Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_10_17-seq39> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2013_10_17-seq39 type Speech.
- 2013_10_17-seq39 number "39".
- 2013_10_17-seq39 date "2013-10-17".
- 2013_10_17-seq39 isPartOf 2013_10_17.
- 2013_10_17-seq39 spokenAs 10.
- 2013_10_17-seq39 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Man bija patīkami dzirdēt Ministru prezidenta teikto, ka beidzot mēs esam saņēmuši budžetu kā Salaveča dāvanu. Un acīmredzot arī tie naudas līdzekļi, kurus mēs piešķiram, tiek uzskatīti par Salaveča dāvanu, kas arī ir patīkami. Man zināmā mērā patīkamus mirkļus sagādāja budžeta sagatavošana iesniegšanai Saeimā. Tā kā politikā esmu ne jau pirmo gadu, tad kaut kā bija pierasts, ka parasti koalīcija sagatavo budžetu un pēc tam tiekas ar opozīciju, lai pārrunātu atsevišķas kutelīgas lietas, lai izskaidrotu vienu vai otru pozīciju un nonāktu pie kaut kāda kopsaucēja. Tagad tas lielākais cirks notika koalīcijas iekšienē, kur tika uzstādīti vieni vai otri, vai trešie ultimāti, un bija pat dīvaini skatīties, kā viens koalīcijas partneris iedzen stūrī visus pārējos un diktē spēles noteikumus. Mēs varētu šodien... un pēc idejas pat vajadzētu daudz diskutēt par to, ko valdība kārtējo reizi nedara. Valdība kārtējo reizi nepilda savas starptautiskās saistības, ja mēs runājam par aizsardzības budžetu. Valdība nepilda tos likumus, kurus mēs šeit, Saeimā, esam pieņēmuši, kaut vai par finansējumu zinātnei un vēl veselai virknei citu pozīciju. Valdība nepilda savus solījumus un apņemšanās, ko arī Seržanta kungs jau minēja. Bet jautājums skar ne tikai veselības apdrošināšanu, tas skar ne tikai ugunsdzēsējus, glābējus, bet tas pats skar arī robežsargus, tas pats skar arī policistus un tā tālāk. Mēs komisijā ne reizi vien esam diskutējuši par to, ka mums jābūt vienotai algu sistēmai visās struktūrās, kuras ir mūsu pārraudzībā, - gan robežsargiem, gan policistiem, gan armijniekiem, gan Ieslodzījuma vietu pārvaldes darbiniekiem. Bet diemžēl tas tā nav. Mēs varam mazliet priecāties par to, ka iekšlietu sistēmas darbiniekiem būs palielināta alga mazliet, bet ne kardināli. Ne vienreiz vien mēs arī komisijā esam diskutējuši par likumprojektu kvalitāti, par to, kādus mēs tos saņemam un izskatām Saeimā. Šodien arī... Budžeta paketē mums ir iesniegts likumprojekts „Likums par Ziemeļatlantijas līguma organizācijas izcilības centru stratēģiskās komunikācijas jautājumos”. Pati ideja, manuprāt, būtu ļoti atbalstāma, bet ir vairāki jautājumi. Komisijas sēdē piedalījās arī Aizsardzības ministrijas parlamentārais sekretārs Spolīša kungs, kā arī atsevišķi ierēdņi, bet viņi diemžēl nebija spējīgi atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem. Un pamatjautājums: kas ir domāts ar šo „izcilības centru stratēģiskās komunikācijas jautājumos”? Kādā jomā tas darbosies? Par kādiem komunikācijas tīkliem, par kādu stratēģisko komunikāciju mēs runājam? Verbālo? Seksuālo? (No zāles dep. A.Bērziņš: „Seksuālo! Seksuālo!”) Par ko mēs vispār runājam?! Arī pats likumprojekts nesniedz atbildes uz ļoti daudziem jautājumiem. Kas ir domāts ar šo „izcilības centru”? Ar ko tas nodarbosies? Izlasiet uzmanīgi šo likumprojektu! Jūs diemžēl neradīsiet atbildes uz šiem jautājumiem. Arī pašā likumprojekta tekstā diemžēl nav skaidrojuma, kas, šī likumprojekta izpratnē, ir domāts ar stratēģisko komunikāciju. Turklāt, ja mēs runājam par stratēģisko komunikāciju, tādā gadījumā būtu jānodala, vai mēs runājam par stratēģisko komunikāciju militārajā jomā vai civilajā jomā, tāpēc ka tur ir būtiskas atšķirības. Pabrika kungs! Ja mēs runājam par stratēģisko komunikāciju, tad mums būtu jābūt skaidrībai, par kādu stratēģiskās komunikācijas definīciju... kādai stratēģiskās komunikācijas definīcijai mēs piekrītam: vai tai, kas ir izplatīta Amerikas Savienotajās Valstīs, vai tai, kas ir vairāk pieņemta NATO ietvaros? Igaunijā ir perfekti definēts, ko igauņi saprot ar jēdzienu „stratēģiskā komunikācija militārajā jomā”, taču diemžēl mēs nevaram saņemt atbildi uz šo jautājumu (šī likuma izpratnē). Kas ir stratēģiskā komunikācija? Kāds instruments tas ir? Vai tā ir publiskā diplomātija? Sabiedriskās lietas? Starptautiskā apraide? Vai tās ir informācijas operācijas? Diemžēl arī pats likumprojekts neatbild uz šo jautājumu. Un, kā es jau sākumā teicu, Ministru prezidents nosauc šo budžetu par Salaveča dāvanu. Bet, neskatoties uz to, ka ir vesela virkne neskaidru jautājumu - praktiski nav atbildes ne uz vienu jautājumu! -, valdība ar dāsnu roku pieņem lēmumu: 3,2 miljonus iedalīt šī centra, izcilības centra, izveidei. Komisijā tika uzdoti jautājumi: „Kā tad jūs šo naudu izlietosiet? Cik līdzekļu ir domāts ēkas remontam, cik ir domāts štatiem? Kāds ir plānotais atalgojums? Kā tiek plānots izlietot šos naudas līdzekļus?” Diemžēl arī uz šiem jautājumiem mēs nesaņēmām atbildi, tāpēc ka neviens nebija spējīgs sniegt atbildes. Tāda ir tā mūsu attieksme pret to, kā mēs dalām miljonus! Uz otro lasījumu, tā kā kvota noteikti būs pozīcijas deputātiem paredzēta, mēs diskutēsim par to, par cik lielu summu kādai skolai ir jāsalāpa jumts, cik ir vajadzīgs naudiņas vienai vai otrai baznīcai, aizmirsdami, ka tā ir pavisam citu institūciju kompetence: tā ir Izglītības un zinātnes ministrijas vai Labklājības ministrijas, vai jebkuras citas ministrijas kompetence. Mēs un valdības pārstāvji ar vieglu roku parakstām līgumus par to, ka Eiropas Kosmosa aģentūrai mēs iedalām 1,5 miljonus eiro. Ko mēs tur darīsim? (No zāles dep. A.Bērziņš: „Lidosim!”) Kas būs jādara? Arī tas absolūti nav skaidrs. Tajā pašā laikā Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija divas reizes ir pieņēmusi lēmumu par to, ka uz Nacionālās aizsardzības akadēmijas bāzes būtu jāizveido Nacionālās drošības akadēmija, kur tiktu izveidoti arī vairāki zinātniskās pētniecības centri. Un viss tas prieks maksātu šos pašus 3 miljonus, bet tam mēs naudu nevaram atrast. Kad mums pietrūkst speciālistu absolūti visās jomās, mēs nevaram atrast naudu, lai mums normāli varētu darboties Probācijas dienests. Ja Probācijas dienesta darbinieki būtu normāli strādājuši, pareizāk sakot, ja viņiem būtu bijis nepieciešamais finansējums, tad acīmredzot mums nebūtu šī negadījuma un bruņotā laupītāja meklēšanas Rēzeknē. Kāpēc mēs nevaram atrast 200 tūkstošus latu, lai samaksātu robežsargu kinologiem? Bet vienkārši dalīt miljonus pa labi un pa kreisi, turklāt nesaprotot, kur tie paliks, - to mēs varam „uz sitienu”. Es nesaprotu šādus iesniegtos likumprojektus un nesaprotu arī valdības attieksmi pret tiem cilvēkiem, kuri gādā par drošību mūsu valstī. Tieši šī iemesla dēļ es nevaru atbalstīt šo budžetu. Paldies.".
- 2013_10_17-seq39 language "lv".
- 2013_10_17-seq39 speaker Janis_Adamsons-1956.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q822919.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q3744607.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q957126.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q191.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q193089.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q4294480.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q7184.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q1773319.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q30.
- 2013_10_17-seq39 mentions Q42262.