Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_12_19-seq304> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2013_12_19-seq304 type Speech.
- 2013_12_19-seq304 number "304".
- 2013_12_19-seq304 date "2013-12-19".
- 2013_12_19-seq304 isPartOf 2013_12_19.
- 2013_12_19-seq304 spokenAs 69.
- 2013_12_19-seq304 spokenText "Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija izskatīja un virza izskatīšanai Saeimas sēdē likumprojektu „Veselības aprūpes finansēšanas likums”. Šis likumprojekts faktiski tapis jau ilgākā laikā un atspoguļo mūžseno problēmu, ka veselības aprūpes finansējums ir nepietiekams, ka veselības aprūpes sistēmas iekšpusē vairs nav rezervju, kuras varētu izmantot attiecīgu pakalpojumu sniegšanas finansēšanai, un Veselības ministrija Ingrīdas Circenes vadībā izmisīgi meklē līdzekļus, kurus varētu piesaistīt, lai uzlabotu mūsu veselības aprūpes sistēmas funkcionēšanu. Un šeit, protams, ir mēģinājums atrast papildu līdzekļus veselības aprūpes sistēmas ārpusē, tātad nesniegt plānveida pakalpojumus tām personām, kas nemaksā nodokļus, tātad nemaksā iedzīvotāju ienākuma nodokli. To mēs apstiprinājām, skatot iepriekšējo likumprojektu. Mēģinājumi finansēt veselības aprūpi Latvijā ir bijuši visdažādākie, piesaistot attiecīgajiem procentiem no iekasējamiem nodokļiem vai atsaistot, bet kopš 2005.gada janvāra Latvijā veselības aprūpes jomas galvenais ieņēmumu avots ir vispārējie, neiezīmētie, nodokļi. Tomēr Latvijas veselības aprūpes jomas finansēšanas sistēma atšķiras no vairākuma uz nodokļiem bāzēto sistēmu ar to, ka šie valdības līdzekļi joprojām tiek nodoti Veselības ministrijas padotībā esošai iestādei - Nacionālajam veselības dienestam, kas darbojas kā pakalpojumu iepircējs. Pakalpojumu sniedzējas tātad ir Veselības ministrijas pakļautībā esošās iestādes. Šobrīd valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus var saņemt ikviens Latvijas iedzīvotājs neatkarīgi no nodokļu maksāšanas vai nemaksāšanas fakta. Valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus tātad var saņemt vesels cilvēku klāsts, vadoties pēc sociālā stāvokļa, - pilsoņi, nepilsoņi, bēgļi, personas, kurām piešķirts alternatīvais statuss. Tātad principā šeit nav nekādas atlases un nav nozīmes tam, kā cilvēks ir iesaistījies nodokļu maksāšanā. Un veselības aprūpes budžets līdz šim brīdim nav saistīts ar nodokļu ieņēmumiem un ieņēmumi nav personificēti. Līdz ar to pastāv situācija, ka Latvijas iedzīvotāji saņem veselības aprūpes pakalpojumus bez tiešu, uz veselības aprūpi vērstu nodokļu maksāšanas vai deklarēšanās Latvijas Republikā. Saskaņā ar šī likumprojekta koncepciju, ieviešot valsts veselības apdrošināšanas iemaksas, kas saistītas ar iedzīvotāju ienākumu aprēķināšanu, neattaisnotiem nodokļu nemaksātājiem būtu jāveic brīvprātīgās iemaksas vai jāmaksā par sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem pēc rēķina. Pēc dažādiem aprēķiniem, 2011.gada dati liecina, ka iedzīvotāju ienākuma nodokli ir maksājuši 66,8 procenti no darbspējas vecuma iedzīvotājiem. Atskaitot tos, ko valsts apdrošinās automātiski, tātad bērnus, pensionārus, invalīdus, veselas citas kategorijas, iznāk, ka šis likumprojekts varētu skart... (Zvana telefons.) Es atvainojos! ...varētu skart 9 procentus iedzīvotāju darbspējas vecumā. Tātad komisijas vārdā, uzskatot, ka šis būtu pirmais pozitīvais solis veselības aprūpes finansējuma papildu līdzekļu meklēšanā, aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.".
- 2013_12_19-seq304 language "lv".
- 2013_12_19-seq304 speaker Romualds_Razuks-1955.
- 2013_12_19-seq304 mentions Q822919.
- 2013_12_19-seq304 mentions Q211.
- 2013_12_19-seq304 mentions Q957137.
- 2013_12_19-seq304 mentions Q2167704.
- 2013_12_19-seq304 mentions Q2983484.