Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_05_22-seq642> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2014_05_22-seq642 type Speech.
- 2014_05_22-seq642 number "642".
- 2014_05_22-seq642 date "2014-05-22".
- 2014_05_22-seq642 isPartOf 2014_05_22.
- 2014_05_22-seq642 spokenAs 17.
- 2014_05_22-seq642 spokenText "Cienījamā ministres kundze! Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Pāreja uz izglītību latviešu valodā mazākumtautību skolās, kas ir plānota uz Latvijas simtgadi 2018.gadā, 28 gadus pēc neatkarības atgūšanas, ir - gluži tāpat kā latviešu kā valstsnācijas minēšana Satversmes preambulā - pašdefinēšanās un attieksmes jautājums pret savu valsti un tās valstsnāciju. Skaidrs, ka skolotāji pārejai sen ir sagatavoti, jo formāli taču visi pārvalda latviešu valodu augstākajā pakāpē un, pateicoties gan Latvijas valsts, gan arī donorvalstu atbalstam, mazākumtautību skolu skolotāju tālākizglītībā ieguldīti ļoti apjomīgi līdzekļi, salīdzinot ar latviešu skolu skolotāju tālākizglītību. Strādājot pie Laimdotas Straujumas valdības deklarācijas sadaļas par izglītību un zinātni, kopīgi ar partneriem no pārējām koalīcijas partijām mēs vienojāmies par to, ka Koalīcijas līgumā ierakstāma mazākumtautību skolu pāreja uz izglītību latviešu valodā no 2018.gada. Kā jau minēja kolēģis Imants Parādnieks, līgumā paustā apņemšanās skan šādi (lieku reizi es atgādināšu): „Sagatavosim tiesisko regulējumu un izvērtēsim ekonomisko un sociālo pamatojumu, lai 2018.gada 1.septembrī Ministru kabineta noteiktajā kārtībā valsts un pašvaldību mazākumtautību izglītības iestādēs visas izglītības programmas sāk apgūt valsts valodā, izņemot svešvalodas un tās, kuras ir nepieciešamas mazākumtautības valodas un attiecīgās etniskās kultūras apguvei.” Būtu, protams, labi, ja šāds apgalvojums tiktu ierakstīts arī Izglītības attīstības pamatnostādņu dokumentā. Ņemot vērā to, ka pamatnostādņu dokuments tapa iepriekšējās valdības laikā, pašlaik konceptuālu grozījumu veikšana prasītu ilgāku laiku, kā arī to, ka Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdes laikā no ministrijas pārstāvjiem dzirdējām apņemšanos šos uzdevumus iekļaut attīstības pamatnostādņu rīcības plānā, mēs šodien esam gatavi šo dokumentu atbalstīt balsojumā, taču tajā pašā laikā es vēlos uzsvērt, ka tik konceptuāla un svarīga uzdevuma formulējumam, manuprāt, bija jābūt iekļautam dokumenta pamattekstā. Tas, ka ministrija zināmu iemeslu dēļ izvairījās pamatnostādnēs skaidri un gaiši pateikt, ka no 2018.gada 1.septembra Latvijas skolās mācības notiks valsts valodā, liks mums, Nacionālajai apvienībai un sabiedrībai kopumā, uzmanīgi vērot ministrijas darbu. Un mēs gaidīsim arī ministrijas rīcību, ne tikai atrunas par to, ka laiks ir pārāk īss, lai, piemēram, veiktu to, kas ir ierakstīts Straujumas valdības deklarācijā saistībā ar izglītību. Citēšu, kas valdības deklarācijā ir ierakstīts: „Pilnveidosim izglītības sistēmas un kultūras lomu valsts valodas politikas īstenošanā, latviskas kultūrtelpas un vienotas sabiedrības veidošanā. Izstrādāsim jaunu mazākumtautību izglītības programmu latviešu valodas agrīnas apguves nodrošināšanai.” Es varu novēlēt, lai ministrijai veicas. Un gaidīsim šo programmu jau šīs valdības laikā. Otrs jautājums ir par vērtībizglītību, par kuru arī Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vairākās sēdēs tika runāts, - ka vērtībizglītība un tieši mācību priekšmets, kas saistīts ar dzīvesziņas jautājumiem, tiks iekļauts šo pamatnostādņu rīcības plānā. Arī tam mēs sekosim līdzi, vai šie solījumi tiek izpildīti, un raudzīsimies, kā valdība un Izglītības un zinātnes ministrija pilda savus solījumus šajos tautas ataudzei, drošībai, stabilitātei, Latvijas sabiedrībai tik būtiskajos jautājumos. Paldies par jūsu uzmanību!".
- 2014_05_22-seq642 language "lv".
- 2014_05_22-seq642 speaker Vineta_Porina-1970.
- 2014_05_22-seq642 mentions Q822919.
- 2014_05_22-seq642 mentions Q211.
- 2014_05_22-seq642 mentions Q11711795.
- 2014_05_22-seq642 mentions Q3089345.
- 2014_05_22-seq642 mentions Q957126.
- 2014_05_22-seq642 mentions Q1576026.