Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_11_05_266-seq20> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2014_11_05_266-seq20 type Speech.
- 2014_11_05_266-seq20 number "20".
- 2014_11_05_266-seq20 date "2014-11-05".
- 2014_11_05_266-seq20 isPartOf 2014_11_05_266.
- 2014_11_05_266-seq20 spokenAs 17.
- 2014_11_05_266-seq20 spokenText "Godātais Prezidij! Kolēģi! Man ir daži jautājumi... piezīmes sakarā ar Valdības deklarāciju. Pirmkārt, es gribu pateikt paldies. Patiešām cilvēki ļoti daudz un saspringti strādāja, veidojot šo deklarāciju. Otrkārt, pēc būtības runājot, man bija dažas piezīmes, un man liekas, ka tās kaut kā nav paskaidrotas arī deklarācijā. Mēs ļoti bieži dažādi saprotam vārdus “drošība” un “aizsardzība” NATO un Aizsardzības ministrijas kontekstā. Pirmais jautājums ir tāds. NATO katru gadu organizē krīzes pārvaldes mācības. Katru gadu vismaz četrpadsmit gadu garumā tās tiek organizētas. Tādas mācības notiek arī Latvijā. Krīzes pārvaldes mācībās piedalās gan NATO, gan ne tikai NATO valstis, to skaitā arī ANO pārstāvji. Tad man rodas jautājums. Ņemot vērā, ka Valdības deklarācijā šis jautājums nav izskatīts un ka parasti Latvijā ir paredzēts, ka krīzes pārvaldes augšgalā... ka vadību uzņemas premjerministrs, tad mans secinājums ir tāds, ka krīze, kas notika... nosacīta krīze, bet tā tomēr bija krīze, nacionāla vai lokāla krīze, kad dega pils, kad notika negadījums Zolitūdē, tad mums, no krīzes pārvaldes sistēmas viedokļa raugoties, problēmu nebija. Tur neko nevajag uzlabot. Tāds ir mans tā kā secinājums, jo Valdības deklarācijā par tās pilnveidošanu jautājumu nav. Otrais jautājums man pārsvarā ir aizsardzības ministram, jo es vairāk koncentrējos uz drošības un aizsardzības jautājumiem. Es, lasot deklarāciju, tā kā redzēju par teritoriālo aizsardzību... tādus vārdus. Es, vēl būdams bijušais Nacionālo bruņoto spēku apvienotā štāba priekšnieks... mēs kādreiz izmantojām vārdus “valsts aizsardzības politika”, kas tika balstīta uz teritoriālo aizsardzību... nu bija, ka arī uz totālu aizsardzību. Tad man tagad ir jautājums: vai nevarētu noformulēt, kāda ir valsts aizsardzības politika, jo Nacionālās drošības likuma 11.pants nosaka Aizsardzības ministrijas kompetences, un tur ir trīs punkti. Pirmais: formulēt noteiktu valsts aizsardzības politiku un to realizēt. Otrais ir par budžetu, un trešais ir par personālu. Par budžetu ir likums pieņemts, tas ir skaidrs. Mēs tur palielināsim aizsardzības budžetu. Tas ir pareizi, normāli, tas ir atbalstāmi. Varētu runāt par tempiem. Par izglītību. Par to, ko kolēģis Jānis Ādamsons runāja, - par kopējo mācību iestādi. Es zinu daudzus argumentus, kādi būtu pozitīvie momenti, ja tāda kopēja mācību iestāde būtu, bet es neesmu redzējis pamatojumu, kādēļ to nevarētu darīt. Un interesantākais ir tas, ka iekšlietu ministrs, esošais un laikam arī nākamais - Rihards -, ka viņš, es domāju, zina par to, ka robežsargi jau šodien mācās jaunāko štāba virsnieku kursā akadēmijā. Tātad šī sadarbība jau notiek. Tikai - vai to nevajadzētu formulēt tā, lai tas būtu arī tā kā oficiāli apstiprināts? Paldies.".
- 2014_11_05_266-seq20 language "lv".
- 2014_11_05_266-seq20 speaker Karlis_Kreslins-1945.
- 2014_11_05_266-seq20 mentions Q211.
- 2014_11_05_266-seq20 mentions Q1976817.
- 2014_11_05_266-seq20 mentions Q4294480.
- 2014_11_05_266-seq20 mentions Q7184.
- 2014_11_05_266-seq20 mentions Q2329881.