Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_09_25-seq99> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2014_09_25-seq99 type Speech.
- 2014_09_25-seq99 number "99".
- 2014_09_25-seq99 date "2014-09-25".
- 2014_09_25-seq99 isPartOf 2014_09_25.
- 2014_09_25-seq99 spokenAs 17.
- 2014_09_25-seq99 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Nav šaubu, ka pēdējo gadu prakse diemžēl liecina, ka administratora rīcība dažkārt neatbilst likumdevēja paredzētajam rīcības modelim un kompetences modelim. Piemēram, ir apšaubīta administratora rīcība Satversmes tiesas lietā Nr.2012-25-01, kā arī publiskajā telpā bieži izskan sabiedrības neapmierinātība ar administratora rīcību un kompetenci konkrētos tiesiskās aizsardzības procesos, juridiskās personas maksātnespējas procesos un fiziskās personas maksātnespējas procesos. Es vēlētos norādīt, ka Tieslietu ministrija ir iesniegusi priekšlikumus grozījumiem Maksātnespējas likumā - noteikt valsts amatpersonas statusu maksātnespējas procesa administratoriem un paredzēt citu kārtību administratoru kvalifikācijas prasību pārbaudei, un risināt vēl virkni citu jautājumu. Diemžēl minētais likumprojekts joprojām atrodas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā un nav virzīts izskatīšanai otrajā lasījumā. Runājot par šo priekšlikumu, jāteic, ka šajā priekšlikumā saskatāms viens pozitīvs aspekts, par ko savā ziņā runāja jau arī Judina kungs, - ka tiktu apmierināts sabiedrības daļas pieprasījums pēc tā, lai administratoram noteiktu valsts amatpersonas statusu, - un ir trīs problemātiski aspekti. Pirmais. Zvērināti advokāti kā maksātnespējas procesa administratori tiktu pielīdzināti valsts amatpersonām, un tas, iespējams, radītu pretrunu ar Advokatūras likumu. Otrais. Likumā nav pārejas noteikumu šīs normas piemērošanai, tādēļ, iespējams, apmēram vienai trešdaļai administratoru uzreiz pēc likuma spēkā stāšanās nāksies izdarīt izvēli starp valsts amatpersonas statusu un zvērināta advokāta brīvo profesiju. Trešais. Šīs normas piedāvātā redakcija nav visai veiksmīga. Jāatzīst, ka uz to ir norādījis arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. Proti, normā tiek noteikts, ka administratori tiek pielīdzināti valsts amatpersonām, savukārt Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir norādījis uz iespējamo problēmjautājumu, proti, vai nu amatpersona ir, vai nu nav. Nevar tā īsti būt, ka šī persona ir pielīdzināta valsts amatpersonai. Un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, starp citu, piedāvā arī precizēt un noteikt regulējumu likumā “Par tiesu varu”, pasakot, ka maksātnespējas administratori ir tiesu sistēmai piederīgas personas, un attiecīgi tātad arī veikt grozījumus Maksātnespējas likumā, norādot, ka maksātnespējas procesa administrators ir tiesu sistēmai piederīga valsts amatpersona, kurai ir saistoši likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” noteiktie ierobežojumi, aizliegumi un pienākumi. Nu, manuprāt, šie KNAB priekšlikumi ir tomēr precīzāki par Judina kunga priekšlikumiem. Tomēr šobrīd šis jautājums jau ir uzskatāms par politiskas dabas jautājumu un šis lēmums arī ir uzskatāms par politisku lēmumu. Nacionālā apvienība atbalstīs šo priekšlikumu. Mēs aicinām Judina kungu novērst minētos trūkumus, iesniedzot attiecīgus priekšlikumus grozījumiem Maksātnespējas likumā (Nr.1187/Lp11), kas šobrīd atrodas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, un pasteidzināt tā pieņemšanu vēl šajā Saeimā.".
- 2014_09_25-seq99 language "lv".
- 2014_09_25-seq99 speaker Gaidis_Berzins-1970.
- 2014_09_25-seq99 mentions Q822919.
- 2014_09_25-seq99 mentions Q1771611.
- 2014_09_25-seq99 mentions Q1576026.
- 2014_09_25-seq99 mentions Q1021632.
- 2014_09_25-seq99 mentions Q2498135.