Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_12_17_278-seq1080> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2014_12_17_278-seq1080 type Speech.
- 2014_12_17_278-seq1080 number "1080".
- 2014_12_17_278-seq1080 date "2014-12-17".
- 2014_12_17_278-seq1080 isPartOf 2014_12_17_278.
- 2014_12_17_278-seq1080 spokenAs 62.
- 2014_12_17_278-seq1080 spokenText "Cienījamie kolēģi, būtu jāuzdod retorisks jautājums: vai jūs varētu nosaukt kaut vienu izglītības jomu, kas līdz šim brīdim ir sakārtota? Es domāju, ka neviena! Mums visur ir problēmas un visur ir jautājumi, kāpēc jau ilgstoši mēs nespējam padarīt savu darbu. Es negribētu piekrist šovakar teiktajam... deputāta Šadurska kunga teiktajam, ka mums, Saeimai, it kā ir jāiejaucas profesionālajās aktivitātēs. Nav jāiejaucas! Bet Saeimai būtu jādomā par to, kāda ir sistēma... Tā ir jāpārrauga, jāveido un tad jāprasa atbildība no attiecīgajām institūcijām. Tas ir Saeimas uzdevums! Vairāku gadu garumā publiskajā telpā izskan pārmetumi par zemo izglītības un zinātnes kvalitāti. Tiek veikti pētījumi, lai noskaidrotu, cik zema tad ir šī kvalitāte, bet ļoti maz tiek darīts kvalitātes uzlabošanai. Laiks tiek stiepts, ierakstot normatīvajos aktos uzdevumus Ministru kabinetam, bet tajā pašā laikā pagarinot un pagarinot šo uzdevumu izpildes termiņu un pat neprasot skaidrojumus par uzdevumu neizpildes iemesliem. Tiek runāts par zinātnes kvalitātes celšanu, par vāju studiju programmu slēgšanu un to, ka vajadzētu novērst valsts dotētu programmu dublēšanos (katrai atmet pa kripatiņai, bet nekur neiegulda pietiekami līdzekļus) un veikt uzraudzību pār šo līdzekļu efektīvu izlietošanu paredzēto mērķu sasniegšanai. Tiek runāts par skolu tīkla sakārtošanu. Diezgan regulāri, nesaņemot pieprasīto papildu finansējumu, Izglītības un zinātnes ministrija to atrod savos iekšējos resursos, un neviens nesūdzas, ka kādam citam kaut kas būtu atņemts. Tas nepārprotami norāda, ka izglītības un zinātnes sistēmai nav skaidri definēti sasniedzamie rezultāti un kvalitātes vadības sistēma šo mērķu sasniegšanai. Mēs uzskatām, ka ir svarīgi spert nozīmīgus soļus likumdošanas varas stiprināšanai: apstiprinot valsts budžetu, noteikt Ministru kabinetam arī veicamos uzdevumus izglītības sistēmas pilnveidošanai. Un tie nav atsevišķi veicami pasākumi, bet gan pasākumu kopums ar konkrētu laika grafiku, lai varētu prasīt arī atbildību no Ministru kabineta un Izglītības un zinātnes ministrijas. Mēs ierosinām izstrādāt gan aprēķinu sistēmu zinātnes bāzes finansējuma piešķiršanai zinātniskajām institūcijām, gan arī tādu finansēšanas kārtību, kas nodrošina, ka augstskolās gatavo speciālistus atbilstoši darba tirgus pieprasījumam. Tikpat nozīmīgi ir nodrošināt visa izglītības procesa vadību, piemērojot izglītības kvalitātes vadības sistēmas principus un vērtējot visus izglītības procesus, sākot ar skolu izveides tīklu, izglītības saturu, pedagogu algām, kā arī risināt jautājumu par pieaugušo neformālo izglītību, profesionālās kompetences pilnveidi. Aicinu atbalstīt šos priekšlikumus, jo tas demonstrēs Saeimas jeb likumdevēja rūpi par izglītības sistēmas darbības pilnveidošanu jau tuvākajā laikā, kā arī radīs iespēju uzraudzīt izglītības nozarei izvirzīto uzdevumu izpildi. Tā kā izglītība ir viena no valsts augstākajām prioritātēm un no tās kvalitātes atkarīga ne tikai mūsu, bet arī nākamo paaudžu dzīves kvalitāte un izaugsme, mēs ierosinām likumdevējam uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem un kontrolēt to izpildi. Aicinu beidzot paskatīties sistēmiski uz izglītības un zinātnes sistēmu un ekonomisko izaugsmi. Paldies.".
- 2014_12_17_278-seq1080 language "lv".
- 2014_12_17_278-seq1080 speaker Arvids_Platpers.
- 2014_12_17_278-seq1080 mentions Q822919.
- 2014_12_17_278-seq1080 mentions Q957126.