Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_05_22-seq650> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2014_05_22-seq650 type Speech.
- 2014_05_22-seq650 number "650".
- 2014_05_22-seq650 date "2014-05-22".
- 2014_05_22-seq650 isPartOf 2014_05_22.
- 2014_05_22-seq650 spokenAs 150.
- 2014_05_22-seq650 spokenText "Cienītās kolēģes un godātie kolēģi! Dokumentam, kuru mēs apspriežam, ir garīgā dimensija, bet ir arī ekonomiskā dimensija. Iepriekšējie kolēģi vairāk runāja par šo - garīgo. Es gribu atgriezties pie ekonomiskās dimensijas - pie tā, ka šis dokuments ir vienotā plānošanas dokumentu paketē ar Nacionālo attīstības plānu, ar Eiropas Savienības attīstības stratēģiju „Eiropa 2020” un ka Latvijai kā valstij, kas iet kapitālistiskās attīstības ceļu, ir jāskatās uz šo dokumentu kā uz kapitāla atjaunošanas dokumentu - cilvēkkapitāla atjaunošanas dokumentu, jo tajā pašā NAP ir teikts, ka viens no galvenajiem Latvijas resursiem ir cilvēkkapitāls. Ministres kundze jau minēja, ka šajā aspektā ļoti nozīmīga loma ir mūžizglītībai jeb pieaugušo izglītībai, un, manā skatījumā, tieši tas ir tas resurss, kuru mūsu valstī mēs līdz šim esam izmantojuši nepietiekami un kurš 21.gadsimtā mums būs jāizmanto arvien vairāk un vairāk, jo nav noslēpums, ka tie studenti, kuri šobrīd beidz augstskolu, virkni specialitāšu pēc 10 gadiem būs spiesti mācīties no jauna, bet dažās specialitātēs to zināšanas būs novecojušas jau pēc pieciem gadiem. Un šajā ziņā tas cipars, kas ir iestrādāts pamatnostādnēs, - ka 2020.gadā 15 procentiem no mūsu valsts iedzīvotājiem būs jābūt iesaistītiem mūžizglītības sistēmā -, godīgi sakot, man šķiet, būs realitāte, ja mēs gribam tiešām kļūt par konkurētspējīgu valsti. Šobrīd Eiropā vidēji 9 procenti ir iesaistīti mūžizglītībā. Tas nozīmē, ka mums ir jāpaceļas virs Eiropas vidējā līmeņa. Bet kā to izdarīt? Tas ir tiešām neatbildēts jautājums, jo tas acīmredzot prasīs gan no uzņēmējiem, gan no valsts, gan arī no citām iesaistītajām pusēm, no pašiem cilvēkiem papildu resursu mobilizāciju. Atbildes uz to diemžēl šajās pamatnostādnēs nav, un es to redzu kā pietiekami nopietnu problēmu. Runājot par pieaugušo izglītību, man šķiet, ka tur ir aizmirstas divas... teiksim tā, viena cilvēku kategorija. Tie cilvēki, kuri ir tikuši izstumti no darba tirgus vai arī paši izkrituši no darba tirgus un kuri šobrīd ir bezdarbnieki, un kuriem nav tās sviras, kas viņus, tā teikt, atgrieztu atpakaļ, jo šajās pamatnostādnēs ir runāts par atbalstu daudzām citām grupām, bet par atbalstu tieši šīm kategorijām, par ticības atjaunošanu viņiem... ka, tā teikt, ar sevis ieguldīšanu, sevis mazlietiņ piespiešanu pamācīties, viņi varētu uzlabot labklājību gan sev, gan savai ģimenei... tur atbildi es īsti neatradu, bet es ļoti skaidri apzinos, ka tā ir joma, kurā Izglītības un zinātnes ministrija viena pati neko nevar izdarīt. Mūsu valstī ir vesela virkne attiecīgu institūciju, kurām par to ir jādomā kopumā. Tas ir tāds, teiksim, nepadarītais darbs, ko es redzu šajās pamatnostādnēs. Par daudzām citām lietām jau tika runāts, bet kopumā es aicinu atbalstīt šīs pamatnostādnes. Paldies.".
- 2014_05_22-seq650 language "lv".
- 2014_05_22-seq650 speaker Janis_Vucans-1956.
- 2014_05_22-seq650 mentions Q211.
- 2014_05_22-seq650 mentions Q957126.
- 2014_05_22-seq650 mentions Q193089.
- 2014_05_22-seq650 mentions Q458.
- 2014_05_22-seq650 mentions Q8436.