Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_03_06-seq260> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2014_03_06-seq260 type Speech.
- 2014_03_06-seq260 number "260".
- 2014_03_06-seq260 date "2014-03-06".
- 2014_03_06-seq260 isPartOf 2014_03_06.
- 2014_03_06-seq260 spokenAs 10.
- 2014_03_06-seq260 spokenText "Es saprotu, ka visi ir noguruši un ka neviens vairs negrib klausīties, tomēr nāksies... Diemžēl! Runa ir par 9.pantu - par maldinošām darbībām. Un tas skan sekojoši: „Komercpraksi uzskata par maldinošu, ja, ņemot vērā visus apstākļus, patērētājs tās ietekmē pieņem vai var pieņemt tādu lēmumu par līguma slēgšanu, kādu viņš citādi nebūtu pieņēmis.” Un tālāk seko uzskaitījums. Mans priekšlikums ir šeit atrunāt vienu konkrētu gadījumu. Konkrēti manā redakcijā tas skan sekojoši - papildināt, ka šāds gadījums komercpraksē var būt arī maldinošs, ja komercprakses īstenotājs preces nosaukumā vai tās reklāmā lieto vietvārdus, kas lietotājam var radīt maldinošu viedokli par produkta izcelsmi, sastāvu vai īpašībām. Kādēļ tas tik svarīgi, kolēģi? Pēdējā laikā parādās aizvien vairāk negodīgas komercprakses gadījumu: ne visai godprātīgi uzņēmēji izmanto savas produkcijas reklāmā vai nosaukumā tādu nosaukumu, kas maldina lietotāju. Lietotājs, domādams, ka viņš pērk vietējo preci, jo tās nosaukumā lietots, teiksim, kāds vietvārds, piemēram, „Sigulda”... viņš, būdams sava novada patriots un vēlēdamies atbalstīt vietējo ražotāju, labāk izvēlas pirkt, teiksim, šo produktu, kaut gan patiesībā, izrādās, nosaukumam nav nekāda sakara ar šo vietu. Tas vienkārši ir veikls mārketinga triks, un produktam sakara ar šo vietu nav nekāda! Kāds cits varbūt izvēlas pirkt šo produktu tāpēc, ka viņš vēlas maksāt vairāk par to produktu, kas ir veselīgāks, jo viņš uzskata, ka labāk lietot vietējos produktus, un arī viņš tādā veidā tiek maldināts. Savukārt tas uzņēmējs, kas tiešām reāli ir vietējais ražotājs, kas ražo šos produktus, nespēj konkurēt ar tādu blēdi, jo viņam ražošanas pašizmaksa būs augstāka nekā tam uzņēmējam, kurš ar nosaukumu „Rojas gardums” pārdod, teiksim, Taizemē audzētas tilapijas. Nožāvē tās un saka: „Tas ir „Rojas gardums”!” Bet mūsu zvejnieks, ja viņš iebrauks Baltijas jūrā, viņš par tādu cenu nespēs sazvejot zivis un nokūpināt. Un beigās zaudētāji ir visi - gan patērētājs, gan vietējais ražotājs, gan galu galā arī valsts budžets, jo tā vietā, lai attīstītu mūsu ražošanu, mēs vienkārši veicinām citu valstu biznesu. Tāpēc mans priekšlikums ir novērst šādus gadījumus, un es piedāvāju šādu priekšlikumu - papildināt ar šādu maldinošas komercprakses gadījumu. Paldies.".
- 2014_03_06-seq260 language "lv".
- 2014_03_06-seq260 speaker Ivars_Zarins-1969.
- 2014_03_06-seq260 mentions Q39731.
- 2014_03_06-seq260 mentions Q465698.
- 2014_03_06-seq260 mentions Q26819051.
- 2014_03_06-seq260 mentions Q869.