Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_06_19-seq878> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2014_06_19-seq878 type Speech.
- 2014_06_19-seq878 number "878".
- 2014_06_19-seq878 date "2014-06-19".
- 2014_06_19-seq878 isPartOf 2014_06_19.
- 2014_06_19-seq878 spokenAs 10.
- 2014_06_19-seq878 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Es aicinu atbalstīt šo priekšlikumu un atlikt jauna papildu nodokļa ieviešanu vismaz līdz 2016.gadam, jo strādājošo cilvēku skaits šajā nozarē īstenībā ir ļoti liels - tie ir vismaz 30 tūkstoši cilvēku. Ar šo nozari saistīto darbinieku, apkalpojošo darbinieku, skaits kopumā ir apmēram 100 tūkstošu. Kas notiek kaimiņos - Lietuvā un Igaunijā? Šāda veida nodoklis tur nav ieviests, un uzņēmēji, piemēram, vispār ceļu nodokli atsevišķi nemaksā, un tas ir iekļauts degvielas cenā. Latvijā attiecībā pret tranzītbiznesa pārstāvjiem, attiecībā pret uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar tranzītu, šāda veida papildu slogs īstenībā būs iznīcinošs. Kāpēc iznīcinošs? Tāpēc, ka maksa par katru transportlīdzekli pieaugs vidēji līdz 1000 eiro. Tagad iedomāsimies situāciju, ka uzņēmējam, kuram vidēji autoparkā ir 50 vai, piemēram, līdz 500 transportlīdzekļiem, maksājumi valsts budžetā automātiski pieaugs, piemēram, no 50 tūkstošiem līdz 500 tūkstošiem! Cik lielā mērā mūsu uzņēmēji sīvas konkurences apstākļos, kad Latvijas tirgū ienāk uzņēmēji, piemēram, no Polijas, no Lietuvas, spēs, tā teikt, tam efektīvi pretnostatīties un efektīvi konkurēt? Atbilde ir ļoti vienkārša. Īstenībā mēs pašreiz iznīcinām paši savus tranzītbiznesa pārstāvjus. Tagad ir jautājums vienkāršs - kuru uzņēmumu interesēs tas tiek darīts? Un ir arī atbilde: tie ir ļoti lieli pārvadātāji, kuru mērķis ir nostiprināties Latvijā vadošajās pozīcijās. Savukārt visi citi uzņēmumi, kuru autoparks lielā mērā sastāv no 50 līdz 200 transportlīdzekļiem, šāda veida konkurencē piedalīties nespēj (vēl jo vairāk - pie apstākļiem, kad komercbankas nepiekopj praksi restrukturizēt uzņēmumu parādus un piešķirt tiem kredītbrīvdienas). Globāls jautājums, kurš būtu jārisina Satiksmes ministrijai, bet kuru viņa nerisina, ir - kur tiek patērēti līdzekļi, kuri tiek iekasēti no akcīzes nodokļa? Līdz šim brīdim valsts autoceļu fonds ir izsaimniekots, līdzekļi ceļiem iedalīti netiek un faktiski tiek izmantoti pavisam citām valsts vajadzībām. Līdz ar to, godājamie kolēģi, es aicinu atbalstīt šo priekšlikumu, pretējā gadījumā minētā veida reformas īstenošana no šā gada 1.jūlija nesīs būtiskus zaudējumus valsts tautsaimniecībai kopumā. Un es nezinu, par ko Zaķa kungs tagad smīkņā, bet īstenībā es varētu arī atklāt konkrēti cilvēkus, kurus jūs pārstāvat, lobējot šāda veida priekšlikumu... nevis vienkārši deklaratīvi tagad māt ar galvu... (Dep. Dz.Zaķa starpsauciens.)".
- 2014_06_19-seq878 language "lv".
- 2014_06_19-seq878 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2014_06_19-seq878 mentions Q822919.
- 2014_06_19-seq878 mentions Q211.
- 2014_06_19-seq878 mentions Q37.
- 2014_06_19-seq878 mentions Q191.
- 2014_06_19-seq878 mentions Q36.