Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_11_06_a-seq1433> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2013_11_06_a-seq1433 type Speech.
- 2013_11_06_a-seq1433 number "1433".
- 2013_11_06_a-seq1433 date "2013-11-06".
- 2013_11_06_a-seq1433 isPartOf 2013_11_06_a.
- 2013_11_06_a-seq1433 spokenAs 10.
- 2013_11_06_a-seq1433 spokenText "Priekšlikuma būtība - iekasētā iedzīvotāju ienākuma nodokļa sadalījumu starp valsti un pašvaldībām mainīt par labu pašvaldībām, nodrošinot, ka pašvaldību budžetos nonāk 84 procenti no IIN, bet valsts budžetā - 16 procenti. Līdzekļu apjoms, kas paliek pašvaldību rīcībā, ir jāpalielina, ņemot vērā Latvijas Pašvaldību savienības prasības, kas atspoguļo pašvaldību vajadzības. Saskaņā ar Eiropas Vietējo pašvaldību hartas, kas ir spēkā Latvijā no 1997.gada 1.aprīļa, 9.panta otro daļu vietējo varu finanšu resursiem ir jābūt proporcionāliem pienākumiem, kas šīm varām ir noteikti konstitūcijā un ar likumu. 2014.gadā valsts ir noteikusi papildu funkcijas pašvaldībām, neparedzot to finansēšanas avotus. Piemēram, pašvaldībām pieaug slogs, sedzot trūcīgajām personām, maznodrošinātajām un daudzbērnu ģimenēm izdevumus par elektroenerģijas starta tarifa atcelšanu, par ko bija runa nesen. No pašvaldību prasību ignorēšanas izriet, ka tām ir attiecīgi jāpārdala finanšu resursu sadalījums, vai nu atsakoties no kādu izdevumu segšanas, vai nepildot tām uzliktos pienākumus. „Saskaņas Centrs” rosina nodrošināt pietiekamus finanšu resursus, lai iedzīvotājiem netiktu ierobežotas iespējas saņemt pakalpojumus. Latvijas Pašvaldību savienības un Ministru kabineta vienošanās par 2014.gada budžetu paredz, ka pašvaldību aizņēmumiem ir jābūt saskaņā ar fiskālo disciplīnu, un to apmērs ir 108 miljoni attiecīgi katrā no vidēja termiņa budžeta plānošanas gadiem. Tātad vienošanās sarunās bija runa par nepieciešamību nodrošināt fiskāli atbildīgu pašvaldību aizņēmumu politiku vidējā termiņā. Ņemot vērā šo faktu, ir zināms risks, ka šo normu būs grūti izpildīt. Atgriežoties pie priekšlikuma būtības, vēlos atgādināt, ka 2012.gada novembrī šajā zālē, izskatot līdzīgu priekšlikumu, klāt bija arī pašvaldību pārstāvji, gandrīz 100 pašvaldību vadītāji, kuri simboliski centās piedalīties balsojumā, paceļot zaļas lapas un citādā veidā izpaužot savu viedokli. 2012.gada nogalē noraidītais priekšlikums, ko bija rosinājusi Latvijas Pašvaldību savienība, paredzēja, ka pašvaldības šajā gadā, 2013.gadā, saņemtu 85 procentus, bet valsts budžetā nonāktu tikai 15 procenti. Tomēr Saeima atbalstīja valdības iepriekš atbalstīto piedāvājumu par sadali ar proporciju 80 pret 20. Arī 2013.gadā pašvaldības mēģināja panākt vienošanos par šādu iedzīvotāju ienākuma nodokļa sadalījumu, proti, 85 un 15. Otrs piedāvātais scenārijs bija 82 un 18, kas arī netika atbalstīts valdībā. Ir zināms, ka Latvijas Pašvaldību savienība nav parakstījusi vienošanos ar Ministru kabinetu. Tas nozīmē, ka nav respektēts un cienīts pašvaldību viedoklis gan publiski, gan faktiski. Frakcijas vārdā aicinu balsot „par” attiecīgajiem Politisko partiju apvienības „Saskaņas Centrs” frakcijas priekšlikumiem 2014.gada budžeta likumprojektā un vidēja termiņa budžeta likumprojektā.".
- 2013_11_06_a-seq1433 language "lv".
- 2013_11_06_a-seq1433 speaker Aleksandrs_Sakovskis-1965.
- 2013_11_06_a-seq1433 mentions Q822919.
- 2013_11_06_a-seq1433 mentions Q211.
- 2013_11_06_a-seq1433 mentions Q193089.
- 2013_11_06_a-seq1433 mentions Q2167704.
- 2013_11_06_a-seq1433 mentions Q903671.