Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_04_10-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2014_04_10-seq4 type Speech.
- 2014_04_10-seq4 number "4".
- 2014_04_10-seq4 date "2014-04-10".
- 2014_04_10-seq4 isPartOf 2014_04_10.
- 2014_04_10-seq4 spokenAs 84.
- 2014_04_10-seq4 spokenText "Labdien, Saeimas priekšsēdētāja un cienījamie kolēģi! Mans priekšlikums ir varbūt diezgan šaurs. Proti, es rosinu izvirzīt atbildību Saeimas Kancelejas direktoram par iekšējās kontroles sistēmas izveidošanu, tās organizēšanu, panākot to, lai viss sistēmiski darbotos. Kādēļ tieši šāds priekšlikums? Tādēļ, ka tieši iekšējās kontroles sistēmas trūkumu Publisko izdevumu un revīzijas komisija novēroja kā lielāko šajā mūsu mājā. Un, lai arī darbojas atsevišķi iekšējās kontroles instrumenti un, protams, vadība rūpējas par atsevišķu budžeta pozīciju kontrolēšanu tā, lai funkcijas būtu izpildītas, tomēr nav koordinēta, pakārtota mērķiem un uz rezultātiem orientēta šī visu iekšējo struktūrvienību darbība un līdz ar to arī viņu kontrole, vai viņas, šīs iekšējās struktūrvienības, sasniedz šos mērķus tā, kā tas būtu jādara. Un, jāsaka godīgi, sākotnēji Juridiskajā komisijā diskusija bija pavisam neauglīga, protams, kategoriski un viennozīmīgi nevēloties nekādas izmaiņas un arī, protams, uzstājot uz to, ka mums ir jāpaļaujas vienmēr uz nerakstītām tradīcijām un gadu desmitos izveidojušamies kontroles principiem vai tām tradīcijām, kādas nu šajā mājā ir. Tomēr pēkšņi visi Juridiskās komisijas locekļi arī atskārta to, ka mēs pat īsti neesam noregulējuši, kas tad Saeimas Kanceleja un viņas vadība ir, kādas tad būtu viņas pilnvaras, kāda būtu viņas atbildība un funkcijas pretstatā mums labi zināmajām divām citām kancelejām - Valsts kancelejai un Valsts prezidenta kancelejai. Abu šo kanceleju darbības īsi un kodolīgi ir atrunātas likumos. Valsts pārvaldes iekārtas likums runā - institucionālās sistēmas sadaļā - par Valsts kanceleju, kādas ir tieši viņas pilnvaras, organizatoriski nodrošinot Ministru kabineta darbu, informējot sabiedrību vai pārvaldot citus iekšējos institūcijas procesus. Savukārt likuma „Par Valsts prezidenta darbības nodrošināšanu” II nodaļa ir tieši atsevišķi veltīta Valsts prezidenta kancelejai, atrunājot konkrēti gan šīs kancelejas vadības izvēlēšanas kārtību, gan, protams, atbildību, pilnvaras un funkcijas. Kādēļ es uzskatu, ka mums arī steidzami Kārtības rullī kā, manuprāt, vienīgajā atbilstošajā likumā būtu jāieliek pamati tam, kā tad mūsu iestāde darbojas un kas ir atbildīgs par iekšējo administratīvo un atbalsta funkciju organizēšanu? Es uzskatu, ka tas ir ļoti stratēģiski nepieciešams, jo mums ir jāizvairās no politiskās ietekmes šajā mājā tad, kad mēs runājam par tīri saimnieciskām lietām un administratīvām lietām, atbalsta funkcijām un tamlīdzīgi. Jo tieši šai te Kancelejas vadībai būtu jāatbalsta visi ievēlētie deputāti, lai viņi pilnvērtīgi varētu veikt darbu un lai šī Kancelejas vadība netiktu kaut kādā veidā politiski manipulēta, lai viņa zinātu gan savas funkcijas, atbildības un pienākumus, gan arī spētu distancēties no šādas politiskas ietekmes. Tādēļ es arī aicinu atbalstīt manu priekšlikumu, pieļaujot un arī apliecinot... piekrītot Čepānes kundzei, ka šī būtu tikai viena šaura lieta, ko es vēlos regulēt attiecībā uz iekšējās kontroles sistēmu, ka mums Kārtības rullī vajadzīga ir atsevišķa nodaļa vai sadaļa par Saeimas Kancelejas darbību, kā tā tiek organizēta, un uz trešo lasījumu mums būtu iespēja, apstiprinot šo priekšlikumu, kas... es uzskatu, tas ir labs priekšlikums, kas vienkārši varētu papildināt šo nodaļu... jau pilnvērtīgi iestrādāt Kārtības rullī visas nepieciešamās likuma normas.".
- 2014_04_10-seq4 language "lv".
- 2014_04_10-seq4 speaker Elina_Silina-1977.
- 2014_04_10-seq4 mentions Q822919.
- 2014_04_10-seq4 mentions Q202162.
- 2014_04_10-seq4 mentions Q20557228.