Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_11_21-seq176> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2013_11_21-seq176 type Speech.
- 2013_11_21-seq176 number "176".
- 2013_11_21-seq176 date "2013-11-21".
- 2013_11_21-seq176 isPartOf 2013_11_21.
- 2013_11_21-seq176 spokenAs 84.
- 2013_11_21-seq176 spokenText "Labdien vēlreiz! Kolēģi, es lūdzu jūs rūpīgi izvērtēt šo priekšlikumu. Pirmkārt, vēlos vērst jūsu uzmanību uz to, ka gan sabiedrība, gan arī ierēdņi neizprot definīciju - neregulārie pasažieru pārvadājumi - un bieži vien neregulāros pārvadātājus asociē ar nelegālajiem pārvadātājiem. Kas ir nelegālie pārvadātāji? Nelegālie pārvadātāji strādā nelegāli, bez licences, un bieži arī nemaksā nodokļus. Savukārt neregulārie pārvadātāji ir tādi pārvadātāji, kas uz likumīgiem pamatiem veic neregulārus pasažieru pārvadājumus, pamatojoties uz izsniegto licenci komercpārvadājumu veikšanai, rada darba vietas un maksā nodokļus. Kolēģi, gribu vērst jūsu uzmanību uz piedāvāto priekšlikumu neatbilstību realitātei pasažieru neregulāro pārvadājumu veikšanā. Pirmais, uz ko es vēlos vērst uzmanību, ir aizliegums uzņemt un izlaist pasažierus pieturvietās, it īpaši ziemas periodā un diennakts tumšajā laikā, kas var apdraudēt pasažiera dzīvību, it īpaši ārpus pilsētas, jo pasažieri tiks izlaisti pirms vai aiz pieturvietām sniega kupenās, dubļos un uz brauktuves. Otrkārt, aizliegums izmantot sabiedriskā transporta pieturvietas ir atrunāts ceļu satiksmes noteikumos, un tas skan šādi: „Aizliegts apstāties un stāvēt tuvāk par 25 metriem pirms un 10 metriem aiz pieturvietas. Atļauts apstāties, ja tas nepieciešams pasažieru iekāpšanai transportlīdzeklī vai izkāpšanai no tā un ja tas netraucē pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi.” Kolēģi, rodas pamatots jautājums: kāpēc visi citi transportlīdzekļi drīkst izmantot pieturvietas, bet neregulārie pārvadātāji nedrīkst? Treškārt, definīcijā ir jēdziens „maršrutu zīmes”. Kolēģi, kas ir maršrutu zīmes? Šajā likumā nav tāda termina skaidrojuma! Var nonākt pat līdz absurdam. Piemēram, komercpārvadātājs, vedot pasažieru grupu uz dievkalpojumu, lai pasažieri varētu atpazīt autobusu, ar kuru viņi brauks vai brauca, autobusa logā ievieto zīmi ar maršruta galapunktu, piemēram, Ģertrūdes baznīca. Tātad jau ir pārkāpts likums! Un, ceturtkārt, likumā ir teksts: „Funkcionāli apkalpo tos pašus pasažierus, kas tiek vai varētu tikt apkalpoti pasažieru regulāro pārvadājumu ietvaros.” Kolēģi, jebkurš brauciens, piemēram, no Ventspils uz Rīgu vai no Liepājas uz Rīgu, funkcionāli apkalpo tos pašus pasažierus, kuri varētu braukt arī ar sabiedrisko transportu, jo gan regulārā, gan neregulārā pārvadājuma funkcija ir vienāda - nokļūt no punkta A uz punktu B. Kolēģi, pieņemot neapdomātas izmaiņas likumā, jūs nevis cīnīsieties ar nelegālajiem pārvadātājiem, kuri ir braukuši un brauc bieži vien bez licences, bet gan pilnībā izslēgsiet neregulāros pārvadātājus no pārvadājumu tirgus, ko viennozīmīgi var vērtēt kā kārtējo iniciatīvu, kad ar deputātu rokām, slēpjoties aiz laba mērķa, tiks turpināta nu jau valdošā tendence, kura ir vērsta uz mazā un vidējā biznesa iznīcināšanu. Kolēģi! Uzskatu, ka ir nepieļaujami veikt sasteigtas, ekonomiski nepamatotas izmaiņas likumā, bet ir jāizstrādā jauna regulāro pārvadājumu koncepcija, jo problēmas šajā jomā ir acīm redzamas. Aicinu neatbalstīt!".
- 2013_11_21-seq176 language "lv".
- 2013_11_21-seq176 speaker Vladimirs_Reskajs-1984.
- 2013_11_21-seq176 mentions Q2660080.