Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_02_20-seq50> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2014_02_20-seq50 type Speech.
- 2014_02_20-seq50 number "50".
- 2014_02_20-seq50 date "2014-02-20".
- 2014_02_20-seq50 isPartOf 2014_02_20.
- 2014_02_20-seq50 spokenAs 10.
- 2014_02_20-seq50 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Šī gada 14.janvārī Ministru kabinets bez īpašām debatēm - praktiski vispār bez debatēm, vienbalsīgi! - atbalstīja grozījumus Nacionālās drošības likumā, kuri paredz, ka ikgadējais pārskats par nacionālo drošību tiks iekļauts Saeimai sniegtajā Ministru prezidenta ikgadējā ziņojumā par iepriekšējā gadā paveikto. Ko tas nozīmē? Manuprāt, jau šobrīd Nacionālās drošības likuma spēkā esošā redakcija ļauj pilnvērtīgi plānot un īstenot nacionālās drošības politiku, nodrošināt gan loģisku plānošanas ciklu, gan pēctecību, gan saskaņotību, tādēļ atsevišķu institūciju un amatpersonu nespēja profesionāli nodrošināt likumā noteikto normu izpildi nav un nevar būt par pamatu likuma izmaiņu veikšanai. Cienījamie kolēģi! Jūs labi zināt, ka ik gadu mums šeit notiek debates gan par aizsardzības politiku, gan par ārpolitiku; arī tās neapšaubāmi ir Ministru kabineta darbības sastāvdaļas. Komisijas sēdes laikā es ekspertiem, kas bija iesnieguši šo likumprojektu, uzdevu vienu elementāru jautājumu: vai Ministru kabineta pārskats par iepriekšējo gadu ir plašāks jēdziens par nacionālo drošību? Viennozīmīgi - nē! Nacionālā drošība ietver sevī ļoti daudzus jautājumus, kas bieži vien nav aktuāli Ministru kabinetam un nav vienmēr dienas kārtībā. Un te man rodas neizpratne par to, kā mēs varam kaut ko plašāku mēģināt iekļaut iekš kaut kā šaurāka. Neskatoties uz to, ka Latvijā līdz šim ar drošības politikas veidošanu un īstenošanu ir bijusi, maigi sakot, problēma, tomēr vajadzētu katram censties godprātīgi un kompetenti pildīt savu darbu, nevis grozīt likumus tikai tāpēc, ka trūkst gribas, kompetences, zināšanu vai kā cita. Valsts drošības iestādēm tomēr vairāk vajadzēja koncentrēties uz saviem tiešajiem pienākumiem, pildot likumu normas, nevis mēģināt veidot nacionālo drošības politiku. Par nacionālās drošības politiku atbild Ministru kabinets un Saeima, kurai būtu jāizskata Ministru kabineta ikgadējais ziņojums. Mums jau šobrīd ir likumdošanā paredzēts... ir iekļautas atsevišķas normas, kas, manuprāt, pilnībā neļauj mums, lēmējvarai, kontrolēt - pietiekošā apjomā kontrolēt! - izpildvaru. Kā mēs konstatējām, apspriežot šo likumprojektu komisijas sēdē, šobrīd Latvijā nav nevienas amatpersonas, kura atbildētu kopumā par nacionālās drošības politikas īstenošanu valstī. Ilgi apsprieduši šo jautājumu, beigās mēs nonācām pie secinājuma, ka tas acīmredzot tomēr ir Ministru prezidents, tāpēc ka Ministru prezidents atbild par visu. Lielbritānijas parlamentā ikgadējo ziņojumu par nacionālo drošību apspriež no četrām līdz sešām stundām katru gadu, tiek iztaujātas atbildīgās amatpersonas. Mēs piedāvājam šo vitāli ļoti svarīgo jautājumu apspriest garāmejot, pat nediskutējot. Manuprāt, tā absolūti nav pareiza pieeja! Līdz ar to nav pieļaujams izslēgt no Nacionālās drošības likuma normu, liedzot Saeimai izskatīt Ministru prezidenta gadskārtējo ziņojumu par nacionālo drošību kā atsevišķu un īpaši svarīgu nacionālās drošības jautājumu. Un nav arī pieļaujams, ka Latvijā kā Eiropas Savienības dalībvalstī, kā NATO dalībvalstī šis nopietnais, būtiskais jautājums netiks apspriests Ministru kabinetā. Man ir ļoti žēl, ka iepriekšējais Ministru prezidents Valdis Dombrovskis, kas vairāk nekā četrus gadus ir bijis Ministru prezidents, vēl līdz šim brīdim, par ko liecina iesniegtie grozījumi, īsti nav sapratis, kas ir nacionālā drošība un kāda nozīme ir nacionālās drošības politikas veidošanai Latvijas tālākajā attīstībā. Es aicinu neatbalstīt šo likumprojektu, bet strādāt pie grozījumiem, kas pilnveidotu nacionālās drošības politiku, kas radītu iespēju to īstenot, nevis sašaurinātu šo jomu.".
- 2014_02_20-seq50 language "lv".
- 2014_02_20-seq50 speaker Janis_Adamsons-1956.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q822919.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q211.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q193089.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q458.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q25931626.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q7184.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q23666.
- 2014_02_20-seq50 mentions Q57630.