Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_12_19-seq306> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2013_12_19-seq306 type Speech.
- 2013_12_19-seq306 number "306".
- 2013_12_19-seq306 date "2013-12-19".
- 2013_12_19-seq306 isPartOf 2013_12_19.
- 2013_12_19-seq306 spokenAs 10.
- 2013_12_19-seq306 spokenText "Par to, ka nav iespējams nodrošināt šo reformu tikai uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa rēķina, es jau runāju iepriekšējās debatēs, skatot iepriekšējo likumprojektu. Bet tagad par šo konkrēto reformu. Tas ir ļoti nopietns solis mūsu veselības aprūpes turpmākās finansēšanas attīstībā. Kā šis likumprojekts ir izveidots, un kāds ir tā īstais mērķis? Kā tas izskatās, lasot šo likumprojektu? Likumprojektā definētais likuma mērķis ir veicināt veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamā finansējuma piesaisti. Kas būs tie avoti? Ja mēs paskatīsimies 2.pantā, tad ieraudzīsim, ka avoti ir palikuši tie paši, kas bija, kas ir tagad, šobrīd, bet ir parādījušies vēl divi finansēšanas avoti, proti, valsts budžeta dotācija par plānotajām valsts veselības apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kā arī Nacionālā veselības dienesta ieņēmumi, kurus veido valsts veselības apdrošināšanas brīvprātīgās iemaksas un vienreizējie brīvprātīgie maksājumi. Tātad - obligātās iemaksas, kuras veidosies no iedzīvotāju ienākuma nodokļa, kā arī brīvprātīgās iemaksas. Atzīmēsim, ka algoti darbinieki, kā arī dividenžu saņēmēji jau maksā iedzīvotāju ienākuma nodokli, un līdz ar to viņiem šeit nekas neizmainīsies. Vienīgais jauninājums visā šajā sistēmā ir brīvprātīgie maksājumi, kuri papildinās veselības aprūpes kasi. Līdz ar to galvenais papildinājums veselības aprūpē notiks tikai uz to Latvijas iedzīvotāju rēķina, kuri ir aizbraukuši strādāt ārpus Latvijas teritorijas, tas ir, 100 tūkstoši cilvēku Anglijā, 24 tūkstoši Īrijā, tikpat daudz - virs 20 tūkstošiem - Vācijā, 20 tūkstoši Zviedrijā, 5 tūkstoši Spānijā un 4 tūkstoši Krievijā. Ja noapaļosim, tad ir līdz 150 tūkstošiem šādu cilvēku. Skaidrs, ka lielākoties tie visi ir jauni cilvēki, bet viņi ne visai rūpējas par savu veselību, ne tā, kā varbūt vajadzētu rūpēties. Pieļauju, ka tikai viena piektā daļa gribēs tomēr ārstēties savā dzimtenē, Latvijā, - 20 procentu. Ja mēneša brīvprātīgā iemaksa ir vienāda ar 28 eiro, tad gadā tie ir 336 eiro. Ja mēs reizināsim ar tiem 20 procentiem no 150 tūkstošiem, tad dabūsim summu, kas ir vienāda ar apmēram 10 miljoniem eiro. Veselības aprūpes cena ir 702 miljoni eiro. 10 miljoni no 700 miljoniem ir gandrīz vai 1,5 procenti. Tas nozīmē, ka visa šā likuma pievienotā vērtība ir 1,5 procenti no tām summām, kuras mēs jau saņēmām. Līdz ar to es vienkārši saskatu, ka šā likuma un šīs reformas galvenais mērķis ir izspiest no mūsu, Latvijas, iedzīvotājiem, kas aizbraukuši strādāt ārpus Latvijas, papildu naudu, lai vienkārši, nu, nebūtu viņiem tik viegli varbūt baudīt šos pakalpojumus, dažreiz atgriežoties Latvijā, apmeklējot slimnīcas un poliklīnikas, un ārstus. Es nedomāju, ka Veselības ministrijai un vispār veselības jomai un ārstiem jāaizstāj ieņēmumu dienests un nodokļu inspektors. Manuprāt, tas nav pareizi! Es atceros, ka 10.Saeimas laikā bija laikam Viņķeles kundzes iniciatīva, ka mēģināja piespiest ārpus Latvijas strādājošos latviešus maksāt nodokļus no tiem ienākumiem, kurus viņi saņēma ārpus Latvijas, un ieskaitīt, iekasēt tos Latvijas budžetā, tomēr tā cieta neveiksmi. Es lasīju Īrijā izdoto avīzi: tur dzīvojošie Latvijas iedzīvotāji bija nikni par to, ka Latvija, negarantējot viņiem darba vietu dzimtenē, tomēr tagad mēģina izspiest no viņiem naudu tikai tādēļ, lai vienkārši nodrošinātu savas fiskālās vajadzības. Man liekas, mēs tagad ejam šo pašu ceļu. Tā ideja mirusi tātad savā dabīgā ceļā, jo... un mēs arī izdarījām attiecīgos grozījumus likumos, un Viņķeles kundzes iniciatīva tomēr tad nebija īstenota. Mēs tagad atkārtojam to pašu, neko citu. Ko nozīmēs, ja tomēr šī reforma tiks veikta, tiks izpildīta? Tas nozīmēs, ka būs nodrošināti lieli izdevumi, lai izveidotu tehniskas sistēmas, kas patiešām ir nepieciešamas, lai vienkārši sekotu datiem. Būs nepieciešams apvienot datubāzes; tas arī nepieciešams katrā ziņā. Bet tas viss notiek pavisam citādāk. Kāpēc mums vajag aizsegt mūsu aktivitāti tehnoloģijas attīstībā ar saukļiem, ka mēs vēlamies nodrošināt papildu līdzekļu piesaisti mūsu veselības aprūpes jomai? Manuprāt, tie ir divi atšķirīgi mērķi, un līdz ar to šeit vienkārši nevajag jaukt vienu ar otru. Es domāju, ka tik un tā, ja mēs vēlēsimies tomēr panākt to mērķi, kas ir aprakstīts šā likumprojekta anotācijā, proti, sasniegt 2020.gadā lielāku iekšzemes kopprodukta daļu veselības aprūpei, būs tiešām nepieciešams dabūt papildu naudu, bet tā nauda būs ņemta no pamatbudžeta, nevis no šīs reformas rezultātiem. Šī reforma ir bezspēcīga finansiāli un arī kaitīga jomai. Manuprāt, tāpēc tā nav jāatbalsta. Paldies.".
- 2013_12_19-seq306 language "lv".
- 2013_12_19-seq306 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q822919.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q211.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q159.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q957137.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q183.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q34.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q22890.
- 2013_12_19-seq306 mentions Q29.