Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_05_22-seq627> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2014_05_22-seq627 type Speech.
- 2014_05_22-seq627 number "627".
- 2014_05_22-seq627 date "2014-05-22".
- 2014_05_22-seq627 isPartOf 2014_05_22.
- 2014_05_22-seq627 spokenAs 150.
- 2014_05_22-seq627 spokenText "Labdien, kolēģi! Mēs šodien skatām lēmuma projektu „Par Izglītības attīstības pamatnostādņu 2014.-2020.gadam apstiprināšanu”. Izglītības attīstības pamatnostādnes ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kas nosaka izglītības politikas pamatprincipus, mērķus un rīcības virzienus nākamajiem septiņiem gadiem. Un šis, kolēģi, ir vienīgais nozares plānošanas dokuments, kas tiek apstiprināts nevis Ministru kabinetā, bet Saeimā. Un kā gan citādi, ja Latvijas Nacionālais attīstības plāns kā savu virsmērķi ir izvirzījis ekonomisko izrāvienu! Bez gudriem, izglītotiem un prasmīgiem cilvēkiem tas, protams, nebūtu iespējams. Kolēģi! Šajā dokumentā ir izvirzīti mērķi, kas būtu jāsasniedz izglītībai. Virsmērķis ir kvalitatīva un iekļaujoša izglītība personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei. Un Izglītības un zinātnes ministrija, kas ir šī dokumenta izstrādātāja, redz trīs virzienus, kuros būtu jāstrādā, lai to sasniegtu. Viens ir izglītības vides kvalitātes uzlabošana, veicot izglītības satura pilnveidi un atbilstošas infrastruktūras izveidi. Otrs ir indivīda prasmju attīstība, attīstot vērtībizglītībā balstītu indivīda profesionālo un sociālo prasmju attīstību - dzīvei un konkurētspējai darba vidē. Un trešais ir ļoti praktisks apakšmērķis - uzlabot resursu pārvaldības efektivitāti, attīstot izglītības iestāžu institucionālo izcilību. Visiem šiem mērķiem šajā dokumentā ir paredzēti konkrēti rīcības plāna pasākumi, kā arī finansējums, kas tiks veltīts nākamajos septiņos gados gan no Eiropas Savienības struktūrfondiem, gan arī no valsts un pašvaldību budžetiem. Mazliet par procedūru, kolēģi. Šis ir vienīgais nozares plānošanas dokuments, ko apstiprina Saeima. Bet tā bēdīgā lieta ir tā, ka Saeimas deputāti to var vai nu pilnībā pieņemt un apstiprināt Saeimā, veicot tikai redakcionālus precizējumus, vai arī noraidīt; nekādus labojumus pēc būtības deputātiem nav tiesību iesniegt. Šis, manuprāt, ir jautājums, kura risināšanai noteikti nākotnē būtu jāveic kādi precizējumi, jo mēs redzējām, ka deputātu interese ir ļoti liela, un devām iespēju arī izteikt savu viedokli par šo dokumentu. Tika saņemti vairāk nekā 120 priekšlikumi, par kuriem mēs komisijā ļoti nopietni diskutējām; vērtējām, uzklausījām Izglītības un zinātnes ministrijas viedokli, kā arī iestrādājām dokumentā redakcionālus precizējumus. Par pārējām lietām, piemēram, par to, kādām vērtībām būtu jātiek mācītām skolā, kā arī par konkrētiem deputātu priekšlikumiem attiecībā uz to, kas būtu jāveic vispārējās, profesionālās un augstākās izglītības jomā, mēs saņēmām skaidrojumu no Izglītības un zinātnes ministrijas; ministrija skaidroja par pasākumiem, kurus tā jau veic vai kuri tiks paredzēti rīcības plānā, kas būs nākamais dokuments, kuru Izglītības un zinātnes ministrija izstrādās pēc šo pamatnostādņu apstiprināšanas Saeimā. Pamatnostādnes ir viens no svarīgiem Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas dokumentiem. Tas ir kā viens no priekšnosacījumiem, lai mēs varētu laikus sākt struktūrfondu apguvi. Un līdz ar to tagad komisijas vārdā es aicinu šīs pamatnostādnes atbalstīt, jo komisijā deputātu balsojums bija vienbalsīgs: visu frakciju pārstāvji nobalsoja „par”.".
- 2014_05_22-seq627 language "lv".
- 2014_05_22-seq627 speaker Dana_Reizniece-Ozola-1981.
- 2014_05_22-seq627 mentions Q822919.
- 2014_05_22-seq627 mentions Q211.
- 2014_05_22-seq627 mentions Q957126.
- 2014_05_22-seq627 mentions Q193089.
- 2014_05_22-seq627 mentions Q458.
- 2014_05_22-seq627 mentions Q4459436.