Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_05_08-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2014_05_08-seq2 type Speech.
- 2014_05_08-seq2 number "2".
- 2014_05_08-seq2 date "2014-05-08".
- 2014_05_08-seq2 isPartOf 2014_05_08.
- 2014_05_08-seq2 spokenAs 101.
- 2014_05_08-seq2 spokenText "Cienījamie kolēģi! Es vēlos informēt jūs par attiecīgā likumprojekta būtību, jo tas tiešām paredz diezgan radikālu risinājumu un, manuprāt, ir ļoti svarīgs. Runa ir par ceļu satiksmi un par cilvēku tiesībām vadīt transportlīdzekli. Saskaņā ar mūsu likumu cilvēks, kas grib vadīt transportlīdzekli, var nokārtot teorijas un praktisko eksāmenu, un, ja viņam nav nekādu slimību, valstij ir pienākums dot viņam tiesības vadīt transportlīdzekli. Bet mums ir cilvēki, kas, manuprāt, nekvalificējas, kas nedrīkst sēdēt pie stūres, jo viņi izdara smagus noziegumus - viņi regulāri pārkāpj ceļu satiksmi, un tāpēc, ka viņi veic tādas darbības, iet bojā cilvēki. Saskaņā ar Krimināllikumu mēs varam viņus sodīt, bet pēc soda izciešanas viņi var droši doties uz CSDD un prasīt, lai valsts viņiem atkal piešķirtu tiesības vadīt transportlīdzekli. Tā notiek, un tā ir! Es savulaik pētīju praksi, un es redzēju gadījumus, ka sākumā cilvēks izdara vairākus pārkāpumus - ir divu lapaspušu gara izdruka ar to, cik daudz pārkāpumu viņš izdarījis. Taču pēc tam, atkal vadot transportlīdzekli reibuma stāvoklī, viņš izraisa avāriju, iet bojā cilvēki, un viņam uz pieciem gadiem - tas ir maksimālais sods! - atņem tiesības, bet pēc tam viņš atkal atgriežas... apsēžas pie stūres un vada transportlīdzekli. Tāda ir tā prakse! Tad kāda ir mūsu priekšlikuma būtība? Es piedāvāju paredzēt, ka valsts faktiski var atteikt tiesību piešķiršanu atsevišķām kategorijām. Un šī kārtība var būt šāda: ja cilvēks izdarījis ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu, vadot transportlīdzekli reibumā, un ir gājuši bojā cilvēki, tiesa piespriež sodu. Taču, ja tiesa piespriedīs lielāku sodu - atņems tiesības uz laiku, kas ilgāks par pieciem gadiem, - tad attiecīgajam cilvēkam nekad vairs nebūs tiesību vadīt transportlīdzekli. Proti, runa ir par tiesību atņemšanu uz mūžu. Es saprotu, ka dažiem cilvēkiem tas šķiet pārāk radikāli, bet man gribētos pievērst jūsu uzmanību tam, ka tiesības vadīt transportlīdzekļus nav cilvēktiesības, kas garantētas ikvienam. Ir cilvēki, kas nevar vadīt lidmašīnas, ir cilvēki, kas nevar vadīt varbūt laivas. Un ir cilvēki, kas ar savu uzvedību skaidri demonstrē, ka viņi nedrīkst sēdēt pie stūres. Tas ir pirmais priekšlikums. Un otrais priekšlikums saistīts ar jaunām psihoaktīvām vielām un narkotikām. Un būtība ir šāda: ir piedāvāts noteikt, ka gadījumā, ja kāds cilvēks ir lietojis jaunas vai vecas psihoaktīvās vielas un šis fakts ir konstatēts, tad viņš nevarēs dabūt tiesības vadīt transportlīdzekļus trīs gadu laikā. Tātad - kāda ir priekšlikuma būtība? Tas ir sava veida demotivators. Tātad jaunietim, kuram ir 17 gadu un kurš sapņo iegūt tiesības un vadīt transportlīdzekli, ir izvēle - pamēģināt šīs vielas un nesaņemt tiesības vadīt transportlīdzekli vai tomēr, domājot par savu nākotni, atteikties no attiecīgo vielu lietošanas. Man nav ilūziju, ka... Visus cilvēkus tas, protams, neatturēs no narkotisko un citu psihoaktīvo vielu lietošanas, bet, es domāju, būs arī tādi cilvēki, kas, izvērtējot, teiksim, šo situāciju, atteiksies lietot un nelietos attiecīgās vielas. Es aicinu likumprojektu atbalstīt, nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Savukārt Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītāju es lūdzu strādāt ātri un pieņemt attiecīgos grozījumus. Paldies.".
- 2014_05_08-seq2 language "lv".
- 2014_05_08-seq2 speaker Andrejs_Judins-1970.
- 2014_05_08-seq2 mentions Q2167704.