Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_12_05_a-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2013_12_05_a-seq8 type Speech.
- 2013_12_05_a-seq8 number "8".
- 2013_12_05_a-seq8 date "2013-12-05".
- 2013_12_05_a-seq8 isPartOf 2013_12_05_a.
- 2013_12_05_a-seq8 spokenAs 84.
- 2013_12_05_a-seq8 spokenText "Labrīt, augsti godātais Prezidij! Labrīt, kolēģi! Ir skaidrs, ka Valsts būvinspekcijas atjaunošana pati par sevi neatrisinās nevienu no būvniecības nozares šībrīža problēmām. Pēc mana skatījuma, vajadzētu virzīties vairākos virzienos. Pirmkārt. Valstij ir vajadzīga vienota būvuzraudzības sistēma, kā arī būvuzraudzības institūta stiprināšana. Diemžēl šobrīd kāds uzraugs var pieļaut atkāpes, nekļūt pārāk prasīgs, jo faktiski no tā var būt atkarīgs viņa turpmākais bizness. Tas nesekmē atbildīgu, kvalitatīvu uzraudzību. Un viens no šādas parādības novēršanas virzieniem ir būvuzraudzības neatkarības iedibināšana, jo privātajos pasūtījumos uzraugi šobrīd ir faktiski atkarīgi no pasūtītāja definētajiem nosacījumiem un pašu uzraugu godaprāta. Ir jāatdala būvuzraudzības funkcija no pasūtītāja un būvniekiem. Un viens no iespējamiem risinājumiem neatkarības panākšanai būtu kopēja fonda izveide, kurā visi būvnieki maksātu konkrētu maksu par kvalitatīvas būvuzraudzības funkcijas nodrošināšanu. Līdzīgi pēc FKTK parauga banku nozarē. Otrkārt. Jautājums par zemākās cenas principu kā noteicošo valsts un pašvaldību iepirkumos. Uzskatu, ka zemākās cenas princips iepirkumos būtu aizstājams ar saimnieciski labāko piedāvājumu, kas gan vienlaikus prasītu izvirzīt konkrētus kritērijus. Papildu problēma, ko var izraisīt zemākās cenas nosacījums, ir slikta kvalitāte, turklāt arī tā veicina ēnu ekonomiku, un tā būtu jāatrisina ar tā saukto projekta optimizāciju būvniecības laikā. Proti, būvnieks pēc uzvaras iepirkuma konkursā nereti sāk mainīt materiālus, konstrukcijas, un tas var novest pie traģiskām sekām. Un vēlos arī atgādināt, ka tieši nesošo konstrukciju nomaiņa ir viena no versijām, kāpēc notikusi veikala Maxima traģēdija. Treškārt. Jāmaina garantiju termiņš būvēm. Šobrīd likumā paredzētie divi gadi būtu jāpagarina. Īpaši attiecībā uz nesošajām konstrukcijām, ēku jumtu un citiem nozīmīgākajiem būvju mezgliem. Ceturtkārt. Jāpievērš uzmanība būvuzraugu, arhitektu un būvinženieru izglītības kvalitātei un sertifikācijai. Kā atzīst nekustamo īpašumu nozaru eksperti, uzraudzībai vislielākā nozīme ir tieši ēkas būvniecības laikā, nevis pēc tam, kad, piemēram, pamatu kvalitāti vairs notvert... mainīt nevar. Tāpēc būtu nepieciešams stiprināt gan būvinženieru kvalitāti, gan būvuzraugu institūtu, kas spētu sekot līdzi būvniecības procesam visos tā posmos. Piektkārt. Būvnieki ir jāklasificē pēc viņu darba apjoma un pieredzes. Būvnieku iedalīšana vairākās kategorijās (pēc Vācijas parauga) ļautu iepirkumos nodalīt pretendentus pēc to līdzšinējās pieredzes, nepieļaujot manipulācijas ar darbu izpildi pēc konkursa. Un pēdējais. Ir skaidrs, ka galvenais iemesls traģēdijai ir totāla bezatbildība, bet to diemžēl likumā nevar ierakstīt. Tāpēc atbildības stiprināšanai jākļūst par normu visā mūsu sabiedrībā, tajā skaitā arī mums, deputātiem, pieņemot lēmumus un balsojot. Paldies.".
- 2013_12_05_a-seq8 language "lv".
- 2013_12_05_a-seq8 speaker Vladimirs_Reskajs-1984.
- 2013_12_05_a-seq8 mentions Q183.
- 2013_12_05_a-seq8 mentions Q1881222.