Sadaļā “Cīņa pret terorismu” jūs informējat, ka 2015.gadā Latvija turpinās līdzdarboties NATO centienos atbalstīt Afganistānas drošību un stabilitāti. Iepriekš jūs gan apgalvojāt, ka misija sekmīgi noslēgusies. Ministra kungs, lūdzu, pastāstiet Saeimai, cik reižu ir palielinājies narkobizness un opija audzēšana Afganistānā kopš NATO misijas sākuma? Kādas naudas apgroza tie paši talibi, kuru rokās mēs atstāsim Afganistānu? Kāds ir misijas klātbūtnes attaisnojums, pamatojums, ja Afganistānā ik gadu tiek saražoti 150 miljardi opija devu (25 reizes vairāk nekā cilvēku uz zemes)? Afganistāna ražo divas reizes vairāk heroīna nekā pirms 10 gadiem visā pasaulē. Rodas jautājums: vai apkarojam terorismu vai apsargājam narkofabrikas? Tiek uzskatīts, ka narkobizness baro terorismu. Jautājums: kāds tad ir misijas pozitīvais saldo? Iznāk, ka ārvalstu karaspēka ilgā klātbūtne nevis novērsa, bet veicināja valsts talibanizāciju. Cīņa pret terorismu šajā teritorijā jau ir mīts, tāds pats kā ķīmiskie ieroči Irākā. Runājot par šo ģeopolitiski karsto reģionu, rodas jautājums: kāpēc jūs, ministra kungs, šajā plašajā ārpolitikas izklāstā neatradāt vietu Irānai? Jūs taču nenoliegsiet, ka Irāna ir lielākais ģeopolitiskais spēlētājs reģionā, turklāt ar lielām pretenzijām kodolenerģijas laukā. Jūs pats tur pabijāt pagājušajā gadā, un ceru, ka labi saprotat problemātiku. Es saprotu, ka Irānai divpusējās attiecības ar Latviju nav prioritāras. Taču Latvija kā Eiropas Savienības prezidējošā valsts varētu mēģināt veicināt Eiropas Savienības pārstāvniecības atvēršanu Teherānā. Iespējams, tas būtu kaut kas, ko pasaule atcerētos no mūsu prezidēšanas. Cita paliekoša cilvēku atmiņās jau nebūs. Mūsu prezidēšana izskatās kā dežurēšana klasē: noslauki tāfeli, sakārto solus, izvēdini telpu. Kur ir idejas, lai Rīgu iezīmētu pasaules politiskajā kartē tāpat kā Helsinkus, Māstrihtu, Lisabonu? Tā vietā Latvija veicinās ciešāku NATO un Somijas un Zviedrijas sadarbību. Ar kādiem, lūdzu, paņēmieniem? Somi un zviedri ar NATO sadarbojās jau laikā, kad Latvija vēl staigāja pa NATO galda apakšu. Gribu atgādināt, ka otrs Valdības deklarācijā minētais ārpolitikas pamatuzdevums ir starptautiski veidot priekšnoteikumus valsts ekonomiskajai izaugsmei un iedzīvotāju labklājībai, tātad arī sniegt atbalstu uzņēmējiem jaunu eksporta tirgu apguvē. Deputātiem būtu interesanti zināt, kādās valstīs, izņemot pieminēto Dienvidkorejas vēstniecību, jūs plānojat vērt vaļā vēstniecības un diplomātiskās pārstāvniecības. Latvijai ir vairāk nekā 40 diplomātiskās misijas. Kāds ir ekonomiskais efekts no tām? Cik profesionālu ekonomisko atašeju tajās strādā, un cik liels ir viņu ieguldījums eksporta tirgu apguvē? Dokumentā kā prioritāte minēta arī Eiropas vienotā tirgus interešu aizsardzība. Tomēr darbību uzskaitījums Latvijas ekonomisko interešu aizsardzībai un veicināšanai aizņem vien puslapaspusi. Tas aprobežojas vien ar atskaiti par ārējo sakaru diversifikāciju un iesaistīšanos pārtikas eksporta sertifikācijā. Bet ko darīsim tālāk? Apgalvojums un pārliecība, ka Transatlantiskās tirdzniecības un investīciju partnerības līgums veicināšot Latvijai svarīgās ekonomiskās attiecības ar ASV, pozitīvi ietekmēšot Latvijas iedzīvotāju dzīves standartu un labklājību, kā arī sniegšot jaunas iespējas uzņēmējiem, īpaši farmācijas, pārtikas un kokapstrādes nozarēs, izklausās skaisti, taču neticami. Jūs iestājaties par lielāku informācijas atklātību un sarunu procesa caurskatāmību. Varbūt varētu sākt ar diskusijām Latvijā? Kā šis līgums patiesībā var ietekmēt Latvijas ekonomiku? Kādi ir pētījumi, ka šāda “tirgus bez ierobežojumiem” ienākšana Latvijā ietekmēs mūsu ražotājus? Un visbeidzot - ļoti svarīga dokumenta sadaļa, kurā jūs, ministra kungs, sakāt, ka - citēju - attīstīsiet, sekmēsiet, pievērsīsiet pastiprinātu uzmanību - un beigās - aktivizēsiet sadarbību Baltijas jūras reģionā. Lai šo vēlējuma izteiksmi tuvinātu reālai politikai, vai nebūtu svarīgi izveidot kopēju Baltijas valstu jūras robežu? Dzīvojam taču globalizācijas laikmetā! Runājam par kopēju Eiropas Savienības drošības un kopējas ārpolitikas padziļināšanu, bet tajā pašā laikā jau 25 gadus nevaram vienoties par jūras robežu ar kaimiņiem - Igauniju un Lietuvu. Kāpēc joprojām dzīvojam pagaidu robežās? Kur ir problēma? Reņģēs vai virtuālajā naftā, kas slēpjas jūras dzīlēs? Sadarbībai Baltijas jūras reģionā būtiska loma piešķirta Rail Baltica projekta uzsākšanai, tomēr vēl aizvien nav viennozīmīgas atbildes par to, kāda būs šī projekta finansiālā ietekme Latvijā. Ir pieminētas kultūras un ekonomiskās aktivitātes, īpaši dalība padomēs un forumos, bet nav atbildes, vai mūs satrauc un mēs grasāmies risināt Baltijas jūras vides piesārņojuma problēmas. Vai beidzot nevajadzētu uzsākt aktīvu dialogu ar tuvākajiem kaimiņiem par vienotu Baltijas valstu politisko un ekonomisko interešu aizsardzību arī Eiropas Savienībā? Līdz šim sadarbība ir bijusi fragmentāra un nav likusi rēķināties ar Baltijas valstīm kā nopietnu spēlētāju Eiropas Savienības politikā.".
- 2015_01_22_281-seq25 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq25 speaker Inguna_Sudraba.
- 2015_01_22_281-seq25 translatedText "Honourable President-in-Office of the Council. - ladies and gentlemen, Minister, ladies and gentlemen, in the annual report of the Minister of Foreign Affairs on the progress made and what I hoped was to find an answer to the question as to the foreign policy, how this will be realised, not on the question of the government and Europe. The priorities of the Presidency of the Union, as they have been written in other general documents, are drawn up every day, Bet what measures we have taken and what needs to be done in order to achieve the foreign policy statement of the Government declaration: guarantee national security, stability and transnational creation. The economic growth and well-being of the country, which has spread to the Ministry of Foreign Affairs as a major scourge, is neither an analysis of the current situation, nor the " intended function " of the report ,a bureaucratic report which instead answers questions only unanswered the question: how the foreign policy has helped and will continue to address issues of national security and economic growth? There has recently been a reading of the report being so vividly boring as a primary school textbook, if you were to make it now read in the document on each page: Latvia will continue to deliver, provide support, will push, actively will work, will encourage discussion, growth, will encourage discussion, growth and momentum. And the role will be fostered and strengthened, targets will be set out and implemented, pre-conditions will be expressed - and, moreover, clear! - and, of course, work will continue to help to find out: when you, Mr Minister, use the floor in the report'Latvia takes the view,' precisely whose opinion it is - the Cabinet, the MPs, the public? I fully agree that there are two fundamental questions - security that depends on internal and external factors, and prosperity that is directly dependent on Latvia's economicgrowth, and hence from the Foreign Policy As you minated in the report, is of great importance to the national, regional and global level. We are a member of the European Union and NATO, and at the same time every one of us is aware that we are one of the most importantin the borders of the Schengen States, which are Russia's bearing geopolitical circumstances, we should carry out a thorough analysis of Russia's domestic and foreign policy analysis? How is the Latvian Government prepared to defend Latvia's national interests by supporting the producers who are currentlywhat is wrong with the sanctions imposed? How much of a threat to the Latvian economy is the fall of the Russian rouble? Or has Russia not developed any major domestic tensions that could also turn the tide of refugees into the direction of our country? Why does the report have no name on these matters? Similar issues arise in the report? On the global level, the report states:' the year is nenest substantial progress in the framework of the Middle East conflict', Mr Ministra, if there is a conflict, there is a conflict of causes, or not, if there is no cause for analysis, there cannot be a serious conflict resolution policy which led to internal political conflictsin Syria and Iraq? The thesis that more attention was paid to the Islamic State group in Iraq and Levantes, and that this is a new threat and challenge for the entire international community, far short of the threat - then how serious? With the refugees fleeing these threats? How many are these refugees, and where are they seeking asylum, and how big a threat is it for us? The refugee problem? This plan does not see the events of the last few weeks severely affected by the public perception of terrorism in the issue of Latvia's citizens in particular, under the Latvian Presidency, Mr Minister, who is man No 1responsible for preventing terrorist threats? (" silver! "), the report states that Latvia will join the US coordinated international coalition against the terrorist group ISIL (ISIL)? - what countries are participating in this coalition? The accession procedure should probably be brought to the hands of Saeima in the' Fight against Terrorism' mandate that Latvia will continue to participate in NATO's efforts to support Afghan security and stability, and you stated that the mission successfully concluded Mr Ministra, please tell mehow many times has narcobusiness and opium cultivation in Afghanistan have increased since the start of the NATO mission? What money is being given to Afghanistan by the same Taliban, where an excuse is given to the presence of the mission in Afghanistan, where 150 billion opium is produced annuallydose (25 times more than people on the ground)? Afghanistan produces twice as much heroin than 10 years ago around the world issue of Rodas: whether to fight terrorism or narcobuster? Is thought to have fueled a terrorism question: what is then positive for the missionbalance? Makes it clear that the long presence of foreign troops instead of prevented, but contributed to the country's fight against terrorism in the area is already a myth, the same as chemical weapons in Iraq on this geopolitically hot region, the question arises: why you, Minister, have this question: why, Minister, you, Minister, are doing this. Not to find a place in the vast foreign policy of Iran? You will not deny Iran the greatest geopolitical player in the region, and with great claims in the nuclear field you were there last year, and I hope well that we understand the problem of Iran's bilateral relations. There is no priority for Latvia as the European Union Presidency could try to facilitate the opening up of the European Union in Tehran, that would be something the world will remember from the memories of our Presidency, which is that it is not going to be Our Presidency looks likeon duty class: composers, prioritizes the solus, the choice of space is the idea of a Riga on the world political map, like Helsinkus, Maastricht, Lisbon? With NATO working together, Latvia was even walking along NATO's table to remind you that the second main external policy of the Government declaration is to create the conditions for the international economic growth and the well-being of the country, thereby also supporting entrepreneurs in a new export marketI would be interested to know in the case of Members in which countries, with the exception of the South Korean embassy, that you intend to open embassies and diplomatic missions to Latvia with more than 40 diplomatic missions, Someone has the economic effect of them? How many professional economic attachés are working in them, andhow big is their contribution to the acquisition of export markets? And to engage in food export certificates, let us do what we do next? The statement and the conviction that the Transatlantic Trade and Investment Partnership Agreement to facilitate Latvia's important economic relations with the US will have a positive impact on the living standards and welfare of Latvia's citizens and to provide new opportunitiesdo business, especially in pharmaceutical, food and timber industries, sound beautifully, but can you make an incredible contribution to the greater openness of information and the transparency of the negotiation process, may I start with the discussions in Latvia? Such a " market without restrictions " entry into the UK will affect our producers? And finally, a very important section in which you, Minister, say that - and I am quoting - will build, will focus on cooperation in the Baltic Sea region. In order to bring this voter closer to a real policy, would it not be important to establish a common sea border for the Baltic States? On the maritime border with its neighbours - Estonia and Lithuania still live on a temporary basis? There is no clear answer as to what the financial impact of this project in Latvia has been mentioned by cultural and economic activity, particularly participation in boards and forums, but has no answer or concern for us and we intend to address the problems of the Baltic Sea Marine Environmental Pollution. At long last, there should be no active dialogue with the nearest neighbours on the uniform protection of the political and economic interests of the Baltic States, even in the European Union? Until now, cooperation has been fragmentary and does not call on the Baltic States as a serious player in the policy of the European Union".
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q2660080.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q37.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q191.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q33.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q39731.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q15628977.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q7184.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q796.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q889.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q858.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q34.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q794.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q43048.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q12360039.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q1757.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q597.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q3616.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q2429253.
- 2015_01_22_281-seq25 mentions Q884.