Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_04_10-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2014_04_10-seq10 type Speech.
- 2014_04_10-seq10 number "10".
- 2014_04_10-seq10 date "2014-04-10".
- 2014_04_10-seq10 isPartOf 2014_04_10.
- 2014_04_10-seq10 spokenAs 84.
- 2014_04_10-seq10 spokenText "Diskutējot par Kārtības rulli nu jau trīs sēdes pēc kārtas un arī, protams, vispār sabiedrībā diskutējot par deputāta īpašo statusu, mēs vairākkārt, protams, esam pieminējuši amata pienākumus, atbildību, arī uz deputātiem attiecināmos ierobežojumus. Sabiedrībā ir pieprasījums noteikt skaidri saprotamus deputāta atlīdzības un pieejamo administratīvo resursu ierobežojumus, kā arī nodrošināt to caurspīdīgu uzskaiti un atspoguļojumu. Ne velti, reglamentējot deputāta atlīdzību, mēs esam noteikuši piesaisti vidējai algai valstī bez iespējām pretendēt uz atvaļinājumu vai virsstundu piemaksām vai prēmijām, kā arī ne visai sen Kārtības rullī noteikuši maksimālo kompensāciju apmēru transporta un dzīvošanas izdevumiem. Taču nepilnīgi limitēta ir palikusi tieši autobāzes transporta kā administratīvā resursa pieejamība deputātiem. Proti, Prezidija nolikumā ir noteikts maksimālais kilometru skaits, ko drīkst nobraukt ar vienu frakcijai piešķirtu automašīnu, kā arī noteikts, ka mašīnu skaits frakcijām tiek sadalīts proporcionāli tajās esošo deputātu skaitam. Tomēr nekur nav atrunāts, kādu mašīnu skaitu drīkst sadalīt uz frakcijām, - vai tās ir 20 vai 100. Vēl kritiskāk! Nekur nav atrunāti maksimālie izdevumi, ko var radīt deputāti, izmantojot šo transportu. Līdz ar to, ja likumā esam noteikuši deputāta atlīdzības un kompensācijas griestus, tad ir tikai loģiski, ja nosakām arī maksimālās administratīvo resursu izmantošanas iespējas, lai mazinātu nepieciešamību kontrolēt, kur tad tieši deputāts šo kompensāciju vai administratīvo resursu ir tērējis. Pamats šādai pastiprinātai kontrolei patiesībā ir, ja mēs nopietnāk iedziļināmies kaut vai Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā. Un ko tad nosaka Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 33.pants „Administratīvo resursu izmantošanas aizliegums”? Proti, autobāzes transports kā administratīvais resurss... viņa izmantošana priekšvēlēšanu aģitācijā ir aizliegta. Ir tikai viens izņēmums attiecībā uz augstākajām amatpersonām - viņu drošības nodrošināšanai. Nobeidzot. Ja reiz mēs esam tik vēlīgi, neierobežoti atvēlot šo administratīvo resursu arī priekšvēlēšanu aģitācijas periodā - laikā, kad deputāti un to frakcijas var, protams, mums nezinot, piedalīties šajās priekšvēlēšanu aģitācijas akcijās -, tad es aicinu parlamentā nepārstāvētās partijas būt acīgām, bet Saeimas vadību - būt gatavai, ka jebkurš deputāta amata kandidāts, atsaucoties uz Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 26.pantu, var izvirzīt pamatotas tiesības bez atlīdzības izmantot Saeimas autotransportu, jo likums saka: ja valsts institūcija ir piešķīrusi savu īpašumu un tas izmantots priekšvēlēšanu aģitācijā, tai ir pienākums dot iespēju izmantot šo mantu ar tādiem pašiem noteikumiem arī citiem aģitācijas veicējiem, kuri to vēlas. Aicinu izveidot arī šo ierobežojumu, lai mums būtu mazāka nepieciešamība kontrolēt, tieši kur un kā deputāts brauc, un mēs radītu caurspīdīgu uzskaites sistēmu arī frakcijām nodotajām automašīnām.".
- 2014_04_10-seq10 language "lv".
- 2014_04_10-seq10 speaker Elina_Silina-1977.
- 2014_04_10-seq10 mentions Q822919.