Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_10_31-seq266> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2013_10_31-seq266 type Speech.
- 2013_10_31-seq266 number "266".
- 2013_10_31-seq266 date "2013-10-31".
- 2013_10_31-seq266 isPartOf 2013_10_31.
- 2013_10_31-seq266 spokenAs 101.
- 2013_10_31-seq266 spokenText "Labdien, cienījamie kolēģi! Man jau daži no frakcijas kolēģiem paguva pārmest, ka Ašeradens, cīnīdamies par demogrāfijas jautājuma risinājumiem, ir paguvis aizmirst savus pienākumus attiecībā uz alkohola ierobežošanu. Tā situācija ir gluži cita, un es gribu jūs informēt par to, kāda šobrīd mums tā ir izveidojusies. Respektīvi, sakarā ar paralēlu savstarpēji saistītu, dažādās komisijās izskatāmu likumprojektu virzību ir izveidojusies komplicēta situācija, kura prasa mūsu konsekventu rīcību un par kuru es vēlos šinī brīdī informēt. Runa būs par Alkohola aprites likumu, kurš jau ir pieņemts, par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumiem, ko trešajā lasījumā skatām šodien, un par Tabakas aprites likumu, kurš skatāms otrajā lasījumā un atrodas Sociālo un darba lietu komisijā. Droši vien nevienam nav jāatgādina, ka ir akceptēts Alkohola likums, kurš paredz ieviest trīs... jaunu, trīs līmeņu, režīmu alkohola pārdošanai. Pirmais līmenis - aizliegums pārdot un aizliegums iegādāties alkoholu personām līdz 18 gadiem. Otrais līmenis - pienākums personām no 18 līdz 25 gadiem, iegādājoties alkoholu, identificēt savu vecumu. Un trešais līmenis - brīvs alkohola pārdošanas režīms personām virs 25 gadu vecuma ar iespēju, ka šaubu gadījumā pirkums tiks atteikts. Šis likumprojekts tika virzīts paketē ar šodien skatāmajiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumiem, kur attiecīgi tika noteikta administratīvā atbildība par šo normu neievērošanu. Paralēli šim procesam Saeimā tiek virzīts līdzīga rakstura likumprojekts, kas regulē tabakas apriti. Ar otrajam lasījumam iesniegtajiem priekšlikumiem, no kuriem daļa jau ir komisijā ar balsojumu atbalstīta, likumdevējs ir skaidri licis saprast, ka arī tabakas izstrādājumu pārdošanai vēlas ieviest tieši tādu pašu trīspakāpju pārdošanas režīmu kā alkoholam, un vēl papildus tam komisijas sēdē ar balsojumu ir šo režīmu pastiprinājis, atbalstot deputāta Upenieka priekšlikumu par tabakas pārdošanas aizliegumu personām līdz 21 gada vecumam. Šajā brīdī tirdzniecības nozare griezās pie Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas ar lūgumu sinhronizēt tabakas un alkohola pārdošanas normas, jo uzskata, ka dažādu pārdošanas režīmu ieviešana būs nesamērīgs slogs nozarei. Atbalstot šo lūgumu, tika izveidota atsevišķa darba grupa šī uzdevuma veikšanai. Izprotot radušos situāciju, darba grupa griezās pie Juridiskās komisijas ar lūgumu attiecīgās Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa normas līdz situācijas noskaidrošanai trešajam lasījumam nevirzīt un sankciju mehānismus neieviest, kamēr šis darbs nebūs padarīts. Savukārt kolīzijas ar nelikumīgo alkohola tirdzniecību, kuras apkarošanai šajā likumprojektā bija iekļauta svarīga norma, lika Juridiskajai komisijai izšķirties par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa virzīšanu skatīšanai Saeimas sēdē jau šodien. Ņemot vērā izklāstīto un arī to, ka Juridiskais birojs papildus uzskata, ka abos likumos - gan tabakas apriti, gan alkohola apriti regulējošajos likumos - skaidrāk jānostiprina aizliegums tirgotājiem pārdot attiecīgo preci, ja netiek identificēts personas vecums līdz 25 gadiem, uzskatu, ka šobrīd ir samērīgi līdz abu - tabakas un alkohola aprites - likumu grozījumu pieņemšanai nevirzīt tālāk normas par attiecīgā sankciju mehānisma ieviešanu. Kāds ir paredzēts tālākais rīcības plāns? Tūlīt pēc nākamā gada budžeta pieņemšanas virzīties strauji uz priekšu ar Tabakas aprites likumu. Visi sagatavošanās darbi darba grupās ir pabeigti, un es ceru, ka pēc 15.novembra komisijas sēdes likumprojekts nonāks otrajam lasījumam Saeimā. Alkohola aprites likuma darba grupa pēc attiecīgo normu akceptēšanas Tabakas aprites likumā iesniegs sinhronizējošu likumprojektu par grozījumiem Alkohola aprites likumā. Šobrīd Sociālo un darba lietu komisijas darba grupā jau ir sagatavoti iesniegšanai Juridiskajā komisijā Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumi, kuri paredz šo preču tirdzniecības sinhronizāciju un attiecīgo sankciju mehānismu ieviešanu un kurus komisija pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas var virzīt kā priekšlikumus mūžīgi atvērtajiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumiem. Protams, ceturtā un arī pati svarīgākā lieta ir vienošanās Saeimā par pārdošanas vecuma sliekšņa pacelšanu vai nepacelšanu un, iespējams, tā sinhronizācija ar alkohola apriti. Šobrīd ar komisijas balsojumu pārsvaru var sākt iegūt tie deputāti, kuri uzskata, ka slieksnis jāpārceļ uz 21 gadu. Katrā ziņā Saeima nevienā darba grupā ne mirkli nav izteikusi vēlmi atteikties no šāda trīspakāpju alkohola pārdošanas režīma un procesu nodrošinošu sankciju ieviešanas. Drīzāk otrādi! Savukārt mums ir jāsaprot, ka tirdzniecības nozarei un pircējiem tās ir būtiskas pārmaiņas, tāpēc savos lēmumos par sankciju mehānismu ieviešanu mums ir jābūt tikpat konsekventiem. Tādēļ aicinu šodien atbalstīt Juridiskā biroja priekšlikumu par šo normu nevirzīšanu, bet turpināt intensīvu darbu pie visu trīs minēto likumprojektu izstrādes un tikai tad, kad ir skaidrība par lietu virzību, pieņemt šos Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumus par sankcijām.".
- 2013_10_31-seq266 language "lv".
- 2013_10_31-seq266 speaker Arvils_Aseradens-1962.
- 2013_10_31-seq266 mentions Q822919.
- 2013_10_31-seq266 mentions Q211.