Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_11_06_a-seq400> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2013_11_06_a-seq400 type Speech.
- 2013_11_06_a-seq400 number "400".
- 2013_11_06_a-seq400 date "2013-11-06".
- 2013_11_06_a-seq400 isPartOf 2013_11_06_a.
- 2013_11_06_a-seq400 spokenAs 84.
- 2013_11_06_a-seq400 spokenText "Sākotnēji biju nolēmusi nekāpt šajā tribīnē un vairs par šo tēmu netracināt cilvēkus, tomēr, saņemot nepārtrauktus pārmetumus un arī mediju nosodījumu par to, ka netiek skaidrots, kāpēc tas ir nepieciešams, es sapratu, ka ir jākāpj tribīnē un jāskaidro. Kāds ir mērķis tam, ka mums ir jāpalielina šis nodoklis? Pamatmērķis ir celt mikrouzņēmumos strādājošo sociālo drošību. Šobrīd vidēji, ja mēs paskatāmies, kāds ir nodokļu apjoms, ko mēs it kā attiecinām uz vienu mikrouzņēmuma darbinieku, tad tas ir pielāgojams aptuveni 80 latiem bruto algas nodokļiem. Tātad tas ir aptuveni trīs reizes mazāk nekā tā sociālā drošība, ko ar saviem nodokļiem sev garantē minimālās algas maksātājs. Sociālā drošība ir vajadzīga! Lai arī trīsdesmitgadniekam un četrdesmitgadniekam liekas, ka viņš nekad nenodzīvos līdz pensijas vecumam, tajā brīdī, kad viņam ir piecdesmit vai sešdesmit, viņš saprot, ka jūtas tīri sprauns un ka viņš varētu nodzīvot vēl 20 gadus, bet droši vien ne vairs tik aktīvi strādājot. Un tad ir jautājums: cik daudz tu esi gatavs vēl 20 gadus no saviem uzkrājumiem nodrošināt sev dzīvi bez valsts garantētā atbalsta? Mums liekas, ka, ja mēs pēdējos piecus gadus neesam bijuši pie daktera, tad priekš kam mums maksāt nodokļus? Bet ziniet, ka medicīnā aptuveni 80 procenti no medicīnas izdevumiem, kas mūža garumā ir attiecināmi uz vienu iedzīvotāju, koncentrējas viņa vecumdienās. Tāpēc nerunājiet par to, ka, ja es neesmu pēdējos desmit vai piecpadsmit gadus bijis pie daktera, tad medicīnas izdevumi nav ar mani saistīti. Tāpat jūs vedat uz skolu savus bērnus, bet skola maksā. Tāpat jūs ejat pa ielu, kas ir noasfaltēta un apgaismota. Līdz ar to es gribu pieskarties pie otra mērķa - sociālā taisnīguma. Tāpēc arī ir vajadzīga šī nodokļa likmes palielināšana. Ir nepieciešama taisnīga dalība gan sociālajā sistēmā, gan arī pārējā nodokļu sistēmā, kas veido valsts budžetu. Mēs esam akceptējuši to vienu no tiesību principiem, ka mūsu valstī mēs uzstājam uz sociālo atbildību. Sociālā atbildība nozīmē to, ka valsts diezgan daudz par dažādām lietām... par mums rūpējas, un mēs to paģēram. Agrāk vai vēlāk, bet tas viss maksā naudu, un tā ir tā dalība nodokļu sistēmā, ne tikai sociālās apdrošināšanas sistēmā. Visbeidzot. Protams, nodokļu palielinājums ir nepieciešams, lai novērstu diezgan daudzus tirgus kropļojumus, kas ir radušies. Un par to vairāk būtu jādiskutē Ekonomikas ministrijai... par šiem tirgus kropļojumiem, kas radās uzņēmējdarbības dažādās nozarēs. Bet es skaršu to kropļojumu, kas radās darba tirgū, kad lielāki, patstāvīgāki un ilgtspējīgāki uzņēmumi pēkšņi sāka konkurēt ar šiem mikrouzņēmumiem, kuri pēkšņi atļāvās izmaksāt 50 procentu lielākas algas, jo tiem nebija jāmaksā nodokļi. Un šie lielie un ilgtspējīgie uzņēmumi zaudēja diezgan daudzus darbiniekus. Es gribētu vēl oponēt attiecībā uz to, cik ļoti liela būs tieši šī fiskālā ietekme šim priekšlikumam. Un fiskālā ietekme ir tieši tā, kas būs uz sevi jāņem mikrouzņēmumiem. Ar statistiku, ko tagad piesaukšu, es gribu arī atspēkot tos solījumus, ko gan Zariņa kungs, gan arī vēl citi, kas izteica priekšlikumus... teica, ka tieši viņi un viņu priekšlikumi garantē sociālo garantiju celšanu darbiniekiem. Viņi norādīja uz to, ka nodoklis ir jāceļ pie apgrozījumiem, kas ir aptuveni 40, 50 vai 100 tūkstoši latu. Vidējais mikrouzņēmumu apgrozījums šobrīd ir aptuveni 15 tūkstoši eiro. 15 tūkstoši eiro! Tie priekšlikumi, kas ir jums, nekad nedos nekādu sociālo garantiju palielinājumu darbiniekiem, kuri tur iesaistīti. Varbūt tikai atsevišķos uzņēmumos. Lasiet priekšlikumu! Priekšlikumā rakstīts, ka pirmie 7000 eiro... attiecībā uz tiem saglabāsies esošā 9 procentu likme, un palielinājums skars tikai to apgrozījumu, kas būs virs 7000 eiro gadā. Līdz ar to šim vidējam mikrouzņēmumam, kura apgrozījums ir 15 tūkstoši eiro, 2015.gadā, kad būs 11 procentu likme uz apgrozījumu virs 7000 eiro, patiesībā efektīvā likme būs 10 procenti uz 15 tūkstošiem eiro gadā. 2016.gadā, kad mēs palielināsim likmi uz 13 procentiem, patiesībā reālā... nodokļu likmes slogs uz apgrozījumu būs 11 procenti. Savukārt 2017.gadā, kad sasniegsim šos 15 procentus - nodokli no apgrozījuma, kas pārsniedz 7000 eiro -, tā reālā nodokļu slodze būs 12,2 procenti. Kādēļ mēs to darām tagad?...".
- 2013_11_06_a-seq400 language "lv".
- 2013_11_06_a-seq400 speaker Elina_Silina-1977.
- 2013_11_06_a-seq400 mentions Q21625222.