Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_12_11_276-seq262> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2014_12_11_276-seq262 type Speech.
- 2014_12_11_276-seq262 number "262".
- 2014_12_11_276-seq262 date "2014-12-11".
- 2014_12_11_276-seq262 isPartOf 2014_12_11_276.
- 2014_12_11_276-seq262 spokenAs 41.
- 2014_12_11_276-seq262 spokenText "Ļoti cienītā Saeimas priekšsēdētāja! Kolēģi! Finanšu ministrs intervijās ir saucis šo budžetu par sociālās un nacionālās drošības budžetu. To viņš apstiprināja arī šeit. Arī Latvijas Reģionu apvienībai programmas prioritātes ir drošība, reģionu attīstība un demogrāfija. Un tieši saistībā ar drošību un reaģēšanas spējām man nav pieņemams tas, ka budžeta projektā un jaunajās iniciatīvās nav atrodams pat tas, kā realizācija ir noteikta ar likumiem. To, kā gadiem tiek ignorēti valdībai dotie uzdevumi, raksturošu ar piemēru no Civilās aizsardzības likuma. Tā 25.pants noteic, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests palīdzības sniegšanai katastrofās cietušajiem un reaģēšanas un seku likvidēšanas neatliekamo pasākumu veikšanai izveido attiecīgi ātrās reaģēšanas vienību un medicīniskā atbalsta vienību. Ministru kabinets nosaka minēto vienību izveidošanas, uzturēšanas, apmācības un finansēšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā tiek izmantota un iesaistīta šī vienība. Jau četrus gadus - četrus gadus! - kopš 2010.gada 28.septembra likuma izpilde netiek organizēta un līdzekļi vienību izveidei netiek piešķirti ne Iekšlietu ministrijai, ne Veselības ministrijai. Uzspļaujot likumam un nacionālās drošības interesēm, tie atkal netiek pieprasīti šajā budžetā. Iespējams, ka kāds nav sapratis arī pat pēdējās mācības, jo abu šo vienību trūkums izpaudās gan Maxima traģēdijas seku likvidēšanā, gan arī saistībā ar Ukrainas notikumiem. Es vienmēr esmu atbalstījis godīgu, racionālu un taupīgu valsts līdzekļu izmantošanu, valsts nekrāpšanu un lietu saukšanu īstajos vārdos. Uzskatu, ka nauda nav jādod par pierakstījumiem pakalpojumu sfērā, par to pakalpojumu daļu, kas tiek nodrošināta ar ikdienas resursiem un uz iedzīvotāju glābšanas pasliktināšanās vai arī neatliekamās palīdzības novēlotas saņemšanas rēķina. Tāpat nauda nav jādod komersantu pasakainas peļņas radīšanai miljonu eiro apmērā gadā. Es runāju par situāciju... sistēmu, no kuras es nāku, - ka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests... pilnībā piešķirti līdzekļi visu brigāžu nokomplektēšanai ar diviem sertificētiem mediķiem. Tātad katrā brigādē ir jāstrādā diviem mediķiem, bet tā vietā vairāk nekā 20 brigādēs vidēji gadā regulāri brauc tikai viens mediķis. Summa, kas netiek izmaksāta algās, ir... tuvojas pusmiljonam eiro. Kur paliek šī nauda? Es domāju, tiek novirzīta atkal šīs virspeļņas radīšanai. Es runāju arī par pagājušajā un arī šajā gadā iesniegtajiem priekšlikumiem par budžetā iekļautajām summām dažādu pasākumu nodrošināšanai. Tās tiek piešķirtas gan Ugunsdzēsēju un glābšanas dienestam, arī neatliekamās palīdzības un citiem dienestiem. Reālajā dzīvē būtisku šo pakalpojumu sniegšanas daļu veic ikdienas brigādes bez jebkādas piemaksas. Tātad drošība tiek samazināta cilvēkiem, bet uz tā rēķina saņemtā nauda tiek likta kaut kādā kabatā... tā netiek izmantota mērķiem. Uzskatu, ka Valsts kontrolei un tiesībsargājošajām institūcijām, uzzinot par šādu piešķirtās naudas nelietderīgu izšķērdēšanu, pavērsies ražens darbības lauks, lai sauktu pie personīgas atbildības nesaimnieciskos šķērdētājus. Vēl ir viena lieta, ko gribējās izrunāt. Runa ir par to, kā ir uzbūvēts budžets un cik tas ir saprotams, skatoties caur apakšprogrammām. Programmas apakšprogrammas kods 390400 - “Neatliekamā medicīniskā palīdzība”. Šajā kontā ir vienai iestādei nekontrolēti ielikti 47... vairāki miljoni eiro, bet budžetā nav iezīmēti mērķi... bez budžetā iezīmētiem mērķiem un bez piešķīruma sadalījuma... bez funkciju klasifikācijas. Šajā summā ir iekšā viss, un tas neatbilst īstenībai. Valsts materiālo rezervju uzturēšana, atjaunošana - tā netiek iezīmēta. Tā ir apmēram miljons eiro gadā, bet tā tiek tērēta citiem - dienesta iekšējiem mērķiem, bet cieš nacionālā drošība. Vispār gatavība, drošība, pirmās palīdzības apmācība, katastrofu medicīna, specializētā medicīniskā palīdzība slimnīcām - tas viss ir ielikts iekšā, bet nav nosaukts... un burta kalpi pēc tam saka: “Nē, tā ir neatliekamā medicīniskā palīdzība!” Un tērē šo naudu, mēģinot atkratīties no pārējām funkcijām. Šīs neiezīmētās funkcijas rada neracionālas tērēšanas iespējas negodprātīgiem vadītājiem, ļaujot tērēt naudu neparedzētiem mērķiem. Nākošais, ko es gribētu pieminēt, ir jaunajām iniciatīvām piešķirto līdzekļu ieplūdināšana budžetos ar sekojošu to optimizāciju. Es paskatījos... Un tas bija kontekstā ar pēdējo Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdi. 100 tūkstoši, pat nedaudz vairāk, eiro tiks doti priekš tam, lai izveidotu četras jaunas amata vietas uzraudzības veikšanai, kā un vai labi tiek veikta medicīniskā aprūpe cietumniekiem. Mēs tikko skatījām, ka cietums stāv... cietuma slimnīca stāv tukša, tur ir nekārtība, bet, lai tās viņu sūdzības varētu izskatīt, mēs metam iekšā 100 miljonus... 100 tūkstošus, lai sekotu līdzi šīm lietām. Un vēl viena lieta. Šie cipari... šī nauda tiek iedota institūcijām, kas nesen jau šīs darbības ir optimizējušas. Tagad, šogad, to ieliks kā neplānotu, bet nākošajā gadā to ieliks bāzes ciparā, un mēs aizmirsīsim, bet pēc diviem vai trim gadiem ilgtermiņā šīs lietas tiks optimizētas. Aizmirsīs, kam tā ir dota, un atkal prasīs, tikai drusku citā griezumā... birokrātija prasīs šo naudu! Un beidzot. Kā es varu balsot par veselības budžetu un arī par valsts budžetu 2015.gadam, ja dažu dienu laikā pēc veselības ministra un Veselības ministrijas informācijas Sociālo un darba lietu komisijā, kad tā prezentēja veselības nozares 2015.gada budžetu, no tajā iekļautajām summām pēkšņi ir pazuduši 6 miljoni? Kur tie ir palikuši un kurā brīdī? Un vēl tas, ka no nepieciešamajiem un apsolītajiem 40 miljoniem tagad bija paredzēti 36, bet nu bija palikuši tikai 30. Kopumā šajā nozarē bija jāieplūdina 150 miljoni. Un man ir nesapratne par to. Man šķiet, ka VIENOTĪBAS - šoreiz VIENOTĪBAS! - finanšu ministrs un cilvēki, kas koriģē šo ministru, gatavo Guntim Belēvičam Ingrīdas Circenes likteni. Es nezinu, vai viņš ir spīdzināts vai nav spīdzināts... Un nākošais, kādēļ es teicu šo frāzi. Tas, iespējams, ir tādēļ, ka likumprojektā par vidēja termiņa budžeta ievaru 2015., 2016. un 2017.gadam Veselības ministrijas pamatbudžetā nākošajos gados ir paredzēts nevis solītais un visur deklarētais pieaugums, bet gan būtisks samazinājums no 750 miljoniem uz 740 miljoniem. Visi ir atzinuši, ka pieaugumam jābūt 150, bet nē, 2016. un 2017.gadā... abos ir paredzēts samazinājums. Tādēļ - es atvainojos! - es nevaru atbalstīt šādā veidā organizētu un strukturētu budžetu. Paldies jums!".
- 2014_12_11_276-seq262 language "lv".
- 2014_12_11_276-seq262 speaker Martins_Sics.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q822919.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q211.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q4294315.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q18189957.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q957137.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q918757.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q212.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q18510486.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q1881222.
- 2014_12_11_276-seq262 mentions Q2983484.