Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_10_16-seq139> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2014_10_16-seq139 type Speech.
- 2014_10_16-seq139 number "139".
- 2014_10_16-seq139 date "2014-10-16".
- 2014_10_16-seq139 isPartOf 2014_10_16.
- 2014_10_16-seq139 spokenAs 84.
- 2014_10_16-seq139 spokenText "Kolēģi! Saeimas kārtības rullis ļoti detalizēti atrunā Saeimas kā likumdevēja funkcijas. Likumdošanas process līdz detaļām ir atrunāts Saeimas kārtības rullī. Savukārt Saeimai ir arī tās taustāmā puse, proti, administratīvais aparāts, Saeimas Kanceleja un citas struktūrvienības. Un vēl es gribu atgādināt, ka bez deputātiem šeit strādā vairāk nekā 600 darbinieku. Un līdz ar to ir ļoti liela nepieciešamība noteikt šīm Saeimas administratīvajām vienībām, proti, struktūrvienībām, no kurām pamatā galvenā ir Saeimas Kanceleja, funkcijas, uzdevumus, kā arī Saeimas Kancelejas direktora pienākumus. Šobrīd Saeimas Kancelejas institucionālā vai strukturālā forma nav definēta nevienā ārējā normatīvajā aktā, līdz ar to nav skaidrs tās juridiskais statuss - vai tā ir struktūrvienība vai patstāvīga institūcija, vai atbalsta orgāns. Saeimas kārtības rullī, nosakot Saeimas Kancelejas pamatfunkcijas un Saeimas Kancelejas direktora pamatpienākumus, tiktu strikti nodalīta atbildība starp Saeimas Prezidiju un Saeimas Kanceleju. Šobrīd dzirdams, ka Saeimas Prezidijs savā ziņā izvirza prasības pret Saeimas Kancelejas direktoru, un īsti nav skaidrs, vai ir pamats vai nav pamata prasīt no direktora vienu vai otru lietu, tādēļ ka visas šīs lietas ir definētas tikai un vienīgi iekšējos normatīvajos aktos, nolikumos, ko apstiprina pats Saeimas Prezidijs, un patiesībā pret to iebilst Saeimas Kancelejas direktors, piemēram, uzskatot, ka viņam nav bijis deleģēts pienākums izveidot iekšējās kontroles sistēmu. Ja salīdzinām ar citiem konstitucionālajiem orgāniem, kurus nosaka Satversme, piemēram, ar Valsts prezidentu, tad redzam, ka šo orgānu, Valsts prezidentu, apkalpojošās institūcijas statuss un darbības pamatprincipi ir precīzi definēti likumā “Par Valsts prezidenta darbības nodrošināšanu”, tam atvēlot veselu nodaļu. Piemēram, minētā likuma 5.panta pirmajā daļā ir noteikts: “Valsts prezidenta kanceleja ir patstāvīga institūcija, kas kārto ar amatā esošā Valsts prezidenta darbību saistītās lietas un pārzina Valsts prezidenta lietvedību.” Manuprāt, būtu tikai pašsaprotami, ka Saeimas Kārtības rullī šai institūcijai - Saeimas Kancelejai - būtu atvēlēta atsevišķa nodaļa ar skaidri definētiem pienākumiem, funkciju sadalījumu un atbildību, tādēļ aicinu deputātus atbalstīt šo priekšlikumu. Un, ja nu gadījumā jūs tomēr neatbalstāt, kolēģi, kas esat pārievēlēti 12.Saeimā, tad, lūdzu, šis ir nepadarītais darbs - sakārtot mūsu pašu saimniecību.".
- 2014_10_16-seq139 language "lv".
- 2014_10_16-seq139 speaker Elina_Silina-1977.
- 2014_10_16-seq139 mentions Q822919.
- 2014_10_16-seq139 mentions Q20557228.