Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_10_16-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2014_10_16-seq6 type Speech.
- 2014_10_16-seq6 number "6".
- 2014_10_16-seq6 date "2014-10-16".
- 2014_10_16-seq6 isPartOf 2014_10_16.
- 2014_10_16-seq6 spokenAs 17.
- 2014_10_16-seq6 spokenText "Labrīt, kolēģi! Šis ir likumprojekts, ko izstrādājusi Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas darba grupa. Darbs bija ilgs un ļoti detalizēts. Mēs izskatījām dažādus variantus. Un šī likumprojekta virsmērķis ir stiprināt Latvijas informatīvo telpu un mūsu valsts piederību Eiropas Savienības valstu saimei. Cileviča kunga teiktie argumenti, manuprāt, pārsvarā ir tā kā ideoloģiski, nevis tādi, kas runā par likumprojektu vairāk pēc būtības. Viņa minētie aspekti gan saistībā ar apraides atļaujām, gan ar programmu potenciālo sadārdzinājumu, gan vēl citi iebildumi faktiski pēc būtības ir ideoloģiski iebildumi, kas vēršas pret šī likumprojekta mērķiem. Gribu uzsvērt, ka šis likumprojekts skar televīzijas apraidi. Mēs vakar Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā trešajam lasījumam nobalsojām par būtiskiem grozījumiem radioapraides jomā. Atgādināšu par tiem, par kuriem līdzatbildīga ir Nacionālās drošības komisija. Un arī šeit virsmērķis ir ideoloģisks. Es gribu teikt, ka arī šis likumprojekts, ko piedāvā Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija televīzijas apraides jomas sakārtošanai, ir vismaz tikpat svarīgs. Tātad likumprojektam ir trīs pamatmērķi: retranslācijas jomas sakārtošana, sabiedrības interešu nodrošināšana saņemt vispusīgu informāciju, ieviešot tā saukto televīzijas pamatpiedāvājumu, par ko gan nozare, gan arī politiķi runā jau sen, un vienlīdzīgāku darbības apstākļu nodrošināšana tām televīzijām, kuras pašas veido savas programmas, pretstatā retranslētājiem, kas neiegulda pūliņus oriģinālsatura veidošanā, bet pretendē uz Latvijas reklāmas tirgu. Tātad - par televīzijas retranslācijas jomas sakārtošanu. Praksē elektronisko sakaru komersanti mēdz norādīt, ka viņu veiktā televīzijas programmu izplatīšana īsti neatbilst retranslācijas definīcijai, lai gan praktiski retranslācija jau tiek veikta. Tāpēc likumprojektā ir paredzēts precizēt šīs normas, salāgojot tās ar galvenās mediju... televīzijas jomas direktīvas, audiovizuālās direktīvas prasībām. Otrkārt, šobrīd likums paredz, ka kabeļtelevīzijas operatoriem piedāvājumā obligāti jāiekļauj sabiedriskās televīzijas divas programmas, kā arī tās programmas, kas tiek piedāvātas bez maksas - tādas šobrīd ir trīs -, un arī reģionālās un vietējās televīzijas programmas. Lai nodrošinātu iedzīvotāju tiesības, es gribu teikt - tiesības! -, saņemt vispusīgu informāciju, likumprojektā paredzēts noteikt, ka šis programmu loks jāpaplašina ar vēl četrām programmām. Mēs virzāmies uz universālāku regulāciju, jo šis piedāvājums attieksies ne tikai uz kabeļtelevīzijām, bet arī uz citām izplatīšanas platformām, tajā skaitā uz sadalītu apraidi. Tā ir mūsdienīga pieeja. Tehnoloģiju attīstība ir strauja, līdz ar to ir jāvirzās uz universālāku regulāciju. Vēl viens būtisks aspekts - nevienlīdzīgas konkurences novēršana reklāmas tirgū. Kopš 2008.gada krīzes reklāmas tirgus kopapjoms Latvijā ir strauji samazinājies - pat par aptuveni 45 procentiem! Kopš tā laika kāpums reklāmas tirgū ir bijis niecīgs un ir zem 3 procentiem. Uz sarūkošo reklāmas tirgu pretendē arvien vairāk elektronisko plašsaziņas līdzekļu, kuri tikai retranslē citur veidotās programmas, piemēram, programmas gan no Krievijas, gan no ASV, gan no citām valstīm. Bet šajās programmās tiek iekļautas Latvijas auditorijai domātās reklāmas. Līdz ar to zaudētāji ir tie plašsaziņas līdzekļi, kuri paši veido programmas un ievēro virkni normu, piemēram, Eiropas audiovizuālo darbu proporciju... ierobežojumus saistībā ar reklāmas ievietošanu un tamlīdzīgas normas. Tas rada nevienlīdzīgu konkurenci, kuras dēļ cieš galvenokārt tieši Latvijas vietējā satura veidotāji. Gribu uzsvērt, ka likumprojekts saglabā retranslācijas iespējas. Bet, ja retranslējamā programmā tiek ievietota vietējai auditorijai paredzēta reklāma, tad attiecīgajam komersantam šādas programmas izplatīšanai jāsaņem apraides atļauja Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē. Līdz šim nekādu problēmu ar apraides atļauju saņemšanu (pretēji izskanējušajiem argumentiem!)...".
- 2014_10_16-seq6 language "lv".
- 2014_10_16-seq6 speaker Inara_Murniece-1970.
- 2014_10_16-seq6 mentions Q211.
- 2014_10_16-seq6 mentions Q193089.
- 2014_10_16-seq6 mentions Q458.
- 2014_10_16-seq6 mentions Q159.