Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_12_05_a-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2013_12_05_a-seq4 type Speech.
- 2013_12_05_a-seq4 number "4".
- 2013_12_05_a-seq4 date "2013-12-05".
- 2013_12_05_a-seq4 isPartOf 2013_12_05_a.
- 2013_12_05_a-seq4 spokenAs 10.
- 2013_12_05_a-seq4 spokenText "Labdien, cienījamie kolēģi! Šobrīd būvniecības jomu reglamentējošo normatīvo aktu sistēma ir sarežģīta - to veido Būvniecības likums, 25 speciālie likumi, 48 Ministru kabineta rīkojumi un noteikumi, kā arī 31 Latvijas būvnormatīvs, kas apstiprināts kā Ministru kabineta noteikumi. Diemžēl visi šie normatīvie akti nenodrošina valsts kontroli pār būvniecības procesiem. Un viens no iemesliem ir tas, ka 2009.gadā tika reorganizēta Valsts būvinspekcija. Tas tika izdarīts, nevis rūpīgi izvērtējot riskus un citu valstu pieredzi un izdiskutējot to sabiedrībā, bet iesniedzot 2009.gada budžeta grozījumu paketi. Tobrīd Ekonomikas ministrija solīja, ka Valsts būvinspekcija tiek reorganizēta, lai pilnveidotu būvniecības kontroles sistēmu valstī. Taču tas bija kļūdains lēmums. Jo ne tikai nebija sadalītas būvinspekcijas funkcijas, bet arī, kā minēja Valsts kontrole savā atzinumā, faktiskais valsts budžeta līdzekļu ietaupījums bija par 41 procentu zemāks nekā sākotnēji plānotā finanšu līdzekļu ekonomija. Ar 2009.gada grozījumiem Būvniecības likumā valsts kontroles veikšana būvniecībā ir svītrota no Ekonomikas ministrijas veicamo uzdevumu saraksta. Tādējādi rodas jautājums - kuram šīs funkcijas bija jāveic, ja no tā brīža faktiski vairs netika īstenota valsts kontrole pār būvniecības procesu? Analizējot citu valstu pieredzi pēc datiem, kas ir pieejami Doing business reitingā, var secināt, ka vairākās Eiropas Savienības valstīs ir gan būvinspekcija, gan arī periodiska būvniecības kontrole dažādās stadijās. Piemēram, Igaunijā Tehniskās uzraudzības aģentūrai ir tiesības veikt pārbaudes būvniecības laikā papildus tām, ko veic attiecīgā pašvaldība; gadījumā, ja būve nav nodota ekspluatācijā, pat nevajag brīdināt ēkas īpašnieku. Vācijā būvvalde nozīmē speciālu inženieri, lai veiktu būves konstrukcijas aprēķinu pārbaudi. Zviedrijā pirms būvniecības uzsākšanas un būvatļaujas saņemšanas notiek tehnisko konsultantu tikšanās, kurās tiek izstrādāts pārbaudes plāns, kas būs jāīsteno būvniecības laikā. Līdz ar to mēs redzam, ka lielākajā daļā Eiropas Savienības valstu būvinspekcija no valsts puses tiek veikta, tādējādi nodrošinot valsts kontroli būvniecības jomā. Būvniecība ir ne tikai diezgan liela daļa Latvijas tautsaimniecības, bet arī joma, par kuru šobrīd neatbild neviena valsts institūcija. Interesanti, ka 2009.gadā, kad Latvijā tika likvidēta Valsts būvinspekcija, Lietuvā tika izveidota centralizēta Valsts būvinspekcija, apvienojot reģionālās iestādes. Lietuva tādējādi ne tikai nelikvidēja šo administratīvo aparātu, bet pat palielināja tā kompetenci un līdz ar to pastiprināja būvniecības uzraudzību. Man šķiet, ka mēs visi esam vienprātīgi par Valsts būvinspekcijas atjaunošanas nepieciešamību. Mēs esam pārliecināti, ka tas ir valsts pienākums - kontrolēt kvalitāti būvniecības jomā. Mūsu likumprojekts paredz ne tikai atjaunot Valsts būvinspekciju un tādējādi atjaunot valstij kontroles funkcijas būvniecības jomā, bet arī noteikt vitāli svarīgu kontroli vairākos būvniecības posmos, it īpaši attiecībā uz sabiedrībai nozīmīgām ēkām. Aicinu atbalstīt likumprojektu.".
- 2013_12_05_a-seq4 language "lv".
- 2013_12_05_a-seq4 speaker Nikita_Nikiforovs-1983.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q211.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q37.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q191.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q193089.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q458.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q21625222.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q183.
- 2013_12_05_a-seq4 mentions Q34.