Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_05_22-seq644> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2014_05_22-seq644 type Speech.
- 2014_05_22-seq644 number "644".
- 2014_05_22-seq644 date "2014-05-22".
- 2014_05_22-seq644 isPartOf 2014_05_22.
- 2014_05_22-seq644 spokenAs 84.
- 2014_05_22-seq644 spokenText "Godātie kolēģi! Attiecībā uz šīm pamatnostādnēm man gribētos minēt divas lietas. Pirmā ir saistīta ar procesu, kā Saeimā tiek izskatīti un apstiprināti plānošanas dokumenti. Ir tikai daži plānošanas dokumenti, kurus izskata un apstiprina Saeima. Un šis ir viens no tiem. Man ir jāpiekrīt Druvietes kundzei, ka tas ir ļoti nozīmīgs dokuments, tāpēc debates Saeimā par izglītības nākotni Latvijā ir svarīgas un ir nepieciešamas. Taču jautājums ir par to, vai deputāti ir pastkastītes, caur kurām pamatnostādnes iegūst savu leģitīmo spēku, vai deputāti tomēr var arī kvalitatīvi iesaistīties šo pamatnostādņu uzlabošanā. Te man ir jāsaka, ka arī es kopā ar kolēģiem biju iesniegusi vairākus priekšlikumus Izglītības attīstības pamatnostādnēm. Un biju ļoti sarūgtināta, ka Saeimas Juridiskais birojs, kam pievienojās arī Saeimas komisija, uzskatīja, ka pamatnostādnēs ir iespējams veikt tikai tehniskus un redakcionālus labojumus. Un nu tāds varbūt mazliet ironisks, bet varbūt arī ne tik ironisks piemērs. Runājot par vērtībizglītību, Reiznieces-Ozolas kundze jau minēja, ka šis vērtībizglītības definējums ir papildināts ar ģimeni. Ģimene tika uzskatīta par pietiekami tehnisku un redakcionālu labojumu, turpretī laulībā balstīta ģimene vairs nelikās tik redakcionāls labojums, lai ar to varētu papildināt pamatnostādnes. Tāpēc, godātie kolēģi, es gribu aicināt mūs visus tomēr padomāt par to, ka, ja ir plānošanas dokumenti, kuri tiek izskatīti un apstiprināti Saeimā, tad ir arī noteikta procedūra, kādā ir iespējams strādāt pie šiem dokumentiem. Un attiecībā uz šīm pamatnostādnēm mēs bieži dzirdam, ka tas dokuments bija jāvirza ātri, ka tas ir saistīts ar fondu līdzekļu sadali, ka ir nepieciešams pie tā strādāt. Godātie kolēģi! Priekšlikumi tika iesniegti februāra sākumā. Šobrīd ir maija beigas. Es tomēr gribētu teikt, ka pa trīs mēnešiem ir iespējams veikt vairāk nekā tikai tehniskus un redakcionālus labojumus. Un otra lieta, uz ko es tomēr gribētu vērst uzmanību arī šeit, no Saeimas tribīnes, ir saistīta ar reformu, kura paredz obligātu fizikas un ķīmijas eksāmenu ieviešanu. Es atbalstu šāda veida reformu un tiešām uzskatu, ka eksakto zinātņu mācīšana ir nepieciešama un svarīga. Taču ir kāds „bet”: ir atšķirība starp skolām... Ir skolas, kurās jau šobrīd tiek mācīta fizika un ķīmija, un jautājums ir tikai par to, vai skolēni šos priekšmetus izvēlas vai neizvēlas. Šajās skolās ir attiecīgi kabineti, ir attiecīgs aprīkojums un - tas vēl jo svarīgāk! - ir attiecīgi skolotāji. Taču mūsu valstī ir arī skolas, kurās šādas izvēles iespējas šobrīd nav. Un te es runāju konkrēti par mūzikas un mākslas skolām, kurās šie priekšmeti tiek mācīti, bet tiek mācīti specifiski. Piemēram, mūzikas skolā no fizikas tiek mācīta akustika, taču netiek mācīta tāda veida fizika, kādu māca vispārējās vidusskolās. Jā, 2020.gads - tas droši vien ir tāds termiņš, tāds laika periods, kurā šāda veida reformu varētu īstenot, taču pamatnostādnēs par to ir runāts ļoti, ļoti maz un nav parādīts ceļš, pa kādu tās skolas, kurām šobrīd pat nav iespējas šos priekšmetus mācīt, nokļūs, pirmkārt, līdz iespējai to darīt un, otrkārt, līdz šim eksāmenam. Tā vietā pamatnostādņu projekts paredz eksperimentālu eksāmenu - turklāt jau nākamajā mācību gadā! Un te man ir tāds neatbildēts jautājums: kā to varēs kārtot nākamā gada divpadsmitklasnieki, kuri 10. un 11.klasē nebūs šo priekšmetu mācījušies, vai tie, kuriem šādu kabinetu un skolotāju, visticamāk, no nākamā gada septembra tomēr vēl nebūs? Tas, manuprāt, ir viens tāds piemērs. Pamatnostādnēs runāts par šo jautājumu, taču man prasītos rūpīgāka šīs reformas izstrāde un ceļa parādīšana, kā mēs līdz tam nonāksim. Paldies.".
- 2014_05_22-seq644 language "lv".
- 2014_05_22-seq644 speaker Inga_Bite-1981.
- 2014_05_22-seq644 mentions Q822919.
- 2014_05_22-seq644 mentions Q211.
- 2014_05_22-seq644 mentions Q8436.