Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_10_30-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2014_10_30-seq2 type Speech.
- 2014_10_30-seq2 number "2".
- 2014_10_30-seq2 date "2014-10-30".
- 2014_10_30-seq2 isPartOf 2014_10_30.
- 2014_10_30-seq2 spokenAs 84.
- 2014_10_30-seq2 spokenText "Labrīt! Augsti godātais Prezidij! Kolēģi! Visi, kuri seko līdzi sēdei! Šis likumprojekts ir kārtējais mēģinājums pārliecināt, ka profesionālās izglītības iestādēs nevajag izveidot konventus. Un šis likumprojekts piedāvā papildināt izglītības iestādēs jau esošos... izglītības iestādes padomes sastāvu papildināt ar darba devēju pārstāvjiem un arī ar plānošanas reģiona pārstāvjiem. Proti, pašlaik spēkā esošais Izglītības likums nosaka to, ka katrā izglītības iestādē ir izglītības iestādes padome, kuras sastāvā ir izglītojamie, vecāki, pedagogi, citi darbinieki, direktors, un ka izglītības iestādes padomes sastāvā var būt arī dibinātājs (respektīvi, tā ir vai nu ministrija, vai pašvaldība). Spēkā esošais likums pieļauj, ka izglītības iestādes padomē var aicināt darboties... neparedz to, ka tajā būtu darba devēju pārstāvji un attiecīgā plānošanas reģiona pārstāvji. Un tādēļ mēs piedāvājam iespēju paplašināt izglītības iestādes padomes sastāvu, lai profesionālās izglītības iestāžu padomēs varētu iekļaut darba devēju pārstāvjus un arī plānošanas reģionu pārstāvjus. Komisijā tātad pašlaik tiek strādāts ar Profesionālās izglītības likumu. Ir iesniegta iniciatīva veidot šos konventus, un tur tiek noteikts, ka konventu sastāvā būtu izglītības iestādes vadītājs jeb direktors, ministrijas pārstāvji, pašvaldību pārstāvji, darba devēju pārstāvji un plānošanas reģionu pārstāvji. Tad sanāk tā, ka vieni un tie paši cilvēki būs gan konventā, gan arī izglītības iestādes padomē. Un turklāt ir jāuzsver tas, ka funkcijas arī dublēsies, jo pašlaik izglītības iestādes padome var strādāt ar jautājumiem, kas skar izglītības iestādes attīstību. Izglītības iestādes padome piedalās izglītības procesa rezultātu apspriešanā, kā arī sniedz priekšlikumus par šiem jautājumiem. Izglītības iestādes padome sniedz arī priekšlikumus par darbinieku tiesībām un pienākumiem, kā arī var iesniegt priekšlikumus par izglītības iestādes darba organizāciju, par budžetu, par programmu īstenošanu. Izglītības iestādes padome ir arī tiesīga lemt par mācību piederumu nodrošināšanu, kā arī risina organizatoriskos jautājumus izglītības iestādē un veicina sadarbību ar sabiedrību. Un tas, kas Profesionālās izglītības likumā tiek virzīts saistībā ar šiem konventiem, - ka tiem arī būs tādas pašas funkcijas, tikai tās ir, nu, nedaudz savādāk... kā saka, citādākiem vārdiem izteiktas, nozīmē, ka būs divas institūcijas, kas pārstāvības ziņā ir vienādas, jo vieni un tie paši cilvēki būs gan vienā, gan otrā, un sanāk, ka arī funkciju ziņā tās pārklāsies. Un, mūsuprāt, tas tikai sarežģīs izglītības iestādes vadītāja darbu, jo būs divas reizes par vieniem un tiem pašiem jautājumiem jālemj. Mūsuprāt, būtu loģiskāk, ja visi... ja iesaistītās puses, kuras interesē izglītības iestādes darbs, sēstos pie viena galda, lai, kā jau es minēju, būtu vienā šajā koleģiālajā lēmējinstitūcijā... lai būtu izglītojamie, vecāki, pedagogi, pārējie darbinieki, direktors, dibinātājs un darba devēju un plānošanas reģionu pārstāvji profesionālās izglītības iestāžu padomēs. Un es gribētu uzsvērt arī to, ka, jā, dažas institūcijas ir mainījušas savu viedokli par šiem konventiem, proti, jo tiek apelēts... tiek runāts par to, ka, ja kavēs Profesionālās izglītības likuma izskatīšanu, tad nozares ekspertu padomju... šis statuss un funkcijas tiks, kā saka, apdraudētas. Tādēļ vēlreiz aicinu paskatīties racionāli uz darbiem, kas notiek izglītības iestādēs, un atbalstīt šo likumprojektu, lai būtu viena koleģiāla institūcija šajās iestādēs un netiktu veidoti šie konventi. Paldies par uzmanību.".
- 2014_10_30-seq2 language "lv".
- 2014_10_30-seq2 speaker Inga_Vanaga-1980.