Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_12_18_279-seq28> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2014_12_18_279-seq28 type Speech.
- 2014_12_18_279-seq28 number "28".
- 2014_12_18_279-seq28 date "2014-12-18".
- 2014_12_18_279-seq28 isPartOf 2014_12_18_279.
- 2014_12_18_279-seq28 spokenAs 17.
- 2014_12_18_279-seq28 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātie deputāti! Nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” ziņojums par balsošanas motīviem balsojumos par šādiem likumprojektiem: “Grozījumi Latvijas Republikas Satversmē” (84/Lp12), “Grozījumi Latvijas Republikas Satversmē” (121/Lp12), “Grozījumi Valsts prezidenta ievēlēšanas likumā” (119/Lp12), “Grozījumi Saeimas kārtības rullī” (120/Lp12) un “Grozījumi likumā “Par Centrālo vēlēšanu komisiju”” (122/Lp12). (Turpmāk tekstā - likumprojekti.) Likumprojekti paredz tautas vēlēta Valsts prezidenta institūta ieviešanu. 10.Saeimā Nacionālā apvienība iesniedza likumprojektu “Grozījumi Latvijas Republikas Satversmē”, kas paredzēja tautas vēlēta Valsts prezidenta institūta ieviešanu, papildus piešķirot Valsts prezidentam būtiskas pilnvaras, piemēram, tiesnešu iecelšanu. Minētā likumprojekta izstrādāšanas procesā tika iesaistīti arī atzīti konstitucionālo tiesību eksperti, piemēram, profesors Ringolds Balodis. Saeima minēto likumprojektu 2011.gada 9.jūnijā nenodeva komisijām. Neraugoties uz to, jautājuma aktualitāte nav zudusi. Ņemot vērā sabiedrības daļas vēlmi ieviest tautas vēlēta Valsts prezidenta institūtu, Nacionālās apvienības iepriekš pausto nostāju un esošo ģeopolitisko situāciju, Nacionālā apvienība uzskata, ka, pirmkārt, sabiedrībai nepieciešama plaša diskusija par tautas vēlēta Valsts prezidenta institūta ieviešanas mērķiem, izvērtējot visus argumentus “par” un “pret”, kā arī ieviešanas laiku. Šāda diskusija ir īpaši svarīga situācijā, kurā kaimiņvalsts Krievija īsteno agresiju pret Ukrainu. Esošajā situācijā jebkura neizsvērta rīcība var ietekmēt gan Latvijas valsts drošību, gan nākotni. Otrkārt. Neviens no piedāvātajiem likumprojektiem neparedz Valsts prezidenta amata kandidātu priekšvēlēšanu finansēšanas kārtību. Minētās kārtības trūkums īpaši šodien ir pretrunā ar naudas varas mazināšanas politikā principu. Neesot skaidram un sabiedrībai saprotamam regulējumam, pastāv iespēja, ka Valsts prezidenta ievēlēšanas kampaņā tiktu iesaistīti naudas līdzekļi, kuru izcelsme meklējama Latvijai naidīgās valstīs ar mērķiem, kas neapšaubāmi ir pretēji Latvijas interesēm. Treškārt. Nav pieļaujama situācija, kurā viens no Latvijas valsts pamatakmeņiem - Valsts prezidenta institūts - tiek pārveidots steigā un par katru cenu. Šāds secinājums rodas, vērtējot atsevišķu Saeimas deputātu vēlmi nodot komisijām nekvalitatīvus likumprojektus, pat nenovēršot tajos iestrādātās pretrunas. Savā ziņā to var uzskatīt par huligānismu pret Satversmi. Līdz ar to nav izprotama arī šo atsevišķo deputātu rīcība, kuru vidū, cita starpā, ir arī atzīti konstitucionālo tiesību eksperti. Pamatojoties uz iepriekš minētajiem apsvērumiem, Nacionālās apvienības frakcija neatbalsta šo likumprojektu nodošanu komisijām, bet no nākamā gada uzsāks diskusiju par Valsts prezidenta institūta nākotni. Paldies.".
- 2014_12_18_279-seq28 language "lv".
- 2014_12_18_279-seq28 speaker Gaidis_Berzins-1970.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q822919.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q211.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q16350717.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q159.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q1576026.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q212.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q2747600.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q164226.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q3899540.
- 2014_12_18_279-seq28 mentions Q1479723.