Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_10_09-seq90> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2014_10_09-seq90 type Speech.
- 2014_10_09-seq90 number "90".
- 2014_10_09-seq90 date "2014-10-09".
- 2014_10_09-seq90 isPartOf 2014_10_09.
- 2014_10_09-seq90 spokenAs 100.
- 2014_10_09-seq90 spokenText "Godātā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godājamie deputāti! Pašvaldības attīstības plānošanas sistēma ir organizēta tā, lai nodrošinātu iedzīvotāju iesaisti pēc iespējas agrīnākā plānošanas stadijā, savlaicīgi noskaidrojot iedzīvotāju viedokli un pēc iespējas ņemot to vērā. Spēkā stājušamies Teritorijas plānošanas likuma atcelšana vai grozīšana radīs situāciju, ka pašvaldībai nebūs neviena aktuāla normatīvā akta, atbilstoši kuram varētu sākt plānot teritorijas attīstību, un tas ne tikai radīs papildu izmaksas un administratīvo slogu pašvaldībai, bet arī būtiski ietekmēs privātpersonu intereses. Pašlaik teritorijas plānošanas noteikumi attiecībā uz pašvaldību teritoriju attīstības plānošanas dokumentiem paredz šādas iedzīvotāju iesaistes formas: pašvaldības teritorijas plānojuma, lokālplānojuma vai tā grozījumu sākotnējā redakcija tiek nodota publiskai apspriešanai vismaz uz četrām nedēļām, kuru laikā jebkura persona ir tiesīga izteikt viedokli par minētajiem dokumentiem; ņemot vērā saņemtos priekšlikumus un iebildumus, dome var lemt par plānojuma pilnveidošanu; pilnveidotā redakcija tiek atkārtoti nodota publiskai apspriešanai; pēc viedokļu izvērtēšanas dome var lemt par atkārtotu plānojuma pilnveidošanu un nodot to publiskai apspriešanai trešo reizi. Tālāk pastāv procedūra, ka atbildīgajam ministram ir tiesības apturēt saistošos noteikumus, ja tiek konstatētas kādas nelikumības vai procedūras pārkāpumi. Savukārt šo ministra rīkojumu ir iespējams pārsūdzēt Satversmes tiesā kā konstitucionālo sūdzību. Riski, kas jāņem vērā, lemjot par iespēju paredzēt pašvaldību referendumu rīkošanu par pašvaldību teritorijas plānojumiem. Pašvaldību teritorijas plānošana pēc būtības ir vienošanās starp pašvaldību, iedzīvotājiem un uzņēmējiem, kas notiek plānojuma izstrādes procesā sabiedriskās apspriešanas laikā. Ierosinot pašvaldības referendumu, uz noteiktu laiku tiek apturēta jau saskaņotā un apstiprinātā plānojuma darbība, kā rezultātā iedzīvotājiem zūd tiesiskā paļāvība, ka panāktā vienošanās un konkrētajā redakcijā apstiprinātais akts stāsies spēkā un kļūs saistošs. Tiks apdraudēta uzņēmējdarbības attīstība un pašvaldības ekonomiskā izaugsme, ja attīstītājs vai uzņēmējs būs iegādājies īpašumu konkrētas saimnieciskās ieceres īstenošanai atbilstoši apstiprinātajam teritorijas plānojumam, bet referenduma rezultātā attiecīgajai teritorijai tiks mainīts funkcionālais zonējums, tās izmantošanas vai apbūves noteikumi. Līdzīgā vai šādā pašā situācijā var nokļūt arī fiziskās personas, kas ir iegādājušās īpašumu savām personīgajām vajadzībām. Izstrādājot teritorijas plānojumu, pašvaldība plāno savu attīstību un iespēju realizēt sabiedrības interesēm būtiskus projektus ar Eiropas Savienības vai valsts finansējumu vai arī ņemot aizdevumus. Ņemot vērā strikto projekta realizācijas kārtību un termiņus, atceļot vai grozot plānojumu, šāda projekta īstenošana varētu tikt būtiski kavēta vai arī kļūtu neiespējama. Atceļot jauno plānojumu, stājas spēkā iepriekšējais plānojums, kas varētu arī pasliktināt iedzīvotāju dzīves kvalitāti. Šādā gadījumā pastāv ne tikai iepriekš minētie riski, bet varētu tikt nodarīts kaitējums arī videi, cilvēku veselībai un tamlīdzīgi. Proti, ja ir konstatēts, ka konkrētajās teritorijās nevar veikt noteiktas darbības, ko plānojums paredz, tad šī iemesla dēļ tiek izstrādāts jauns plānojums. Tātad, atceļot jauno plānojumu, spēkā būs vecais plānojums, kas var radīt nelabvēlīgāku situāciju. Un bez tam rodas arī tiesiska rakstura problēma, ņemot vērā to, ka visiem pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem - gan ilgtspējīgas attīstības stratēģijai, gan attīstības programmai, gan teritorijas plānojumam - ir jābūt savstarpēji saskaņotiem. Ņemot vērā iepriekš minētos riskus, nebūtu pieļaujama pašvaldības referenduma rīkošana par pašvaldības teritorijas plānojuma, lokālplānojuma grozījumiem. Turklāt iedzīvotāju iesaiste jau ir notikusi dokumentu izstrādes stadijā un pašvaldība ir sniegusi argumentus konkrētu iedzīvotāju priekšlikumu vai iebildumu neņemšanai vai ņemšanai vērā. Tāpēc aicinu neatbalstīt šo priekšlikumu. Paldies.".
- 2014_10_09-seq90 language "lv".
- 2014_10_09-seq90 speaker Einars_Cilinskis-1963.
- 2014_10_09-seq90 mentions Q822919.
- 2014_10_09-seq90 mentions Q193089.
- 2014_10_09-seq90 mentions Q458.
- 2014_10_09-seq90 mentions Q4459436.
- 2014_10_09-seq90 mentions Q2498135.