Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 34 of
34
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq10 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq10 number "10".
- 2015_01_22_281-seq10 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq10 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq10 spokenAs 101.
- 2015_01_22_281-seq10 spokenText "Augsti godātais Valsts prezidenta kungs! Augsti godātie ministri! Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja un Prezidij! Jūsu ekselences! Kolēģi! Ja uzskatām, ka ārpolitika sastāv no izaicinājumiem un iespējām, tad 2015.gads mums piedāvā abus pilnā mērā. Var pilnīgi piekrist ārlietu ministra apgalvojumam, ka Krievijas agresija Ukrainā un Krimas aneksija ir bezprecedenta izaicinājums starptautiskajai drošībai, kārtībai un tiesiskumam. Par to nekādu šaubu nav, jo tas ir radījis būtiskus drošības apdraudējumus Eiropai un Latvijai. Tikpat nopietnus draudus pasaules mieram un drošībai rada starptautiskais terorisms, par ko tika atkal atgādināts Parīzē un Beļģijā nesen. Domāju, ka visi, kas sēž šajā zālē, piekritīs, ka 2015.gadā Latvijas iedzīvotāju drošība ir mūsu galvenā ārpolitikas prioritāte. Izaicinājumi mūsu iekšējai un ārējai drošībai, kā arī mūsu ekonomiskajai un sociālajai drošībai ir savstarpēji saistīti. Tie prasa kompleksu risinājumu. Lai arī mums ir jāturpina paaugstināt mūsu aizsardzības budžetu līdz 2 procentiem no IKP, mūsu galvenais instruments šo problēmu risināšanā ir diplomātija. Taču šogad, 24 gadus kopš neatkarības atjaunošanas, Latvijai ir unikālas iespējas ne tikai novērst potenciālos draudus, bet arī nostiprināt mūsu suverenitāti, stabilitāti un ekonomisko izaugsmi. Manuprāt, atslēgvārds Ārlietu ministrijas ārpolitikas ziņojumā šogad ir sadarbība. Bez sadarbības ar citām valstīm drošība nav iespējama. Ar sadarbību mēs varam attīstīt jaunus tirgus un veicināt mūsu ekonomisko izaugsmi. Sadarbība novērš draudus un atver iespējas, tajā skaitā sadarbība ar pārējām 27 Eiropas Savienības un NATO valstīm, sadarbība ar Baltijas jūras reģiona kaimiņiem, sadarbība ar Eiropas Savienības Austrumu partnerības valstīm un ar Centrālāzijas valstīm. Šī sadarbība sniedzas līdz Ziemeļamerikai un mūsu NATO sabiedrotajiem ASV un Kanādai, ar kuriem strādājam pie transatlantiskajiem tirdzniecības un investīciju līgumiem. Un vienlaicīgi mēs turpinām attīstīt ekonomisko sadarbību Tālajos Austrumos - ar Ķīnu, Japānu un Dienvidkoreju. 2015.gadā mēs esam īpaši labi pozicionēti, lai virzītu šo sadarbību caur Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē. 8.janvārī Eiropas Savienības augstā pārstāve ārpolitikas un drošības jautājumos Federika Mogerīni atzīmēja divas Latvijas priekšrocības, vadot šo prezidentūru. Pirmā ir tā, ka mums ir plašs pasaules skats uz visiem ģeogrāfiskajiem virzieniem, kuri veido Eiropas kaimiņattiecības. Otrā ir Latvijas konstruktīvā, nosvērtā un vienprātību veicinošā diplomātija. Vadīt Eiropas Savienības prezidentūru ir milzīgs izaicinājums. Tas ne tikai paver iespējas palīdzēt Eiropai risināt mūsu kopīgās problēmas, bet arī dod mums iespēju veicināt mūsu nacionālās intereses. Latvijas prioritārie darba virzieni Eiropas Savienības prezidentūrā ir tiešā veidā saskaņoti ar Latvijas nacionālajām interesēm drošībā, ekonomikā un labklājībā. Eiropas Savienības konkurētspēja, digitālā darba kārtība un globālā loma ir savstarpēji saistīti mērķi un līdz ar to - reāli sasniedzami. Vai Latvijai ir ārpolitikas intereses ārpus Eiropas Savienības prioritātēm? Protams! Protams, ka ir, jo katrai valstij ir savas īpašas intereses un divpusējas saistības. Tomēr drošības apsvērumi un Eiropas Savienības prezidentūra liek mums koncentrēt mūsu spēkus uz kopīgajām interesēm. 2014.gadā nodibinātais NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs ir viens labs piemērs, kā Latvija ieņem vadošo lomu cīņā pret negatīvo propagandu un hibrīdkara radītajiem riskiem. Mēs esam radījuši centru, kas spēj veikt pastāvīgu analīzi par mūsdienu komunikācijas vidi un tehnoloģijām, kas ietekmē politikas procesus. Šis centrs piedāvā jaunas idejas un izstrādātus praktiskus priekšlikumus, kuri būtiski ietekmēs turpmāko NATO politiku un stratēģisko plānošanu. Un, kaut gan šis ir NATO izcilības centrs, tas rada ideālu iespēju NATO un Eiropas Savienības sadarbībai, jo šeit divu organizāciju intereses pilnīgi sakrīt. Jo ne tikai Krievija izmanto informācijas kara tehnoloģiju, lai šķeltu transatlantisko vienotību, arī teroristu grupējumi kā Al-Qaeda un Islāma valsts jeb ISIS izmanto pasaules informācijas telpu, lai destabilizētu mūsu sabiedrības. Kā Eiropas Savienības Padomes prezidējošajai valstij mums ir jāizmanto šī iespēja, lai stiprinātu saiti starp Eiropas Savienību un NATO, piesaistītu finanses, ekspertīzi un citus resursus, lai attīstītu šo centru un izstrādātu efektīvu un ilgtspējīgu stratēģiju. Bet, tā kā šīs ir Saeimas debates, es gribētu vēlreiz uzsvērt Saeimas lomu ārpolitikas un Eiropas politikas veidošanā. 8.janvārī pirmo reizi Eiropas Savienības vēsturē Eiropas komisāri atzīmēja jaunu prezidentūras atklāšanu ar konsultācijām ar parlamentāriešiem. Vairāk nekā 30 Saeimas deputātu piedalījās sarunās ar Eiropas komisāriem par ārpolitiku, drošību, ekonomiku, tautsaimniecību un sociālajiem jautājumiem. Pateicoties Eiropas lietu komisijas priekšsēdētājai Lolitai Čigānei, kura ierosināja šo ideju, jums bija iespēja uzrunāt Eiropas komisārus, paust viedokļus, uzdot jautājumus un ietekmēt Eiropas Komisijas darbību. Bet tas darbs nebeidzas ar šīm tikšanām vai ar šodienas debatēm. Katram Saeimas deputātam, kurš piedalās NATO, EDSO un citās starptautiskajās parlamentārajās asamblejās, ir iespēja turpināt šo dialogu un veicināt Latvijas intereses. Jau tagad Latvija tiek slavēta par veiksmīgu sagatavošanos Eiropas Savienības prezidentūrai gan organizatoriski, gan saturiski. Mums ir, par ko lepoties. Krīžu pilnajā iepriekšējā gadā Latvijas ārpolitika ir bijusi konsekventa, saprātīga un nosvērta. Turpinot šādu pieeju, mēs spēsim reaģēt uz izaicinājumiem un izmantot tās iespējas, lai nosargātu mūsu valsts drošību un veicinātu mūsu nacionālās intereses. Bet beidzot, runājot par mūsu valsts drošību, es gribētu uzsvērt sadarbības nozīmi ne tikai ar mūsu sabiedrotajiem, bet arī šeit, šajā zālē. Lai gan mūsu politiskie uzskati ir daudzi un dažādi, šajā krīzes laikā es esmu gandarīts un pateicīgs par to konstruktīvo sadarbību, ko esmu piedzīvojis, strādājot ar Ārlietu ministriju un ar visām frakcijām. Paldies par to! Mums ir pienākums pret Latvijas iedzīvotājiem - to turpināt. Paldies. (Aplausi.)".
- 2015_01_22_281-seq10 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq10 speaker Ojars_Eriks_Kalnins-1949.
- 2015_01_22_281-seq10 translatedText "Madam President-in-Office of the Council, dear honourable Member, dear Madam President and President-in-Office of the Parliament, your Excellencies, colleagues, if we believe that foreign policy is made up of challenges and opportunities, then 2015 offers us both a full and full agreement with the Minister of Foreign Affairs, thatRussia's aggression in Ukraine and the annexation of Crimea are an unprecedented challenge to international security, for order and for the rule of law - there is no doubt as this has caused a significant security threat to Europe and to Latvia's serious threat to world peace and security by international terrorism ,what was recalled again in Paris and Belgium recently, Domari, that all of those sitting in the chamber agree that the safety of the Latvian people in 2015 is our main foreign policy priority for our internal and external security, as well as for our economic and social security. The interconnected tie requires a complex solution, although we must continue to raise our defence budget to 2 per cent of GDP, our key instrument in solving these problems at this year's Fury this year, 24 years after the restoration of independence, is unique to Latvia. Not only to eliminate potential threats, but also to strengthen our sovereignty, stability and economic growth, the key word in the Foreign Ministry's foreign policy report this year is the cooperation of Bez's cooperation with other countries in the absence of cooperation we can develop new markets and promoteour cooperation on economic growth is preventing threats and opening opportunities, including cooperation with the 27 other European and NATO countries, cooperation with the Baltic Sea neighbours, cooperation with the European Union's Eastern Partnership countries and with the countries of Central Asiagoes to the North and our NATO allies in the United States and Canada, which are working on transatlantic trade and investment treaties And at the same time, we are continuing to develop economic cooperation in the Far East - with China, Japan and South Korea in 2015 in particularwell positioned to push this collaboration through the Latvian Presidency of the European Union on 8 January, the European Union's High Representative for Foreign Affairs and Security Federica Mogherini noted two of the advantages of leading this presidency in the First is that we have a broad world. The fact that all the geographical directions forming the European Neighbourhood II are constructive, measured and unanimous diplomacy to lead the Presidency of the European Union is a huge challenge for Europe, as it does not only offer opportunities for Europe to tackle our common challenges, but alsowe have the opportunity to contribute to our national interests in Latvia's priority agenda in the Presidency of the European Union, with direct coordination with Latvia's national interest in the security, economic and welfare competitiveness of the European Union, the Digital Agenda and the global role of interconnected objectives, andthus - realistically the achievable Can Latvia has foreign policy interests outside the European Union's priorities? Of course, of course, that is because each country has its own special interests and bilateral commitments. However, security concerns and the Presidency of the European Union are forcing us to concentrateour forces on the common interest in the 2014 NATO Strategic Center for Communication Excellence represent one good example of Latvia playing a leading role in the fight against negative propaganda and the propping up of hybric threats. On a modern communication environment and technology affecting policy processes This centre offers new ideas and practical proposals that will have a significant impact on future NATO policies and strategic planning, although this is a centre of excellence in NATO, which is ideal for thisthe possibility of cooperation between NATO and the European Union, as the interests of the two organisations are completely in line with Jo not only Russia's use of information war technology to divide transatlantic unity, including terrorist groups such as Al-Qaeda and ISIS, or ISIS ,in order to destabilise our society, as the Presidency of the Council of the European Union, we need to seize this opportunity to strengthen the link between the European Union and NATO, to attract financial, expertise and other resources to develop this centre and to develop an effective and sustainable strategybut, as this is a debate between the members of the House, I would like to emphasise once again the role of the MPs in shaping foreign policy and European policies on 8 January for the first time in the history of the European Union, the European Commissioners celebrated the opening of a new Presidency with a consultation with parliamentarians over 30 members of the European Parliament. In the negotiations with European commissioners on foreign policy, security, the economy, the economy and social issues, President Lolitai Chigan, who had proposed this idea, had the opportunity to address the European Commissioners, express opinions, ask questions and have an impact on the European Commissionthe operation does not end with these meetings or with today's debate, the Member of Each MP, who is part of NATO, the OSCE and other international parliamentary assemblies, has the opportunity to continue this dialogue and to promote Latvia's interests in the context now that Latvia is being praised forthe successful preparation of the European Union Presidency, whether it be organisational and content, which we are proud to be proud of in the last year of Latvia's foreign policy, has been consistent, judicious and measured against this approach, we will be able to respond to the challenges and opportunities available tosafeguard our national security and promote our national interests, But at last, in terms of our national security, I would like to emphasise the importance of cooperation not only with our allies, but also here in this Chamber, although our political views are many, andin different ways, in this time of crisis, I am pleased and grateful for the constructive cooperation I have experienced in my work with the Ministry of Foreign Affairs and with all factions on this; we owe it to the Latvian people - to continue to thank you (applause)".
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q751020.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q16.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q148.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q39731.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q8896.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q15628977.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q90.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q31.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q8880.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q7184.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q212.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q81299.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q12360039.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q17.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q18628521.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q208019.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q2429253.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q884.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q34490.
- 2015_01_22_281-seq10 mentions Q3741557.