Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_12_17_278-seq423> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2014_12_17_278-seq423 type Speech.
- 2014_12_17_278-seq423 number "423".
- 2014_12_17_278-seq423 date "2014-12-17".
- 2014_12_17_278-seq423 isPartOf 2014_12_17_278.
- 2014_12_17_278-seq423 spokenAs 62.
- 2014_12_17_278-seq423 spokenText "Mazlietiņ dīvaini sanāk, ka mēs tā iesniedzējiem pa priekšu, bet, es domāju, saskaitāmo kārtība to summu nemainīs. Mēs uzskatām, ka ir jāatbalsta frakcijas SASKAŅA priekšlikums kā kompromisa variants, kas mazlietiņ uzlabos pašvaldību finanšu ieņēmumu situāciju un reizē ar to arī pašvaldībām pildāmo autonomo funkciju un valsts doto uzdevumu izpildes kvalitāti un apjomu. Eiropas vietējo pašvaldību harta noteic, ka pašvaldībām jānodrošina pastāvīga, stabila, prognozējama, funkcijām un pienākumiem atbilstoša ieņēmumu bāze. Es domāju, ka klātesošajiem deputātiem, kas ir darbojušies valsts un pašvaldību struktūrās, strādājuši Saeimā un arī pašvaldībās, nav noslēpums, ka parasti tas ir ļoti sāpīgs un ass jautājums, kas katru gadu tiek risināts sarunās starp Latvijas Pašvaldību savienību, kas pārstāv Latvijas pašvaldības, un Ministru kabinetu, - jautājums par nepieciešamo finanšu apjomu pašvaldību autonomo funkciju nodrošināšanai un arī valsts uzdevumu nodrošināšanai. Un, ja kāds ir sekojis līdzi šiem jautājumiem, tad ir skaidrs, ka regulāri pašvaldības ir saņēmušas mazāk, nekā tās ir aprēķinājušas un arī argumentēti pierādījušas šo nepieciešamo līdzekļu apjomu. Un līdz ar to ir uzkrājies faktiski milzīgs parāds pašvaldībām, lai tās varētu ne vien minimālā līmenī pildīt savas funkcijas, bet arī attīstīties. Un tā ir spriedze, kas faktiski pašvaldību darbu ir pavadījusi visus šos līdzšinējos gadus, tāpēc šo situāciju vajadzētu tomēr mainīt. Es uzskatu, ka lielāka uzmanība Saeimā būtu jāpievērš šim pašvaldību un Ministru kabineta domstarpību un vienošanās protokolam un to vairāk vajadzētu izanalizēt un izdiskutēt gan Saeimas frakcijās, gan Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā, gan arī citās atbildīgajās komisijās, jo līdz jums faktiski tas protokols kā tāds nemaz nenonāk un jūs, lielākā daļa, kuri speciāli par to neinteresējaties, vienkārši neredzat šo jautājumu kompleksi, kopumā, kā tas ir atspoguļots šajā protokolā, kurā ir gan Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis, gan Ministru kabineta viedoklis, gan arī šīs vai nu vienošanās, vai arī atšķirības. Par pilnīgi nepietiekamu vai daļēji nepietiekamu ieņēmumu ziņā pašvaldību pienākumu pildīšanai šo pašvaldību budžetu vērtē 69,8 procenti no pašvaldību vadītājiem. Un pašvaldību uzstādījums ir tāds, ka ik gadu pašvaldībām piekrītošā nodokļu ieņēmumu daļa valsts konsolidētajā kopbudžetā nodokļu ieņēmumu daļā ir jāpalielina par 1 procentpunktu, līdz tiks sasniegti 25 procenti. 2015.gadā šī daļa, atbilstoši Latvijas Pašvaldību savienības datiem, ir plānota tikai 20,36 procentu apmērā. Katram šim procentam tur apakšā ir nauda - nauda, kas ir vajadzīga, lai pašvaldības varētu kvalitatīvi pildīt savas funkcijas vismaz minimālā apjomā, kā līdz šim tas ir darīts. Lai 2015.gadā kompensētu dažādos likumos pieņemto grozījumu ietekmi, finansiālo ietekmi, uz pašvaldību budžetiem, pašvaldību iedzīvotāju ienākuma nodokļa daļai būtu jābūt 83 procentiem, bet, ja mēs gribam arī pašvaldību attīstību ne tikai no starptautisko projektu naudām, no struktūrfondu līdzekļiem, tad tai vajadzētu būt 86 procentiem. Tā ka šis priekšlikums - pārdalīt nevis 80:20, bet 81:19 - ir ļoti minimāls, bet tas tomēr ir solis pretī pašvaldībām, jo galu galā tieši pašvaldības ir tās, kas nodrošina iedzīvotājiem visas reālās ikdienišķās pamatvajadzības. Valsts budžets un valsts budžeta finansētās lietas ir attālinātas no iedzīvotāju... cilvēku reālajām ikdienas vajadzībām. Pašvaldību budžets un darbs tieši viņiem ir katru dienu un ļoti tuvu. Paldies.".
- 2014_12_17_278-seq423 language "lv".
- 2014_12_17_278-seq423 speaker Silvija_Simfa.
- 2014_12_17_278-seq423 mentions Q822919.
- 2014_12_17_278-seq423 mentions Q211.
- 2014_12_17_278-seq423 mentions Q193089.