Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_03_06-seq33> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2014_03_06-seq33 type Speech.
- 2014_03_06-seq33 number "33".
- 2014_03_06-seq33 date "2014-03-06".
- 2014_03_06-seq33 isPartOf 2014_03_06.
- 2014_03_06-seq33 spokenAs 17.
- 2014_03_06-seq33 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja un godātie kolēģi! Saeimas lēmuma projekts „Par Krievijas agresiju Ukrainā” ir labi pārdomāts un izsvērti uzrakstīts, un es aicinu ikvienu Saeimas deputātu to atbalstīt šodien. Pats būtiskākais saistībā ar šo Saeimas lēmumu ir tas, ka tas nedrīkst būt tikai deklaratīvs vien, un, ja Saeima vēlas apliecināt, ka patiesi izprot Ukrainā notiekošo un vēlas, lai nekas līdzīgs nenotiktu arī Latvijā, ir jāatbalsta un ir jādara konkrēti darbi. Tāpēc pēc lēmuma pieņemšanas gan Saeimai, gan valdībai ir nepieciešams Latvijā veikt ārkārtas soļus, lai novērstu potenciālu apdraudējumu Latvijas nacionālajai drošībai. Kā zināms, atbilstoši starptautiskajām tiesībām un praksei nacionālās drošības apdraudējuma situācijā valsts var veikt ārkārtas pasākumus, un tie ir leģitīmi. Pirmdien, 3.martā, Nacionālās apvienības frakcija un valde ārkārtas sēdē pieņēma lēmumu aicināt valdību un Saeimu veikt konkrētus pasākumus un izskatīt šos jautājumus Saeimas Koalīcijas sadarbības padomē. Nacionālās apvienības priekšlikumi ir šādi. Pirmkārt, ierobežot prokremlisko kara propagandu Latvijas mediju telpā. Otrkārt, apturēt uzturēšanās atļauju izsniegšanu Krievijas Federācijas pilsoņiem. Treškārt, uzlabot Zemessardzes aizsardzības spējas un kāpināt Zemessardzes lomu iekšējās drošības stiprināšanā. Ceturtkārt, Latvijas valdībai spert visus iespējamos soļus, lai nodrošinātu NATO spēku pastāvīgu klātbūtni Latvijas teritorijā. Piektkārt, nodrošināt maksimālu caurredzamību ārvalstu finansējuma plūsmai nevalstiskajām organizācijām, nepieciešamības gadījumos ieviešot arī ierobežojumus. Par pirmo. Lai ierobežotu prokremlisko kara propagandu Latvijas mediju telpā, praktiskie soļi šī jautājuma risināšanā meklējami jau ārpus mediju jomas, tas ir, izmantojot nacionālos drošības instrumentus. Ir nepieciešams veikt regulāru monitoringu, kas savlaicīgi konstatētu militārās agresijas propagandu, kura vēršas pret demokrātiju. Nacionālā apvienība aicina Nacionālās drošības padomi un Nacionālās drošības komisiju iesaistīties praktisko risinājumu meklēšanā. Nepieciešams, lai Saeimai un plašai sabiedrībai gan Aizsardzības ministrija, gan Nacionālās drošības padome un komisija skaidrotu kara propagandas mērķus un būtību. Monitorings acīmredzot būtu jāveic kādam centram, kas izvērtētu arī interneta vidi un visu veidu plašsaziņas līdzekļus. Ja Saeima nosoda agresiju Ukrainā, tai jāaicina arī pārtraukt mediju telpā prokremlisko agresiju pret Ukrainu. Agresija mediju telpā ir konsekventi jāanalizē, un Latvijā jābūt operatīvai - nevis provinciālai! - reakcijai pret medijos notiekošo kara propagandu. Skaidrs, ka akūti ir nepieciešama mediju politika Latvijā. Otrkārt. Par uzturēšanās atļaujām. Ir jāaptur uzturēšanās atļauju izsniegšana Krievijas Federācijas pilsoņiem. Par to ir ļoti daudz diskutēts, un šajā jautājumā jebkura atkāpšanās no Nacionālās apvienības ierosinātā ir Latvijas tuvināšana - sava veida tuvināšana - Ukrainas pašreizējo notikumu scenārijam. Treškārt. Pēc Ukrainā notiekošā nevar būt vairs diskusiju par to, vai jāpalielina valsts aizsardzības budžets. Protams, tas jādara nekavējoties un pietiekamā apmērā! Šobrīd, kā jau arī iepriekšējie runātāji teica, - vismaz 1 procentu no IKP (ar tendenci palielināties budžetam). Ir nepieciešams uzlabot Zemessardzes aizsardzības spējas un kāpināt Zemessardzes lomu iekšējās drošības stiprināšanā. Ir precīzi jāformulē Zemessardzes funkcijas. Valstij jārada iespēja, ka tās iedzīvotāji, piemēram, brīvprātīgi, kā rezervisti, var atjaunot un apgūt savas civilās aizsardzības un militārās prasmes, piemēram, katru gadu divas nedēļas pēc pašu vēlēšanās apgūstot tās par valsts līdzekļiem un ar darba devēja atbalstu. Nacionālās drošības padomei ir jābūt plānam, kā valsti pasargāt no diversijām, kādas redzam šobrīd Ukrainā un citur. Ceturtkārt. Latvijas valdībai nekavējoties jāsper visi iespējamie soļi, lai nodrošinātu NATO spēku pastāvīgu klātbūtni Latvijas teritorijā. Kā zināms, pēc Baltijas valstu lūguma ASV papildus nodrošinās sešu iznīcinātāju klātbūtni patrulēšanai Baltijas valstu gaisa telpā. Tas arī bija viens no jautājumiem, runājot par NATO spēku pastāvīgu klātbūtni Latvijā, uz ko pastāvēja Nacionālā apvienība Koalīcijas sadarbības padomes sarunās šā gada 3.martā. Un nav saprotams, kāpēc koalīcijas partneri šo Nacionālās apvienības priekšlikumu noraidīja, ja aizsardzības ministrs vēlāk ar saviem darbiem to ir atbalstījis. Un visbeidzot. Ir nepieciešams nodrošināt maksimālu caurredzamību ārvalstu finansējuma plūsmai nevalstiskajām organizācijām, nepieciešamības gadījumos ieviešot arī ierobežojumus. NVO, kas tiek finansētas no valsts valdības (Latvijas gadījumā - no kādas citas valsts valdības), vairs nav NVO. Tām ir starptautisks apzīmējums - GONGO (tulkojumā no angļu valodas - „valdības organizēta nevalstiskā organizācija”). Un, kā es jau minēju, Latvijas situācijā tās ir citas valsts valdības organizētas nevalstiskās organizācijas un arī tā sauktās prokremliskās biedrības, kuras Latvijā var pasākumos manīt ik uz soļa, kad runa ir par Latvijas valsts valodas, pilsonības, valsts kontinuitātes un tamlīdzīgiem jautājumiem. Ir jāveic Latvijas valsts uzmanības lokā esošo NVO finansējuma regulārs apskats, darot to pieejamu ikvienam interesentam, veicot nepieciešamos soļus, lai ierobežotu Kremļa ietekmi Latvijā un lai, tām darbojoties zem cēlā nosaukuma „NVO”, netiktu sagrauta Latvijas suverenitāte un iedragāti demokrātijas pamati. Līdzīgi kā aizsardzības ministrs un citi, es ceru, ka Ukraina visiem ir atvērusi acis. Saeimai un valdībai šis ir pēdējais laiks rīkoties, lai Ukrainas pašreizējā realitāte nekļūtu arī par Latvijas realitāti. Paldies par jūsu uzmanību. (VL-TB/LNNK frakcijas aplausi.)".
- 2014_03_06-seq33 language "lv".
- 2014_03_06-seq33 speaker Vineta_Porina-1970.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q822919.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q211.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q39731.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q159.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q6112266.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q4294480.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q1576026.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q7184.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q212.
- 2014_03_06-seq33 mentions Q164226.