Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_11_06_a-seq1375> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2013_11_06_a-seq1375 type Speech.
- 2013_11_06_a-seq1375 number "1375".
- 2013_11_06_a-seq1375 date "2013-11-06".
- 2013_11_06_a-seq1375 isPartOf 2013_11_06_a.
- 2013_11_06_a-seq1375 spokenAs 10.
- 2013_11_06_a-seq1375 spokenText "„Saskaņas Centrs” iebilst pret to, ka ir paredzēts ieviest papildu ostu maksājumu, jo tas mazinās Latvijas tranzītkoridora konkurētspēju. Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā prezentētā Pasaules Bankas ostu pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas ostu konkurētspēja ir diskutējama. Valdošā koalīcija rīkojas pretēji Latvijas nacionālajām interesēm. Kamēr kaimiņvalstis dara visu, lai palielinātu savu ostu konkurētspēju, mēs darām visu, lai to mazinātu. Jau tagad kaimiņvalstu ostās klientiem tiekot teikts, ka no nākamā gada Latvijas tranzīta koridors sadārdzināsies. Ja osta strādā stabili un ir līdzsvarā, tad jebkurš papildu maksājums šo līdzsvaru viegli var izjaukt. Izskatot Saeimā iniciatīvu - ieviest ostu maksājumu -, bija secināts, ka vēsturiski Latvijas ostām ir raksturīgs investīciju deficīts. Taču ostas maksājumu sākotnēji bija paredzēts novirzīt autoceļu uzturēšanai, nevis ostu infrastruktūras uzlabošanai. Gribētos norādīt, ka mēs rīcību par ostu maksājumu ieviešanu un to, kādā veidā un cik saspringtā laika režīmā tas tika atbalstīts valdībā, uzskatām par nepieņemamu. Steigā, kādā tika pieņemts lēmums, nebija vairs iespējas šo maksājumu atspoguļot budžeta projekta ieņēmumu daļā. Proti, jaunā iniciatīva atnāca uz Saeimu un tika ietverta budžeta likumprojekta paketes dokumentos tikai tekstuāli - bez finansiāla pamatojuma, bez ielikšanas budžeta projektā vispār. Vai lēmuma pieņemšana tādā ātrumā ir pieļaujama, ņemot vērā pieņemtā lēmuma svarīgumu un ietekmi gan uz veselu nozari, gan pastarpināti uz vairākām citām nozarēm, kas ir atkarīgas no tarifu pieauguma? Satiksmes ministrija vērš uzmanību uz to, ka Ekonomikas ministrijas izstrādātais priekšlikums faktiski paredz apgrozījuma nodokļa ieviešanu, kā rezultātā ostu pārvaldes būs spiestas paaugstināt ostu maksas. Kā jau es minēju, rezultātā ir gaidāma attiecīgā tranzīta koridora izmaksu palielināšanās. Satiksmes ministrija norāda uz sekām. Tās ir pārkrauto kravu apjomu kritums kravu grupās, kurās ir vislielākā konkurence un apjomi, - ogles, graudi, minerālmēsli, naftas produkti. Kā sekas tam - Latvijas dzelzceļa infrastruktūras maksas paaugstināšana, lai kompensētu kravu apjomu kritumu. Diskusijās Saeimā oktobra sākumā mēs atceramies Ekonomikas ministrijas argumentus par to, ka citās valstīs ostu nodeva ir ieviesta un tā nemazina ostu konkurētspēju. Ekonomikas ministrija min Roterdamas, Dublinas, Tallinas un Klaipēdas ostas. Mēs atceramies arī Satiksmes ministrijas argumentus par to, ka visām minētajām ostām ir monopolstāvoklis un ka tikai ostas monopolstāvoklī var atļauties veikt maksājumus arī valsts budžetā. Bet tas neattiecas uz Latvijas gadījumu. Lūdzu neatbalstīt šo priekšlikumu.".
- 2013_11_06_a-seq1375 language "lv".
- 2013_11_06_a-seq1375 speaker Aleksandrs_Sakovskis-1965.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q822919.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q211.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q21625222.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q2167704.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q7164.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q903671.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q1770.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q327094.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q776965.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q1761.
- 2013_11_06_a-seq1375 mentions Q34370.