Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_12_19-seq322> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 2013_12_19-seq322 type Speech.
- 2013_12_19-seq322 number "322".
- 2013_12_19-seq322 date "2013-12-19".
- 2013_12_19-seq322 isPartOf 2013_12_19.
- 2013_12_19-seq322 spokenAs 10.
- 2013_12_19-seq322 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godājamie kolēģi! Konkrētā likumprojekta mērķis ir „palielināt veselības aprūpes kopējo finansējumu un pilnveidot finansēšanas sistēmu, saistot personificēto nodokļu maksāšanu valsts budžetā ar plānveida veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu”. Šādi teikts konkrētā likumprojekta anotācijā. Bet lielā mērā tos cilvēkus, pret kuriem šodien cīnās valsts, ir iezīmējis Ašeradena kungs, konkrēti definējot tās grupas, attiecībā uz kurām valsts plāno šo nodokļa iekasēšanu veikt, sasaistot to ar obligāto apdrošināšanu. Šo pakalpojumu sniegšana ir sasaistīta ar iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumiem, kaut gan, mūsu skatījumā, šis nodoklis savu īpatnību dēļ (dažādas likmes, dažādi atvieglojumi) nav piemērots veselības apdrošināšanas obligāto iemaksu nodrošināšanai, jo tas nesniedz skaidru priekšstatu nedz par personu saikni ar Latvijas valsti, nedz arī par teritoriju, kurā tiek nodrošināti pakalpojumi šajā likumā noteiktajām personām. Piemēram, vai jaunā kārtība padarīs veselības aprūpes pakalpojumus pieejamākus, to saņemšanas kārtību saprotamāku, mazinās rindas un palielinās kvotas? Diemžēl, godājamie kolēģi, par šo medaļas otro pusi nerunā neviens no jums. Mēs ļoti daudz laika šajā sesijā esam veltījuši Veselības ministrijai un veselības nozarei, esam meklējuši risinājumus virknei problēmu, virknei jautājumu, to skaitā jautājumam par finansējuma nepietiekamību vispār veselības nozarei (pašreiz ir 50 procenti no tā finansējuma, kas ir vajadzīgs), bet nerisinām jautājumu par ārstu atalgojumu, nerisinām jautājumu par jaunāko tehnoloģiju pielietošanu ārstniecībā, nerisinām jautājumus par inovatīvām tehnoloģijām, par rindām un par kvotām, to skaitā, piemēram, arī jautājumus par ekspertīžu veikšanu lietās, kurās cietušie ir bērni. Es nolasīšu jums vēstuli, ko esmu saņēmis no kādas sievietes, kuras bērns ir ārstējies Bērnu klīniskās slimnīcas Hematoonkoloģijas nodaļā; viņa ir vērsusies pie manis personīgi, taču šis jautājums ir cieši saistīts ar šo likumprojektu. Viņa raksta sekojošo: viņa kādu brīdi iepriekš ir nokļuvusi šajā slimnīcā... Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas 10.nodaļā - Hematoonkoloģijas nodaļā. Tur ārstējas bērni ar hematoloģijas problēmām, ir onkoloģiski slimi. Viņa līdz pat šim brīdim ir šokā par to, ka palātās, kur šie bērni ārstējas, uz logiem un sienām ir sēnīte, ka gultas, kurās šie bērni ārstējas, ir sarūsējušas. Telpas izvēdināt nav iespējams, jo veidojas caurvējš. Gultas bērniem, kurus māte baro ar krūti, ir metāla un vēl no padomju laikiem. (No zāles dep. I.Čepāne: „Tas ir Krievijā!”) Jā, jūs pareizi norādījāt! Mēs dzīvojam tā kā Krievijā laikam vai kaut kur citur... Zimbabvē. (No zāles dep. J.Reirs: „Krievijā!”) Bērni nevar pastāvīgi nosēdēt uz vietas, bet zāļu pilināmie aparāti ir tik neveikli un neveiksmīgi uzstādīti, ka tie traucē bērniem pārvietoties šajā nodaļā. (Starpsaucieni. No zāles dep. I.Rībena: „Kāds tam sakars ar šo likumu?!”) Pārsvarā tie bērni, kuri tur ārstējas, cīnās ar vēzi, un viņiem pēc ķīmijas terapijas vispār nav iespējams... viņiem te nevar būt kaut kādi provocējoši elementi. Viņa ir runājusi arī ar citām mātēm, kuru bērni ārstējas šajā nodaļā, un, kā izrādās, daudziem bērniem tiešām vēlāk atklājas sēnīte. Godājamie kolēģi! Ko mēs risinām? Kā cilvēkus var spiest vairāk maksāt valsts budžetā, tajā pašā laikā pretī nepiedāvājot neko? Ik gadu notiek grozījumu... nenotiek grozījumu kontrole un korekcija un ik gadu medicīnas nozares attīstības līkne mūsu valstī iet uz leju, kas konkrēti... attiecīgi liecina par aplamu grozījumu pieņemšanu un to izpildi. Līdz pat šim brīdim mūsu valstī nav veikta nekāda analīze par zaudējumiem, kas radušies nepareizu lēmumu pieņemšanas rezultātā veselības nozarē. Un valsts to atrisināt nespēj. Ļoti nopietns un būtisks arguments ir audita slēdziens par Rīgas Austrumu klīnisko universitātes slimnīcu. Tas pierāda, ka tur faktiski makroekonomiskā situācija ir graujoša un ka valsts budžeta samazināšana veselības nozarei... tā neatbilstība jau kopš 2008.gada tiešām ir novedusi pie valsts bezspēcības attiecībā uz tiem pacientiem, kuri izmanto pakalpojumus un kuriem jūs tagad cenšaties vēl vairāk piespiest maksāt nodokļus. Ārsta atbildība, piemēram, noteikti nav mazāka, bet ir pat lielāka par to atbildību, kāda ir citiem... citos amatos strādājošiem, bet tajā pašā laikā, piemēram, tiesnešiem un valsts ierēdņiem... Savukārt ārsta atalgojuma minimums ir pielīdzināts santehniķa darbam. Un kā tad līdz šim brīdim Veselības ministrija ir risinājusi šo jautājumu... kā tā risinās jautājumu par ārstu atalgojumu? Nē, mēs runājam tikai par to, kā iekasēt papildu nodokļus no cilvēkiem! Vēl jo vairāk no tiem, kurus Ašeradena kungs minēja, - no tiem, kuri ir aizbraukuši no šejienes, bet kuri izmanto mūsu veselības sistēmas pakalpojumus. Mēs nerunājam par jautājumiem, vai, piemēram, ir pievērsta pietiekama uzmanība... vai vispār tiek veikta analīze saistībā ar jaunajām tehnoloģijām un to adekvātu un intensīvu izmantošanu... to, kāds, piemēram, ir šo tehnoloģiju noslogojums attiecībā uz teritoriju un iedzīvotāju skaitu. Tad vēl pamēģiniet, kolēģi, salīdzināt mūsu valsts datus ar tiem datiem, kuri, piemēram, ir pieejami Vācijā un Polijā attiecībā uz ārsta noslodzi! Mums noslodzes pārsniegums ir divas trīs reizes lielāks. Mēs runājam par papildu obligāto apdrošināšanu. Kā jūs spēsiet nodrošināt, tajā skaitā arī neatliekamās, palīdzības kvalitatīvu sniegšanu bērniem arī reģionos? Es ļoti atvainojos, bet diemžēl arī es pats biju tādā situācijā, ka slimnīcā Uzņemšanas nodaļā brīvdienā man ārsts lūdza aizbraukt uz aptieku un nopirkt elastīgo saiti, jo slimnīcā tās vienkārši nebija. Par ko jūs tagad runājat? Ja mēs vēlamies piespiest cilvēkus maksāt, ja mēs vēlamies cilvēkus piespiest apdrošināties, valstij ir jārada kvalitatīva un atbilstoša pakalpojumu sistēma, kas ir pieejama, skaidra, saprotama, bez kvotām, bez neskaidriem un nesamērīgiem izdevumiem. Veselības ministrija tā vietā, lai nodrošinātu tos kritērijus, kurus ievērot pati ir uzņēmusies (tajā skaitā, piemēram, arī attiecībā uz iedzīvotāju... attiecībā uz šo procentuālo sadalījumu, runājot par kopproduktu), remontē savas administratīvās ēkas. Tas ir pamatjautājums, tā ir pamatproblēma. Uz šo brīdi pat nav skaidrs, cik lielā mērā pakalpojumu veidus plāno iekļaut, piemēram, 2014.gada jaunajos tarifos. (No zāles dep. I.Rībenas starpsaucieni.) Godājamie kolēģi! Mums nav jāatbalsta šis likumprojekts dēļ tās muļķības, ko jūs cenšaties pieļaut! (Replikas no frakcijas VIENOTĪBA, smiekli zālē.)".
- 2013_12_19-seq322 language "lv".
- 2013_12_19-seq322 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q822919.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q211.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q2660080.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q11731915.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q159.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q957137.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q183.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q36.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q11119664.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q12360039.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q4511827.
- 2013_12_19-seq322 mentions Q954.