Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_12_18_279-seq316> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2014_12_18_279-seq316 type Speech.
- 2014_12_18_279-seq316 number "316".
- 2014_12_18_279-seq316 date "2014-12-18".
- 2014_12_18_279-seq316 isPartOf 2014_12_18_279.
- 2014_12_18_279-seq316 spokenAs 17.
- 2014_12_18_279-seq316 spokenText "Labdien, cienījamie un godātie radioklausītāji! Nacionālā apvienība ir gandarīta, ka pēc saspringta valdības un Saeimas darba ir pieņemts 2015.gada budžets, kas ir sociālais un drošības budžets. Tā pieņemšana bija viens no pirmajiem jaunās valdības un Saeimas izaicinājumiem, apzinoties, cik izšķirošā brīdī atrodas Latvija. Jau mazāk nekā pēc mēneša uzņemsimies Eiropas Savienības prezidējošās valsts funkcijas, tāpēc darāmā ir daudz un kavēšanās nav pieļaujama. Saeimas 18.decembra sēdē tika lemts par vairākiem būtiskiem jautājumiem, un es vēlos pievērsties dažiem no tiem. Par mikrouzņēmumu nodokli. Vienmēr esam iestājušies par prognozējamu uzņēmējdarbības vidi un visu risku izvērtēšanu pirms jaunu normu stāšanās spēkā. Mikrouzņēmumu nodoklis ir veicinājis plašas diskusijas, ekspertiem analizējot gan nodokļa lietderību, gan arī izvērtējot gadījumus, kad tas nereti ir izmantots ļaunprātīgi, lai optimizētu nodokļus. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc tika sāktas diskusijas, vai nav nepieciešamas pārmaiņas. Nacionālā apvienība atbalsta Ekonomikas ministrijas iesniegtos priekšlikumus – saglabāt mikrouzņēmumu nodokļa likmi 9 procentu apmērā visiem šī nodokļa maksātājiem to saimnieciskās darbības pirmajos trīs gados, bet vēlāk likmi palielināt uz 12 procentiem. Tā kā aprēķini liecina, ka atbalsta pasākumi mazajiem un vidējiem uzņēmumiem veicina šī biznesa sektora iznākšanu no pelēkās zonas, kā arī tiek palielinātas sociālās iemaksas, lielākai nodokļa palielināšanai šobrīd neredzam pamatojumu. Otrs būtisks jautājums, ko šodien... kas tika skatīts Saeimā, bija par Valsts prezidenta iesniegtajām iniciatīvām, un Nacionālā apvienība pirmām kārtām pozitīvi raugās uz Valsts prezidenta izstrādāto iniciatīvu paketi. Ir vairāki jautājumi, kuriem piekrītam, bet vēl ir arī tādi, par kuriem gaidām turpmākas diskusijas. Ar Valsts prezidenta iniciatīvām ir saistīti arī vairāki grozījumi, un nu par katru no tiem atsevišķi. Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšanu”. Nacionālā apvienība atbalsta Valsts prezidenta Saeimai nodoto likumdošanas iniciatīvu, kas paredz pilnveidot pašreizējo politisko partiju finansēšanas kārtību, nosakot nodokļa atlaides mazo summu ziedotājiem, bet ne vairāk kā vienas minimālās mēnešalgas apmērā. Piekrītam, ka šāda kārtība veicinās sabiedrības līdzdalību politiskajos procesos, kā arī sekmēs Politisko partiju finansēšanas caurspīdīgumu. Otrs grozījumu priekšlikums... otra iniciatīva saistīta ar Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumu. Atbalstām saskaņā ar Latvijas prezidenta izveidotās ekspertu grupas secinājumiem virzīto priekšlikumu – palielināt politisko partiju dibinātāju biedru skaitu no pašreizējiem 200 uz 500 biedriem, kā arī noteikt normu, ka partijai, kura plāno startēt Saeimas vēlēšanās, ir jābūt dibinātai ne vēlāk kā vienu gadu pirms vēlēšanām. Stingrāku nosacījumu ieviešana palīdzēs stiprināt Latvijas politisko vidi, izvairoties no partiju dibināšanas kā vienreizēja vēlēšanu projekta. Diemžēl atsevišķi piemēri rāda, ka šāda taktika nereti tiek izmantota arī politisko mērķu īstenošanai, saskaldot vēlētāju elektorātu. Uzskatām, ka politisko partiju stabilitāte ir arī viens no galvenajiem veidiem, kā pildīt vēlētājiem dotos solījumus. Savukārt partijas spēja pulcēt ap sevi ne mazāk kā 500 biedrus liecina, ka partijas paustajām idejām un politiskajiem uzstādījumiem ir pietiekami liels atbalsts sabiedrībā. Un trešais grozījums ir saistīts ar Saeimas vēlēšanu likumu. Nacionālā apvienība jau iepriekš, jau 2011.gadā, ir aktualizējusi jautājumu par tautas vēlētu Valsts prezidentu, piedāvājot arī prezidentam konkrētas pilnvaras, piemēram, tiesnešu iecelšanu. Tomēr toreiz Saeima minēto likumprojektu komisijām nenodeva. Neraugoties uz to, šī jautājuma aktualitāte nav zudusi. Ņemot vērā sabiedrības daļas vēlmi ieviest tautas vēlēta Valsts prezidenta institūtu, Nacionālās apvienības iepriekš pausto nostāju un esošo ģeopolitisko situāciju, Nacionālā apvienība uzskata, ka, pirmkārt, sabiedrībā ir nepieciešama plaša diskusija par tautas vēlēta Valsts prezidenta ieviešanas mērķiem, izvērtējot visus “par” un “pret” argumentus, kā arī ieviešanas laiku. Šāda diskusija ir īpaši svarīga situācijā, kurā kaimiņvalsts Krievija īsteno agresiju pret Ukrainu. Esošajā situācijā jebkura neizsvērta rīcība var ietekmēt gan Latvijas valsts drošību, gan nākotni. Otrkārt, neviens no piedāvātajiem likumprojektiem neparedz Valsts prezidenta amata kandidāta priekšvēlēšanu finansēšanas kārtību. Minētās kārtības trūkums, it īpaši patlaban, ir pretrunā ar naudas varas mazināšanas principu politikā. Neesot skaidram un sabiedrībai saprotamam regulējumam, pastāv iespēja, ka Valsts prezidenta priekšvēlēšanu kampaņā tiktu iesaistīti naudas līdzekļi, kuru izcelsme meklējama Latvijai naidīgās valstīs ar mērķiem, kas neapšaubāmi ir pretēji Latvijas interesēm. Un, treškārt, nav pieļaujama situācija, kurā viens no Latvijas valsts pamatakmeņiem – Valsts prezidenta institūts – tiek pārveidots steigā un par katru cenu. Šāds secinājums rodas, vērtējot atsevišķu Saeimas deputātu vēlmi nodot komisijām nekvalitatīvus likumprojektus, pat nenovēršot tajos iestrādātās pretrunas. Savā ziņā to var uzskatīt par huligānismu pret Satversmi. Līdz ar to nav izprotama arī atsevišķu deputātu rīcība, kuru vidū, cita starpā, ir arī atzīti konstitucionālo tiesību eksperti. Pamatojoties uz iepriekš teikto, Nacionālā apvienība neatbalsta likumprojekta nodošanu komisijām, bet no nākamā gada uzsāks diskusijas par Valsts prezidenta institūta nākotni. Noslēgumā gribu piebilst, ka Nacionālā apvienība tikko kā aizvadītajā kongresā ir izvirzījusi uzdevumu par savas pārstāvības palielināšanu nākamajā Saeimā. Ir ievēlēta jauna valde, un mēs turpmāk mērķtiecīgi strādāsim, pārstāvot savu vēlētāju intereses un stiprinot latvisku Latviju. Tāpat par vienu no saviem mērķiem esam izvirzījuši Latgali, stiprinot to nacionālajā un ekonomiskajā līmenī. Un visbeidzot vēlu visiem priecīgus un gaišus Ziemassvētkus un laimīgu Jauno gadu pirms ļoti atbildīga un saspringta darba cēliena jau pavisam drīz –2015.gadā. Paldies.".
- 2014_12_18_279-seq316 language "lv".
- 2014_12_18_279-seq316 speaker Rihards_Kols.
- 2014_12_18_279-seq316 translatedText "Labor, esteemed and honourable radio listeners! The National Alliance is pleased that after a tense government and Labour's adoption of the 2015 budget, a Social Security and Security Strategy was one of the first new governments and MPs aware of the importance of howLatvia will take a decisive moment less than a month into the European Union presidency, so much more needs to be done, and there is no need for a number of substantial issues to be done on a number of fundamental issues, and I would like to focus on some of themmicro-enterprises have argued for a predictable business environment and an assessment of all risks before the entry into force of the new rules on Microenterprise tax has contributed to a heated debate, with experts analysing whether taxation was often misused ,to optimise taxes, It is one of the reasons for the launch of the discussions, whether there is a need for changes in the National Association's support of proposals by the Economic Ministry to preserve a tax rate of 9 per cent for all of this tax-payers' first three economic activityyears later, the rate increases to 12 per cent as estimates suggest that support measures for small and medium-sized enterprises contribute to the subversion of this business sector from grey areas, as well as social contributions, greater tax increases, not seeing the justification for the second-second. The crucial question that has been dealt with today by the Commons on the initiatives submitted by the President of the State, and the National Association, is above all positive about the package of initiatives drawn up by the President-in-Office of the Council there is a number of issues that we agree with, but also the following :there are several amendments to await further discussions with the National Presidential Initiative, and there is now a number of amendments on each of these amendments to the Law on the reduction of income taxes, the National Association endorses a legislative initiative by the President of the country, Saeima, which aims to complete the currentthe arrangements for the financing of political parties, by establishing a tax deduction for small amounts of donors, but no more than one minimum monthly salary, we agree that such an arrangement will lead to public participation in the political process, and will facilitate the transparency of political party financing in the Second Amendment proposal of the secondthe initiative relates to the proposal by the Political Organisation (Parties) for the funding of political organisations, in line with the conclusions of the expert group established by the Latvian President, to increase the number of members of the political party's founding members from the current 200 to 500 members and to lay down the standard for the party planningTaskforce lawmakers must have a founding member no later than a year before the election, the introduction of stricter conditions will help strengthen the UK's political environment by avoiding the founding of parties as a one-off election project as some isolated examples are often used for such tacticsas well as the political goals, the tone of the electorate in the electorate of the electorate is to see that the stability of political parties is also one of the key ways to fulfill voters' ability to gather around as many as 500 members of the party, according to ideas expressed by the party. And political installments are a big enough boost in society and the third amendment relates to the lawmakers' election laws, as the National Alliance has previously, as early as 2011, raised the issue of the elected president of the nation, including the president's specific powers, such as judgesif, however, the draft legislation passed by the Saeima committee did not, however, not lose sight of the fact that the issue of this issue has not been lost to the public interest of the National Institutes of the National Institutes of the National Union, the National Alliance, and the National Association. That, first of all, there needs to be a broad discussion in society on the popular elected president's implementation objectives, evaluating all the " par " and " against " arguments, and the timing of this discussion is particularly important in the situation in which neighbouring Russia implements aggression against Ukraine in the current situation. Any ill-weighted act can have an impact both on national security or the future of the Latvian state, but none of the proposed legislation does not require the state of the presidential candidate to run a lack of funding arrangements, especially at present, at odds with the principle of anti-money power policy offense at the momentfor clear and public regulation, there is a possibility that the presidential primary campaign would involve money raised in the back of the hostile countries of Latvia with goals that are undoubtedly contrary to Latvia's interests and, thirdly, the situation of one of Latvia'sthe country's base of the base of the  presidential institute is being converted into a rush and at any price the conclusion emerges from individual MPs in assessing the willingness of individual lawmakers to hand over their poor first-time bills, even though they incorporated into their embedded contradictions in Save it can be seen as hooliganismsaturing the behaviour of individual Members, among others, among others, by the recognition of experts based on what was said previously, the National Association does not support the handing down of the bill in the committees but will launch a debate on the president next year on the president's behalfthe Institute's future, I would add that the National Association has just elected Congress to increase its representation in the forthcoming Commons, and we will work in the future on behalf of the interests of its constituents and the strengthening of the latvic Latvia. On one of our goals we have set out for Latgali, strengthening it on a national and an economic level, And finally wish all Merry and Merry Christmas and Happy New Year before a very responsible and busy working act very soon in 2015, thanks".
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q822919.
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q211.
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q193089.
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q458.
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q21625222.
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q159.
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q1576026.
- 2014_12_18_279-seq316 mentions Q212.