Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_12_18_279-seq200> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2014_12_18_279-seq200 type Speech.
- 2014_12_18_279-seq200 number "200".
- 2014_12_18_279-seq200 date "2014-12-18".
- 2014_12_18_279-seq200 isPartOf 2014_12_18_279.
- 2014_12_18_279-seq200 spokenAs 101.
- 2014_12_18_279-seq200 spokenText "Godātais sēdes vadītāj! Kolēģi! Skatām likumprojektu “Valsts dienesta likums”. Šis ir pēctecis Valsts civildienesta likumam, kurš ir spēkā jau vairāk nekā desmit gadus, tātad kopš 2001.gada. Šajā laikā ir gan pilnveidotas likuma normas, gan attīstījusies prakse šo normu piemērošanā. Valsts pārvaldei jābūt konkurētspējīgam darba devējam ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā. Eiropas valstu civildienesta reformu galvenās šībrīža tendences iezīmē sekojošas lietas: ierēdņu un valsts pārvaldes darbinieku nodarbinātības apstākļu izlīdzināšanās, būtisku lomu piešķirot privātā sektora pieredzei, karjeras attīstības un darba samaksas sistēmas veidošanai; darba samaksas sistēmas saistīšana ar darba rezultātiem, plaši lietojot darba izpildes novērtējumu; atklāti konkursi uz jebkuru amatu, elastība nodarbinātības apstākļos un pienākumu deleģēšana tiešajiem vadītājiem. Ministru kabinets jau pirms kāda laika, 2012.gadā, ir pieņēmis valsts pārvaldes cilvēkresursu attīstības koncepciju, un uz tās pamata tad faktiski ir izstrādāts šis Valsts dienesta likuma projekts, kurš tātad šo reformu, šo koncepciju, tā teikt, iedzīvina. Protams, būs arī vairāki citi likumprojekti, bet šis tātad ir galvenais. Kas tajā ir plānots citādi nekā iepriekšējā - Valsts civildienesta likumā? Pirmkārt, valsts pārvaldē nodarbināto tiesisko attiecību pilnveidošana, visiem valsts pārvaldē izveidojot vienotas nodarbinātības attiecības. Paredzēts nodrošināt principa “valsts pārvalde kā vienots darba devējs” ieviešanu (jau šobrīd ir vienots tiesiskais regulējums ierēdņiem un darbiniekiem atlīdzības, kā arī darba izpildes novērtēšanas jomā), izveidojot vienotas nodarbinātības attiecības tiešās pārvaldes iestādēs. Tās vairs neregulēs divi dažādi likumi. Šobrīd tās daļēji regulē Valsts civildienesta likums un daļēji - arī Darba likums, bet turpmāk būs viens - Valsts dienesta likums. Tā ir iespēja risināt arī jautājumu par vienotu disciplināratbildību ierēdņiem un darbiniekiem. Šobrīd darbiniekiem var piemērot tikai divus disciplinārsodus - piezīmi vai rājienu. Ieviešot vienotas nodarbinātības attiecības, efektīvāk un ar mazākiem resursiem varēs nodrošināt personāla lietvedības funkciju iestādē, kā arī, risinot nodarbinātības strīdus, nebūs nepieciešams dziļi pārzināt divu dažādu procesuālo normu regulējumu un tiesu praksi. Šobrīd pārāk daudz resursu tiek tērēts personāla lietvedības sakārtošanai un uzturēšanai un tikai atlikušo laika daļu var veltīt cilvēkresursu stratēģiskās attīstības jautājumiem. Vienotas nodarbinātības attiecības ir arī nosacījums tam, lai ieviestu darboties spējīgu mobilitātes sistēmu valsts pārvaldes ietvaros un iedzīvinātu ideju par valsts pārvaldi kā vienotu darba devēju. Otrā svarīgā izmaiņa: būs atklāti pretendentu konkursi visiem amatiem. Atklāti pretendentu konkursi šobrīd tiek rīkoti tikai uz ierēdņu amatiem, bet turpmāk tie būs gan ierēdņiem, gan darbiniekiem. Treškārt, motivācijas sistēmas un profesionālās pilnveides pasākumi, sistēmas pilnveidošana. Plānots izveidot bezmaksas mācību programmu jaunajiem ierēdņiem un darbiniekiem, iestāžu vadītājiem, kā arī talantu vadības sistēmu. Paplašinātas iespējas rīkot iekšējos konkursus valsts pārvaldē, lai veicinātu valsts pārvaldes ekspertu attīstību. Paplašinātas rotācijas iespējas gan resoru ietvaros, kur pastāv dažādas nodarbinātības attiecības, gan publiskās pārvaldes ietvaros. Paredzēta arī iespēja uz laiku pārcelt ierēdni vai darbinieku amatā pašvaldības iestādē vai pat komercsabiedrībā. Šādas rotācijas mērķis ir paaugstināt ekspertu kompetenci un nezaudēt labākos ekspertus, ļaujot papildināt zināšanas citur, kā arī nodrošināt labu pārvaldību, pilnvērtīgi izmantojot resorā pieejamos cilvēkresursus. Rotācija veicinās arī vienotas iestāžu kultūras veidošanos un valsts pārvaldes ietvaros sadarbību gan viena resora ietvaros, gan starp dažādiem resoriem. Šis likums tātad neattieksies uz Iekšlietu ministrijas sistēmas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, kā arī uz valsts drošības iestāžu darbiniekiem un Ministru kabineta locekļu atbalsta personālu, kas ir biroju vadītāji, padomnieki un tā tālāk. Tāpat tas neattieksies uz pašvaldību ierēdņiem, lai gan sākotnēji šāda ideja bija... Bet tad, komisijā izskatot šo jautājumu, pašvaldības teica... piegāja tam ļoti pragmatiski. Tās teica: “Paskatīsimies, kā tas izdosies valsts pārvaldei! Ja tas labi izdosies, tad arī mēs, iespējams, pievienosimies... izskatīsim iespēju pievienoties šai sistēmai.” Un tagad es gribu pateikt vēl dažas praktiskas lietas, kas tad tiks panāktas ar šo jauno likumprojektu. Tātad faktiski... noteikti arī jūs, ejot uz kādu valsts iestādi, kādreiz esat saskārušies varbūt ar tur esošo darbinieku kaut kādu īpašu attieksmi vai nesaprašanu un līdz ar to zināt, kā jūtas pretējā puse - it sevišķi uzņēmēji, ejot pie ierēdņa, kurš nekad varbūt nav bijis... tātad nav strādājis privātajā sektorā, tāpēc īsti nesaprot šo uzņēmēja sāpi vai viņa problēmu lietas būtību. Tātad faktiski šobrīd ar šo likumu būs iespēja aizrotēt pat ierēdņus uz kādu... kaut vai uz valsts kapitālsabiedrību vai tamlīdzīgi, lai radītu viņiem šo pieredzi, kas ir, protams, pozitīvi. Tāpat šobrīd pastāv divas dažādas attieksmes pret ierēdni un pret darbinieku. Ir pat bijuši gadījumi, kad, izdarot vienu un to pašu pārkāpumu, tātad abiem vienlaicīgi veicot šo pārkāpumu, vienam ir viens sods, bet otram - cits, kas nu galīgi nav loģiski! (No zāles dep. A.Bērziņš: “Nu gan ir skaidrs!”; dep. V.Orlovs: “Īsāk!”) Tāpat arī rotēt, piemēram, darbiniekus starp ministriju un padotības iestādi - šobrīd tas īsti nav iespējams... piemēram, no Ekonomikas ministrijas aizrotēt kādu darbinieku uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru vai pretēji. (No zāles dep. J.Urbanovičs: “Pietiek!”) Un tātad ir vēl dažas lietas - tādas kā mediācija -, kas ir iekļautas likumprojektā, proti, kad uzreiz neiet uz tiesu, bet ir te mediācija. Komisijas vārdā aicinu atbalstīt. (Aplausi.)".
- 2014_12_18_279-seq200 language "lv".
- 2014_12_18_279-seq200 speaker Vilnis_Kirsis-1980.
- 2014_12_18_279-seq200 translatedText "Dear colleague of the sitting, I would like to see a bill called' National Service Law', This is a successor to the National Civil Service law, which has been in force for more than a decade, which means that since 2001 there has been both the improvement of the law and the development of this standard. In the application of the Public Administration to a competitive employer, not only in Latvia, but also in Europe, the current trend of reform of the European civil service reforms is marked by the equalisation of employment conditions of officials and public administration, the role of private sector experience, career developmentand the creation of a pay system; linking the pay system to work performance, widespread use of performance assessments; open competitions on any job, flexibility in employment conditions and the delegation of responsibilities to direct cabinet ministers some time ago, 2012, isthe concept of human resource development adopted by the Public Administration and, on that basis, have in fact, in fact, been drafted in the draft National Service Law, which, so to speak, will be put forward by a number of other legislative proposals, but this is therefore the keywhat does it plan to do otherwise than the previous Public Service Law, the development of legal relations between public administration, the creation of a single employment relationship between the public administration, the introduction of the principle of " public administration as a single employer " (already uniform )the legal framework for officials and employees in the area of remuneration and performance assessment), the creation of a single employment relationship between direct government authorities in Wembley will no longer be covered by two different rules, Little and partially - Labour law, but also Labour law ,in future, there will be one - National Service Law It is an opportunity to address the issue of single disciplinary liability for officials and employees of the Little employees only to apply two disciplinary penalties - a note or a reprimand for a single employment relationship, more effective and with less resourceswill be able to ensure that the staff record in the function of the institution as well as in the event of an employment dispute, there will be no need for deep knowledge of the regulation of two different procedural rules and the practice of Little too much resources spent on the establishment and maintenance of staff and for the remainder of the periodthe implementation of the Common Human Resources for Strategic Development Matters is also a condition for the introduction of a functioning system of mobility within the governance of the public administration and the implementation of the idea of public administration as a single important change in the Second landmark: the contest will be open to candidates. All posts on the Open examiner's competitions are currently exclusively organised on official posts but in the future they will be both civil servants and staff members, incentive systems and refresher arrangements, the development of a system for the creation of a free training programme for new officials and staff, institutions, as well as a talent management system, Extended opportunities to organise internal competitions in the public administration, with a view to promoting the development of public administration experts in the context of extended rotation, as well as within the framework of public administration, including the possibility of temporarytransfer official or employee office to a municipal authority, or even in a commercial society, is aimed at increasing the expertise of experts and not losing the best experts, allowing expertise elsewhere, and good governance, full use of the resource available in the long term will also contribute to the promotion of a common humanas part of institutional culture and cooperation between different resonders, this law will therefore not apply to officials of the Ministry of the Interior and the Ministry of Justice under the Special Service of the Ministry of Justice through the Special Service of the Ministry of Justice. The grade and the staff of the state's security staff and members of the Cabinet Office, who are office managers, advisers and so on, also will not apply to municipal officials, although initially such an idea was Bet then, the commission saysconsidering the issue, local authorities said they approached it in very pragmatic terms, Tour said: " let us see how this will succeed in the administration of the country, if it is well managed, we will probably be able to join in the opportunity to join this system, " And now I will be able to join. I would like to say a few more practical things that will then be achieved with this new bill, So, in fact, you will certainly, by going to a national body, ever come across perhaps some kind of special treatment for the workers there. Misunderstanding it and therefore know how the opposite side feels - especially the operators, going to a clerk who may never have had so, hasn't worked in the private sector, so it really does not understand this entrepreneur's pain or his problem casesin fact, in fact, at this moment, with this law, even officials will be able to rotate even when officials on a national level or similar to create them with this experience, which is, of course, a positive one. There have even been cases where a official and an employee have been subjected to the same offence, and one by one, each at the same time, one is one punishment, and another for the other, which now is not logical! (from the floor to DEP A boss :" oh, it is clear! "; DEP V Orlov: " in short! " )or the opposite (No medicine DEP J Urbanovic: " enough is enough - there are a few more things - such as mediation - that are included in the bill, but there is mediation in the name of the Commission (applause)".
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q211.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q3744607.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q4294315.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q193089.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q21625222.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q1771611.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q164247.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q6111985.
- 2014_12_18_279-seq200 mentions Q6060824.