Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_11_05_266-seq50> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2014_11_05_266-seq50 type Speech.
- 2014_11_05_266-seq50 number "50".
- 2014_11_05_266-seq50 date "2014-11-05".
- 2014_11_05_266-seq50 isPartOf 2014_11_05_266.
- 2014_11_05_266-seq50 spokenAs 62.
- 2014_11_05_266-seq50 spokenText "Augsti godātā priekšsēdētājas kundze! Cienījamie kolēģi! Kad klausos to savu kolēģu runas, kuri ir no pozīcijas, tad liekas, ka labāks dokuments par šo nav sagatavots. Taču, kad es klausos otru pusi - opozīciju -, tad liekas, ka tas ir ļoti slikts dokuments. Nu, mākslā parasti saka tā: ja ir divi diametrāli pretēji viedokļi, tad tur kaut kāds racionāls grauds tomēr ir. Es domāju, ka izveidot ideālu dokumentu praktiski nav iespējams un ļoti jauki, ka ir atšķirīgi viedokļi. Es aicinātu ieklausīties šajos viedokļos un izdarīt pareizos secinājumus, jo mūsu uzdevums ir uzlabot valsti kopumā - visu sabiedrību, tā teikt, no mazotnes līdz pat sirmam vecumam. Un mans redzējums, lasot šo dokumentu, ir šāds: ja mēs to visu realizēsim četros gados, kā valdība tagad to sola, tad mēs aizsteigsimies priekšā visām Eiropas vadošajām valstīm. Man ir konkrēts priekšlikums. Sakarā ar to, ka deklarācija ir ļoti apjomīga, es runāšu tikai par izglītību. Un es gribu uzsvērt divus momentus. Var būt, ka ir vēl iespējams tos iestrādāt vai tiem pievērst padziļinātu uzmanību. Kas attiecas uz izglītības, zinātnes un tām citām inovācijām - te ir arī sports pieminēts -, to veiks Izglītības un zinātnes ministrija, un ļoti žēl, ka neviens punkts, kas ir šajā sadaļā, nerunā par to, ka vajag beidzot taču sakārtot Izglītības un zinātnes ministriju tādā līmenī, lai spētu visus šos jūsu izstrādātos un minētos punktus realizēt dzīvē. Vairāk nekā 20 gadus mēs tikai par to vien runājam, ka mums ir jāsakārto izglītība. Es ļoti aicinu sākt ar ministriju, izveidot darba spējīgu kolektīvu ar ļoti... izstrādāt kritērijus šiem darbiniekiem, kas tur nāk uz darbu un dara šo darbu, lai viņi profesionāli veiktu savu uzdevumu. Tas ir pats pirmais. Man negribētos, ka jūs liktu akcentu uz to - veidot vēl vienu aģentūru. Latvijā lielākoties visas aģentūras ir diemžēl pierādījušas, ka nespēj veikt savas funkcijas tādā līmenī, kāds vajadzīgs. Mums vajag izvērtēt augstskolas. Meklēsim citu ceļu - un ir citas iespējas -, nevis dibināsim atkal vienu - Nacionālo augstākās izglītības akreditācijas aģentūru! Es domāju, ka par to vajadzētu padomāt. Es domāju, ka mums ir pietiekami izcili akadēmiķi, Zinātņu akadēmijas cilvēki, augstskolu profesori pasaules līmenī, kuri varētu izvērtēt kopā ar ārzemju speciālistiem mūsu augstskolu potenciālu. Nu, kāpēc vajag dibināt atkal vienu aģentūru? Un kas tajā strādās? Tie paši, kuri varētu izveidot komisiju daudz īsākā laikā un izstrādāt... (No zāles dep. J.Kursītes-Pakules starpsaucieni.) Tas ir mans viedoklis. Un 38.punktā jums ir šāds teksts: “Izstrādāsim augstākās izglītības un zinātnes...” un tā tālāk, kas runā par augstskolām. Es domāju, ka tur vajadzētu vispirms atgriezt atpakaļ finansējumu, ko 2009.gadā augstskolām noņēma. Atgriezt atpakaļ tajā situācijā, kādā tika izveidoti mācību plāni. Mēs toreiz piedzīvojām to, ka par apmēram 40 procentiem samazinājām gan mācību plānu apjomu, gan finansējumu augstskolu pasniedzējiem. Es domāju, ka vispirms vajag atgriezt atpakaļ līdz tam līmenim šo finansējumu un tad plānveidīgi turpināt tālāk attīstību, lai varētu sasniegt augstāku līmeni. Kāpēc es tā runāju? Tāpēc, ka mūsu Nacionālā simfoniskā orķestra diriģents un mākslinieciskais vadītājs Pogas kungs nupat ir pateicis, ka Latvijā pietrūks profesionālu izpildītāju un orķestris būs jāpapildina ar Korejas, Ķīnas, Japānas vai Eiropas mūziķiem. Es domāju, ka tas Latvijai godu nedara. Un tas ir... Tikai piecu gadu laikā ir jau pirmās pazīmes, ka mums atsevišķās grupās Mūzikas akadēmija nespēj sagatavot vajadzīgās kvalitātes izpildītājus. Es domāju, par to ir ļoti nopietni jāpadomā, tāpēc ka ir samazināti mācību plāni. Es personīgi vadīju Mūzikas skolotāju nodaļu un ļoti labi varu jums skaitliski, ja tas jūs vēl nepārliecina, nodemonstrēt, par cik stundām ir samazinātas kontaktstundas, cik ir samazinātas grupveida stundas. Un tas dod tādu rezultātu, ka mēs sākam runāt par to, ka mums kaut kā pietrūkst. Es aicinu ieklausīties viedokļos un izdarīt vajadzīgos secinājumus. Paldies.".
- 2014_11_05_266-seq50 language "lv".
- 2014_11_05_266-seq50 speaker Arvids_Platpers.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q211.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q957126.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q193089.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q148.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q3743265.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q17.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q18097.
- 2014_11_05_266-seq50 mentions Q2570442.