Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_03_20-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2014_03_20-seq6 type Speech.
- 2014_03_20-seq6 number "6".
- 2014_03_20-seq6 date "2014-03-20".
- 2014_03_20-seq6 isPartOf 2014_03_20.
- 2014_03_20-seq6 spokenAs 84.
- 2014_03_20-seq6 spokenText "Cienījamie kolēģi! Gadu atpakaļ, kad Saeimai ar savu balsojumu bija jāievēlē jauns valsts kontrolieris, mēs pastiprināti pievērsām uzmanību Valsts kontroles likuma normām un arī tam, ko Satversme saka par valsts kontroles institūtu un kontroliera funkcijām. Un tābrīža galvenā diskusija bija par to, vai nostrādātais termiņš Valsts kontroles padomē būtu jāieskaita arī maksimālajā... jāatņem no maksimāli iespējamā termiņa, ko šis cilvēks varētu nostrādāt kā valsts kontrolieris. Mēs savu izvēli izdarījām, un līdz ar to mēs nostiprinājām to, ka šie ir uzskatāmi par diviem dažādiem amatiem un diviem dažādiem termiņiem. Lai arī Satversme pieļauj vienlaikus vairāku kontrolieru esamību, pašreizējā Valsts kontroles likuma redakcijā mēs esam paredzējuši, ka valsts kontrolieris un Valsts kontroles padomes loceklis ir divi atšķirīgi amati. Un šobrīd mums ir viens valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi. To mēs apliecinājām arī toreiz, balsojot par jauno valsts kontrolieri. Paralēli šīm diskusijām, protams, radās diskusija arī par to, vai mums būtu jāprecizē šie te termiņi. Un esošā likuma redakcija nosaka to, ka, gan ieņemot Valsts kontroles padomes locekļa amatu, gan ieņemot valsts kontroliera amatu, ierobežojums attiecas tikai tad, ja persona grib nostrādāt vairākus termiņus pēc kārtas, proti, ir atļauts nostrādāt tikai divus termiņus pēc kārtas, bet pēc tam ir dota iespēja pēc kāda perioda atkal atgriezties šajos amatos. Šeit es gribu uzsvērt to, ko saka Satversme. Un Satversme saka, ka Valsts kontrole ir neatkarīga iestāde un tās darbības pamatā ir neatkarība. Tieši atbilstoši šim Satversmes 88.pantam likumdevējam, nosakot Valsts kontroles iekārtu un kompetenci, ir jāņem vērā no Satversmes izrietošās prasības, tajā skaitā jānodrošina šīs iestādes neatkarība. Un mums ir jādara maksimāli iespējamais, lai šo neatkarību arī nodrošinātu. Likuma šībrīža redakcija, kā jau minēju, paredz tikai vienu šo ierobežojumu - divi termiņi pēc kārtas, taču tā nenovērš situāciju, ka pēc kāda laika periodiski atkal un atkal var tikt apstiprināts šis cilvēks neierobežoti daudzas reizes. Un šis... tieši šī iespēja veicina subjektīvismu un izdabāšanas risku, kas tādai uzraudzības un vērtēšanas funkciju realizējošai institūcijai nav pieļaujams. Mūsu valsts iekārtas sistēmā ir virkne amatu, kuriem nav tādu termiņa ierobežojumu, bet šeit es Valsts kontroli gribu salīdzināt un vilkt analoģiju ar Satversmes tiesu, kur arī Satversmes tiesas tiesnešus, kas lemj, vērtē un savā ziņā arī kontrolē, kā mēs tālāk šīs likumu normas pieņemam - atbilstoši vai neatbilstoši Satversmei... Mēs viņiem neļaujam tikt ievēlētiem neskaitāmas reizes, tādā veidā nodrošinot, ka tajā periodā, kas likumā viņiem ir atvēlēts, viņi var distancēties no vēlmes izdabāt saviem ievēlētājiem un būt objektīvi savos lēmumos. Publisko izdevumu un revīzijas komisijā mēs diskutējām par šo priekšlikumu un visi komisijas locekļi vienbalsīgi atbalstījām šo redakciju. Aicinu arī komisijas locekļus, kā arī visus pārējos deputātus atbalstīt šo redakciju un atvērt šo likumu. Paldies.".
- 2014_03_20-seq6 language "lv".
- 2014_03_20-seq6 speaker Elina_Silina-1977.
- 2014_03_20-seq6 mentions Q822919.
- 2014_03_20-seq6 mentions Q2498135.