Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_05_22-seq639> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2014_05_22-seq639 type Speech.
- 2014_05_22-seq639 number "639".
- 2014_05_22-seq639 date "2014-05-22".
- 2014_05_22-seq639 isPartOf 2014_05_22.
- 2014_05_22-seq639 spokenAs 84.
- 2014_05_22-seq639 spokenText "Cienījamā ministre! Ministrijas darbinieki, kuri, kā saka, seko līdzi šim procesam - tam, kādas ir debates par Izglītības attīstības pamatnostādnēm! Es jau esmu iepriekš teikusi un arī šoreiz vēlreiz atkārtošu, ka, manuprāt, Saeimā debatēm par izglītību noteikti ir jābūt - līdzīgi tam, kā mēs debatējam par ārpolitikas jautājumiem, līdzīgi tam, kā mēs uzklausām tiesībsarga ziņojumu -, bet es personīgi uzskatu, ka Izglītības attīstības pamatnostādnes nav jāapstiprina Saeimā, kā to darām mēs, jo, arī pēc Pārresoru koordinācijas centra informācijas, mūsu valstī ir 128 pamatnostādnes un no tām visām šīs ir vienīgās, kuras mēs apstiprinām Saeimā. Bet es vēlreiz uzsveru - debatēm par izglītību būtu jābūt Saeimā. Viennozīmīgi! Teikšu, kā ir. Iepazīstoties ar Izglītības attīstības pamatnostādnēm, īsti līdz galam es saturiski apmierināta neesmu, un paskaidrošu - kāpēc. Jo ir tātad... visi veidi nav pilnīgi vienlīdzīgi, kā saka, aptverti. Un vairāk tomēr, ja mēs izlasām, akcents tiek likts uz vispārējo izglītību. Es gribu uzsvērt arī to, ka manā rīcībā bija pirmā šī dokumenta projekta versija, un tā ir nesalīdzināmi... tiešām saturiski šis dokuments ir daudz, daudz kvalitatīvāks. Un es gribētu pateikt, kā, pēc mana prāta, tomēr ir par maz. Par maz ir minēts profesionālās izglītības aspekts, augstākās izglītības aspekts un mūžizglītības aspekts, bet, kā jau arī ministres kundze teica, būs arī šis rīcības plāns, un tur tas būs vairāk atspoguļots. Jo arī šeit mēs varam redzēt saistību ar citiem nozīmīgiem attīstības plānošanas dokumentiem un varam redzēt, ka mums atsevišķi ir augstākās izglītības attīstības un augstskolu attīstības koncepcija 2013.-2020.gadam; tas ir arī loģiski, un skaidrs, ka sasaistei starp dokumentiem ir jābūt. Ir atsevišķi arī augstākās izglītības un zinātnes attīstības pasākumu plāns 2013.-2014.gadam, un mēs arī varam redzēt plānus par profesionālo izglītību - šīs profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnes. Jā, ir skaidrs, ka arī šie dokumenti ir svarīgi un vajadzīgi, bet tomēr lasot gribējās, lai arī šīs manis jau minētās jomas būtu vairāk arī šajā dokumentā iekļautas. Un es gribētu vēl īpašu uzmanību pievērst mūžizglītības jautājumam. Proti, es ceru, ka šajā plānošanas periodā neatkārtosies tas, kas bija iepriekšējā plānošanas periodā. Izglītības un zinātnes ministrija sanāk kā tāda „jumta ministrija”, kas atbild par mūžizglītību, bet tad, kad bija lielā nauda jādala, - kam tika šī lauvas tiesa? Tā bija tomēr, kā mēs redzējām pēc šiem rādītājiem, Labklājības ministrija. Ne vienmēr, nu, kā lai saka, tika ņemts vērā Izglītības un zinātnes ministrijas viedoklis. Un tādēļ es uzskatu, ka vislielākajai teikšanai šajos jautājumos ir jābūt - nu, viennozīmīgi! - Izglītības un zinātnes ministrijai. Protams, arī Ekonomikas ministrija, Kultūras ministrija un citas nozaru ministrijas ir iesaistītas mūžizglītības procesos, bet tomēr Izglītības un zinātnes ministrijai ir jābūt vadošajai lomai, un pārējām ministrijām ar to būtu vairāk jārēķinās. Profesionālās izglītības sakarā gribētos teikt tā: jā, mēs redzam - šeit daudzas lietas caurvijas un būs arī rīcības plānā, bet gribētos tomēr akcentēt, lai nepazūd šie mācību līdzekļi un finansējums mācību līdzekļiem profesionālās izglītības jomā, lai šie pedagogi atalgojuma un profesionālās pilnveides jautājumos ir vienlīdzīgi ar vispārējās izglītības pedagogiem. Un tiešām priecē, ka ir šī proporcija 50 pret 50... lai izglītojamie būtu... un ka ir darba vidē balstītā izglītība. Manuprāt, tas ir ļoti nozīmīgi. Gribētos arī akadēmiskā personāla situāciju nedaudz iezīmēt. Būtu ļoti labi, ja arī atalgojums un... Jā, augstskolas ir autonomas, bet gribētos arī, lai tomēr ministrija, tā teikt, turētu rūpi par atalgojumu augstskolu personālam un lai uzmanība tiktu pastiprināti pievērsta iesaistei pētnieciskajā darbā. Un es gribētu vēl akcentēt to, ka ir ļoti labi, ka ir mazās skolas. Jā, šī sadaļa, manuprāt, salīdzinājumā ar to, kādas bija pirmās versijas, ir ļoti labi izstrādāta. Par jauniešu garantiju... Ir ļoti labi, ka uzmanība ir pievērsta tiem, kas nemācās un nestrādā. Mūžizglītības sakarā vēlos tomēr akcentēt tādu sociālo grupu kā seniori, tātad - „50+”. Jā, mūžizglītība aptver plašu vecuma spektru, bet tomēr īpaši gribētos uzsvērt seniorus un atbalsta mehānismus viņiem. Un par mūžizglītību gribētos teikt vēl arī to, ka bija iepriekš šī mūžizglītības... plānošanas dokuments 2007.-2013.gadam, un, kā es jau minēju, gribētos, lai arī šeit saturiski vairāk...".
- 2014_05_22-seq639 language "lv".
- 2014_05_22-seq639 speaker Inga_Vanaga-1980.
- 2014_05_22-seq639 mentions Q822919.
- 2014_05_22-seq639 mentions Q957126.
- 2014_05_22-seq639 mentions Q21625222.
- 2014_05_22-seq639 mentions Q1419663.