Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_11_14-seq43> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2013_11_14-seq43 type Speech.
- 2013_11_14-seq43 number "43".
- 2013_11_14-seq43 date "2013-11-14".
- 2013_11_14-seq43 isPartOf 2013_11_14.
- 2013_11_14-seq43 spokenAs 69.
- 2013_11_14-seq43 spokenText "Labdien, godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Kā jau referents Ābiķa kungs minēja, es iesniedzu divus priekšlikumus šim likumprojektam. Tie abi ir saistīti, tāpēc es runāšu uzreiz par abiem, jo 1.priekšlikums ir tehnisks, bet 2.priekšlikums ir tāds, kas skar likumprojekta būtību. Ievadam es pateikšu, ka pamatā šiem priekšlikumiem ir apsvērumi, kas saistīti ar Latvijas bērnu un jauniešu garīgo veselību. Internets pārliecinoši pilda visizplatītākā izziņas avota lomu jauniešu, skolēnu vidū. Tas ir ikdienā ļoti nepieciešams rīks ne tikai pieaugušajiem, bet arī bērniem un jauniešiem, arī mācību procesā. Taču tas ietver arī tādu informāciju, kas nebūt nav pienācīga personām, kuras nav sasniegušas 18 gadu vecumu, tāpēc ir nepieciešami stingrāki pasākumi, stingrāks regulējums, lai šīs informācijas pieejamību kontrolētu. Protams, Latvija šobrīd nebūt nav nulles punktā attiecībā uz drošākas interneta lietošanas paradumu veicināšanu. Mums ir gan tiesiskais regulējums, gan tiek veikta virkne administratīvo pasākumu, taču interneta vide attīstās tik strauji, ka mums ir sev nemitīgi jāuzdod jautājums, vai tas, ko darām, ir pietiekošs un vai mēs sasniedzam iecerēto mērķi. Mani priekšlikumi ir vērsti uz to, lai uzlabotu bērnu aizsardzību no pornogrāfiska rakstura materiāliem internetā, tādēļ tos arī iesniedzu šim likumprojektam. Priekšlikumos iekļauto darbību tehniskais izpildījums būs jāatrunā citos likumos, to skaitā Elektronisko sakaru likumā. Par 2.priekšlikumu. Tas paredz jaunu likuma pantu, kas sastāvētu no trim daļām. Pirmā daļa pastiprina komersanta pienākumu informēt klientus par nevēlama satura filtrēšanas iespējām un viņu tiesībām pieprasīt šī satura filtra bezmaksas uzstādīšanu, ja viņi tā vēlas. Lai arī šis pienākums komersantiem šobrīd ir noteikts Elektronisko sakaru likumā, praksē tas diemžēl tā nenotiek. Ir pārāk atšķirīgi gan veidi, kā komersanti izprot šo savu pienākumu, gan arī pieejas, kā viņi to pilda. Un vismaz mana personīgā pieredze sadarbībā ar šiem komersantiem liecina, ka tas pienākums bieži vien netiek pildīts vispār, jo man nav nekad tikusi šī opcija piedāvāta. Tātad pirmā daļa paredz kārtību, ka informācijai par šo iespēju ir jābūt daļai no pakalpojuma līguma. Tātad konkrēti tiek atrunāta forma un veids, kā šis pienākums tiek pildīts. Otrās daļas būtība ir uzlikt komersantiem pienākumu saviem nepilngadīgajiem klientiem automātiski ierobežot nevēlamu saturu. Un, kaut arī daļēji tas jau šobrīd strādā attiecībā uz pēcapmaksas pakalpojumiem, mēs tomēr zinām, ka šobrīd ļoti strauji attīstās priekšapmaksas pakalpojumi un ka praksē priekšapmaksas pakalpojumi ir pieejami arī nepilngadīgām personām. Pēcapmaksas pakalpojumu līgumu komersants, visticamāk, neslēgs ar nepilngadīgu personu, jo nepilngadīga persona nevar uzņemties maksāšanas saistības, turpretī priekšapmaksas pakalpojumu gadījumā, kad pakalpojums jau ir apmaksāts, komersantam nav nekāda riska nesaņemt samaksu par sniegto pakalpojumu. Līdz ar to šī priekšlikuma otrās daļas kontekstā mums būtu jārunā par to, kā regulēt priekšapmaksas pakalpojumus un nodrošināt to, lai nepilngadīgas personas, kas izmanto šo pakalpojumu, būtu pasargātas no nevēlama satura. Savukārt trešā daļa runā par kārtību, kādā būtu noņemami...".
- 2013_11_14-seq43 language "lv".
- 2013_11_14-seq43 speaker Karlis_Engelis-1983.
- 2013_11_14-seq43 mentions Q211.
- 2013_11_14-seq43 mentions Q27950240.