Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_05_29-seq23> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2014_05_29-seq23 type Speech.
- 2014_05_29-seq23 number "23".
- 2014_05_29-seq23 date "2014-05-29".
- 2014_05_29-seq23 isPartOf 2014_05_29.
- 2014_05_29-seq23 spokenAs 17.
- 2014_05_29-seq23 spokenText "Cienījamā sēdes vadītāja! Godātie kolēģi! Nacionālā apvienība piedāvā atgriezties pie tā regulējuma, kāds ir noteikts Valsts civildienesta likumā šobrīd; proti, ka Valsts kanceleja izstrādā un koordinē valsts civildienesta attīstības politiku, koordinē ierēdņu karjeras attīstību un saskaņo ierēdņu amatus. Pamatošu - kāpēc. Pirmām kārtām, ja mēs raugāmies šobrīd Valsts kancelejas nolikumā, tad tur ir rakstīts: „Valsts kanceleja ir tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis ir radīt priekšnoteikumus Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra un Ministru kabineta darbībai, lai nodrošinātu lēmumu pieņemšanu saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmi un citiem likumiem, kā arī Ministru kabineta lēmumu īstenošanu un pēctecību.” Tātad mēs secinām, ka šis ir galvenais Valsts kancelejas uzdevums. Savukārt ar to redakciju, kas ir apstiprināta otrajā lasījumā, mēs stipri paplašinām Valsts kancelejas lomu. Mums nav iebildumu, ka Valsts kanceleja var izstrādāt vienotus kritērijus dažādu augsta līmeņa ierēdņu atlasei un piedalīties atlases procesā, taču, iepazīstoties ar Ministru kabineta noteikumu projektu, iestādes vadītāja atlases plānošanas, prasību izvirzīšanas un pretendentu novērtēšanas kārtību, ir redzams, ka Valsts kancelejai ir piešķirta noteicošā loma ierēdņu kandidātu virzīšanai. Proti, no tā var izdarīt secinājumu, ka Ministru prezidenta institūcija, kas palīdz nodrošināt darbu, faktiski Ministru prezidenta uzdevumā varbūt, varētu pat tā teikt, izvirza sev vēlamus ierēdņus attiecīgo konkrēto ierēdņu apstiprināšanas procedūrā. Minēšu kādu visai interesantu lietu, kas šobrīd ir norādīta šajos iespējamajos Ministru kabineta noteikumos. Proti, Valsts kanceleja vērtē ierēdņa stratēģisko redzējumu par nozari. Un šeit man rodas jautājums: kā Valsts kanceleja var vērtēt, piemēram, stratēģisko redzējumu par satiksmes nozari, par labklājības nozari? Es pieņemu, ka Valsts kanceleja, kā es jau teicu, var vērtēt šos kritērijus, kādi varētu būt konkrētiem ierēdņiem un kādi būtu nepieciešami, lai ierēdņi kvalificētos, bet man tiešām nav skaidrs, kā Valsts kanceleja var vērtēt kāda ierēdņa amata kandidāta stratēģisko redzējumu, pie tam nepiedaloties šajā atlases procesā pašiem attiecīgās nozares pārstāvjiem. Tas nozīmē, ka Valsts kanceleja šajā gadījumā ļoti subjektīvi izvērtē un liek priekšā attiecīgajam nozares ministram, piemēram, apstiprināt valsts sekretāru. Mūsuprāt, tas ir... tas nozīmē, ka mēs nododam šo ierēdņu atlases procedūras veikšanu faktiski Ministru prezidenta rokās. Līdz ar to es aicinu atbalstīt Nacionālās apvienības priekšlikumu, lai nepieļautu šāda veida situāciju. Paldies.".
- 2014_05_29-seq23 language "lv".
- 2014_05_29-seq23 speaker Gaidis_Berzins-1970.
- 2014_05_29-seq23 mentions Q211.
- 2014_05_29-seq23 mentions Q1576026.