Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_11_07-seq160> ?p ?o. }
Showing items 1 to 22 of
22
with 100 items per page.
- 2013_11_07-seq160 type Speech.
- 2013_11_07-seq160 number "160".
- 2013_11_07-seq160 date "2013-11-07".
- 2013_11_07-seq160 isPartOf 2013_11_07.
- 2013_11_07-seq160 spokenAs 101.
- 2013_11_07-seq160 spokenText "Godātie kolēģi! Preventīvi šis priekšlikums ir ārkārtīgi nepieciešams, lai novērstu ne tikai iespējamās kroplības, ko gatavo Rīgas dome, bet arī pamattiesību ierobežojumus. Es ieteiktu Ušakova kungam nerakstīt un nemuļķot cilvēkus par ledusskapjiem un tādām lietām, bet... Vakar šeit rādīja zeķītes, es jums parādīšu šādu grāmatu, kurai jābūt katra deputāta grāmatu plauktā. Proti, tā grāmata ir „Latvijas Republikas Satversmes komentāri”. Es nevaru uzdāvināt, tas ir Juridiskās komisijas īpašums, Saeimas īpašums. Jums es to nevaru arī uz pusēm pārplēst, kā Naudiņa kungs te dalīja tās zeķītes: vienam - vienu, otram - otru. Bet katrā ziņā es savu profesores algu varētu nežēlot un Ušakova kungam, ja viņam nav, es varētu uzdāvināt šo grāmatu. Un tātad - kādas pamattiesības, manuprāt, šeit ir pārkāptas? Visupirms Satversmes 91.pants. Satversmes 91.panta otrais teikums skan tā: „Cilvēka tiesības tiek īstenotas bez jebkādas diskriminācijas.” Par to runāja Viļuma kungs, par to runāja Judina kungs. Par to runāja arī Ašeradena kungs un ļoti tēlaini - Igauņa kungs. Tātad šeit ir jārunā par vienlīdzības principu. Es jums uzdošu jautājumu: vai jūs saprotat, ko nozīmē vienlīdzības princips? Proti, vienlīdzības princips liedz... kā saka Satversmes tiesa, vienlīdzības princips liedz valsts un pašvaldību institūcijām izdot tiesību normas, kas bez saprātīga pamata pieļauj atšķirīgu attieksmi pret personām, kuras atrodas vienādos un pēc noteiktiem kritērijiem salīdzināmos apstākļos. Atšķirīga attieksme ir pieļaujama tikai tad, ja tam ir objektīvs un saprātīgs pamats. Un tagad par šo samērīgumu jeb par šo objektīvo un saprātīgo pamatu. Paskatīsimies, kas tad būs tās personas jeb tie cilvēki, kuriem tiek būtiski ierobežota pārvietošanās un dzīvesvietas izvēles brīvība. Tās ir personas, kas nav deklarējušās galvaspilsētā, taču tām var piederēt nekustamais īpašums, tās noteikti saskaņā ar likumu maksā nekustamā īpašuma nodokli, un tās līdz ar šī nodokļa maksāšanu noteikti veic arī finansiālu ieguldījumu tieši pilsētas infrastruktūras attīstībā. Tālāk. Es domāju, ka tas ir Ušakova un Amerika kunga boļševisma princips. Atcerēsimies, ka Rīgas dome rīkojas līdzīgi kā savulaik Krievijas Padomju Sociālistiskās Federatīvās Republikas Tautas komisāru padome, kad aktā bija noteikts par pilsoņu pierakstu pilsētās. Ar šo „propisku” mēs esam dzīvojuši 50 okupācijas gadus, taču tagad mēs tomēr esam civilizēta Eiropas Savienības valsts... dalībvalsts, kur mēs šādu „propisku” esam atmetuši. Tātad jūs piedāvājat visus Latvijas iedzīvotājus dalīt, es krievu valodā teikšu, tā: „naši”, tātad mūsējie, „i ģerevņa”, tātad laucinieki. (No zāles dep. I.Zariņš: „Jūs to darāt!”) Līdzīgi tas ir... apmēram tāpat kā Ķīnā, kad es tur biju. Igauņa kungs stāstīja par Maskavu. Es pirms vairāk nekā 10 gadiem biju Ķīnā, un tur bija līdzīgi, tikai tur bija grūti notēlot vietējo, un jūs jau saprotat, kādu iemeslu dēļ. (Zālē smiekli un aplausi.) Līdz ar to mēs visos muzejos, visur... Mēs plastiskās operācijas taisīt nevarējām, tāpēc bijām spiesti (tāpat kā Krievijā) maksāt šo dubulto vai pat vēl lielāku maksu par attiecīgo kultūras pieminekļu apmeklēšanu. Nākošais. Kolēģi, šī ir vēlēšanu sistēmas kropļošana! Un es neattaisnoju arī savus kolēģus, kuri pirms pašvaldību vēlēšanām aicināja deklarēties tajā vai citā vietā. Tā ir vēlēšanu sistēmas kropļošana, un tas ir arī Satversmes pārkāpums, jo mēs arī zinām, ka persona pašvaldību vēlēšanās var balsot arī pēc nekustamā īpašuma atrašanās vietas. Šeit kolēģis Mirskis runāja par starptautiskajām normām. Es jums gribu iebilst. Ir bijuši Eiropas Savienības Tiesas nolēmumi, atbildot uz prejudiciāliem nolēmumiem... prejudiciāliem jautājumiem. Un tur ir Austrijas lieta bijusi, proti, - es citēju! - tur ir pateikts, ka „mērķis, kas pamatots ar ekonomisko izdevīgumu vietējiem iedzīvotājiem, ir neattaisnojams”. Šeit viņi analizē arī hartu, par kuru jūs runājāt. Mums šeit, iespējams, ir jārunā par to, ka šeit ir pretruna ar Starptautisko paktu par pilsoniskajām un politiskajām tiesībām, ar Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 4.protokola...".
- 2013_11_07-seq160 language "lv".
- 2013_11_07-seq160 speaker Ilma_Cepane-1947.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q822919.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q211.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q79820.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q649.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q2660080.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q193089.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q13561029.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q40.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q458.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q148.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q159.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q2089528.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q2498135.
- 2013_11_07-seq160 mentions Q4951.