Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_07_03_as-1-seq985> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2014_07_03_as-1-seq985 type Speech.
- 2014_07_03_as-1-seq985 number "985".
- 2014_07_03_as-1-seq985 date "2014-07-03".
- 2014_07_03_as-1-seq985 isPartOf 2014_07_03_as-1.
- 2014_07_03_as-1-seq985 spokenAs 10.
- 2014_07_03_as-1-seq985 spokenText "Cienījamie kolēģi! Nebaidīšu jūs ar trakām slimībām šoreiz, un, ja atļausiet, es runāšu varbūt tikai vienu reizi, bet par priekšlikumiem, kas šajā likumprojektā no manas puses ir iesniegti daudz. Ja atļausiet, tad varbūt pat ne tikai par šo priekšlikumu bet arī par visiem iespējamiem priekšlikumiem, kas būs šajā likumprojektā. Paldies. Pirms runāju par manu daļēji atbalstīto 7.priekšlikumu, arī par 9. un 12.priekšlikumu, es vēlos pievērst uzmanību tam, ka Saeimā šis likumprojekts tika iesniegts jau gadu atpakaļ. Priekšlikumi otrajam lasījumam bija jāiesniedz līdz pagājušā gada 16.oktobrim, un par visiem iesniegtajiem priekšlikumiem komisija lūdza ministrijām sniegt savus atzinumus. Tajos tika konstatēts, ka Ministru kabineta atbalstītajā likumprojektā ir ļoti daudz juridisku neprecizitāšu un ka dažviet trūkst arī valsts pārvaldes iekārtas loģikas. Likumprojekta mērķis bija ieviest publisko personu kapitālsabiedrību un kapitāla daļu pārvaldības reformu - to, kā mēs zinām, pieprasīja OECD -, veidojot vienu institūciju, kas to uzraudzītu, un tas būtu birojs. Ekonomikas ministrija vēlējās maksimāli uzraudzīt arī atvasināto publisko personu, pašvaldību, kapitālsabiedrības neskatoties uz to, ka tam pilnīgi nav un arī nebija nekāda pamata. Pašvaldībām autonomo funkciju pildīšanai tiek atstāti tikai 80 procenti no iedzīvotāju ienākumu nodokļa, un mēs pēc atzinuma saņemšanas no ministrijām skaidri redzam, ka kontrolēt pašvaldību rīcību kapitālsabiedrībās nebija un nav nekāda pamata. Neskatoties uz šo faktu, Ekonomikas ministrija mēnešiem ilgi uzstāja uz šādas kontroles principu, apzinoties, ka tas nozīmē netiešu pašvaldību rīcības ierobežošanu. Kompromiss tika rasts brīdī, kad tika uzklausīti Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas un arī vairāku atsevišķu pašvaldību vadītāji. No pirmajā lasījumā pieņemtās 5., 7. un 9.panta redakcijas izriet, ka biroja atzinums ir nepieciešams par visām, arī par pašvaldību, kapitālsabiedrībām. Ņemot vērā to, ka biroja atzinumam būtu tikai ieteikuma raksturs un ka nav saskatāms mērķis, šāda ieteikuma pieprasīšana un saņemšana nebūtu nepieciešama. Gribu pateikt arī to, ka šī likumprojekta sagatavošanas gaitā no pirmā lasījuma līdz otrā lasījuma iespējamām beigām komisijā tika skatīti trīs galvenie jautājumi. Pirmais attiecas uz biroja izveidi, ko es jau teicu. Otrais paredz iedibināt valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās padomes, kuras mēs nesen, pāris gadu atpakaļ, likvidējām kā tādas. Un trešais - lai kapitālsabiedrībās tiktu piemērots algu paaugstinājums. Tas nozīmē, ka algas - gan valdes, gan padomes locekļiem - tiktu noteiktas nevis Latvijas statistikas ietvaros, bet tās noteiktu atbilstoši Eiropā šajā nozarē strādājošo algām. Tas nozīmē, ka kapitālsabiedrībās jau tuvākajā laikā pēc šī likuma pieņemšanas valdes locekļi un, kā šoreiz ir ierakstīts, no 2016.gada 1.janvāra arī padomēs... Pāris gadu atpakaļ, ja nemaldos, Čepānes kundze nosauca tās par "siltām vietiņām", kas būtu... tātad tur būs pieaugums. Un pašā likumprojekta izskatīšanas gaitā mēs redzējām to, ka, kaut arī padomes sākotnējā redakcijā jau likumprojektā bija, pēc tam tās tika uzskatītas par nevajadzīgām. Pēc tam atkal tika diskutēts, ka tās vajadzētu ielikt, pēc tam šī diskusija tika pabeigta, ka tās nevajag ielikt iekšā. Un beigu beigās šodien pulksten 8.15 komisijas sēdē kaut kādā veidā Klāvam Olšteinam tika ļauts vai neļauts atsaukt savu priekšlikumu, ka padomes ir jāsvītro ārā... Diemžēl vai par laimi es nezinu, kā mēs šodien balsosim, bet padomes no 2016.gada 1.janvāra kapitālsabiedrībās būs. Mani priecē tas, ka visi šie noteikumi neattieksies uz pašvaldībām, uz pašvaldību kapitālsabiedrībām. Un man liek aizdomāties tas, ka sākotnējā redakcijā bija doma izveidot biroju, kas uzraudzītu kapitālsabiedrības. Bet beigu beigās birojs netiks izveidots, jo, kā mums teica Ekonomikas ministrija, pašvaldību... valsts budžetā līdzekļu tam nav. Ja drīkst, es vēl mazliet - minūtīti, lai pēc tam vairāk jūs netraucētu. Un birojam kā tādam līdzekļu nav. Līdz ar to biroja nebūs, un līdz ar to kapitālsabiedrību uzraudzība notiks tāpat, kā tā notika un kā tā notiek pašreiz. Un reālajā dzīvē šis likums praktiski neko jaunu mums nedos... iespējams, dos tikai to, ka tiks izveidotas padomes kapitālsabiedrībās. Par visiem nākamajiem priekšlikumiem es nerunāšu, bet galveno par šo likumu es pateicu. Un - kā balsosim, tāds arī būs šis likums. Paldies.".
- 2014_07_03_as-1-seq985 language "lv".
- 2014_07_03_as-1-seq985 speaker Janis_Tutins-1966.
- 2014_07_03_as-1-seq985 mentions Q822919.
- 2014_07_03_as-1-seq985 mentions Q211.
- 2014_07_03_as-1-seq985 mentions Q193089.
- 2014_07_03_as-1-seq985 mentions Q21625222.
- 2014_07_03_as-1-seq985 mentions Q41550.
- 2014_07_03_as-1-seq985 mentions Q11048053.