Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_10_17-seq35> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2013_10_17-seq35 type Speech.
- 2013_10_17-seq35 number "35".
- 2013_10_17-seq35 date "2013-10-17".
- 2013_10_17-seq35 isPartOf 2013_10_17.
- 2013_10_17-seq35 spokenAs 17.
- 2013_10_17-seq35 spokenText "Labdien, cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Labdien, godātais premjera kungs! Kolēģi! Budžets, kuru mēs šobrīd apspriežam, protams, ir cienīgs, lai par to runātu. Tas ne tuvu nav ideāls. Ideālu budžetu mēs nez vai šogad dabūsim, bet vismaz uzlabot to mēs varēsim laikā starp lasījumiem. Šeit es noteikti varu piekrist Saeimas priekšsēdētājas kundzes teiktajam par pavadošo likumprojektu paketi, ka tur ir daudz nepiedodamu brāķu, bet uzsist sev uz pleca mēs noteikti vēl paspēsim, un daudzi to te jau ir izdarījuši un vēl izdarīs. Bet es tomēr vairāk gribētu pievērst uzmanību tam, kas mums būtu darāms laikā starp lasījumiem - līdz galīgajam lasījumam. Premjera kungs minēja demogrāfiju, un arī es gribu pievērst Saeimas kolēģu uzmanību tam, ka tā sauktā demogrāfijas pakete jeb atbalsts māmiņām un vecākiem ar bērniem nemaz šajā budžeta paketē vēl nav ietverts. Mēs par to vēl tikai spriedīsim, iekļausim un, es ceru, arī pieņemsim. Un arī premjera kunga pieminētās problēmas ir radušās tikai un vienīgi tāpēc, ka mums, Saeimas Demogrāfijas lietu apakškomisijas locekļiem un citiem kolēģiem, nākas cīnīties ar Labklājības ministriju, lai tā piekrīt ieviest gan nākamā gada budžetā, gan arī ilgtermiņa budžetā atbalsta mehānismus vecākiem ar bērniem. Ja Labklājības ministrija, Finanšu ministrija un viss Ministru kabinets būtu pieņēmis tās jaunās politikas iniciatīvas, kas tika iesniegtas atbilstošā kārtībā 2013.gada vidū, pat tā pirmajā pusē, kā raksta Labklājības ministrija, kura, cita starpā, paredzēja divas būtiskas lietas: pirmā - minimālā vecāku pabalsta un bērna kopšanas pabalsta palielināšana līdz 140 latiem - un vēl otrā lieta, kas īpaši sniegtu atbalstu nodarbinātajiem vecākiem, pagarinot šā vecāku pabalsta izmaksas termiņu, līdz bērns sasniedz 1,5 gadu vecumu, saglabājot šos pašus 70 procentus no bruto algas, kas šobrīd vecākiem ir noteikti, līdz bērns sasniedz gada vecumu. Ja šāda iniciatīva būtu pieņemta budžeta izstrādes sākuma stadijā, tad viss būtu kārtībā un varētu teikt, ka budžetā ir pareizi uzsvari ielikti jau pašos pirmsākumos. Diemžēl tas tā nav. Un tad, kad no premjera publiski dzirdam tādus izteicienus, ka īstenībā to, ko Labklājības ministrija tagad ir saveidojusi un iesniegusi Ministru kabinetā un Ministru kabinets, griežot zobus, ir pieņēmis... ka īstenībā Labklājības ministrija ir pildījusi tikai pastnieka funkcijas. Un, ziniet, premjera kungs, tad jau sanāk tā, ka tas pastnieks ir ar tādām čekistiskām ievirzēm, jo vienīgi čekisti ne tikai nogādā adresātam vēstuli, ko rakstījis ir tas, kurš vēlas nodot šo konkrēto ziņu adresātam - šinī gadījumā Saeima vecākiem ar bērniem -, bet arī izrevidē to, ievieš savas korekcijas un vēl interpretē. Nu tad es aicinātu varbūt, ja tādas iezīmes ir raksturīgas Labklājības ministrijai... Tad nu ļaujiet mums pašiem izstrādāt, dodiet resursus, lai mēs ar atbilstošiem cilvēkiem, atbilstošiem ierēdņiem profesionāli varam to izdarīt! Jo anotācija, kas ir klāt pavadošajiem likumprojektiem, par kuriem mēs šodien, es saprotu, vēl spriedīsim, ir gana absurda. Un vēl par dažām lietām, kas nav saistītas tieši ar demogrāfijas paketi, bet, runājot par brāķiem, šeit ir pieminamas. Konkrēti valdes locekļu aplikšana ar nodokli. Tur rodas vēl tāda problēma. Iedomāsimies situāciju, ka ir kāda māmiņa, kura strādā valsts iestādē un saņem cilvēka cienīgu algu vai privātā uzņēmumā saņem cilvēka cienīgu algu un kura tagad dodas bērna kopšanas atvaļinājumā, un kurai, starp citu, ir arī personīgais uzņēmums, kur viņa kā valdes locekle, pieņemsim, ar savu vīra kungu... un abi divi daudzmaz... rada kaut kādu nelielu apgrozījumu, kas pārsniedz 7 tūkstošus eiro, un viņa nestrādā tur uz pilnu slodzi, tāpēc ka viņa reāli tur šo darbu nedara. Un tur nav cita cilvēka, kas strādātu. Kas notiks tanī gadījumā, ja atbilstoši piedāvātajiem grozījumiem tiks uzskatīts, ka viņiem ir jāpiemēro aplikšana ar nodokli minimālās algas apmērā, nosakot to par ienākumu? Ļoti vienkārši: šī māmiņa nevarēs saņemt vecāku pabalstu! Vai tas nav acīm redzams brāķis? Vai tiešām nevarēja pamanīt to, ka tāda problēma varētu rasties un ka tas ir vienkārši netaisnīgi? Bet noteikti to ir iespējams vēl labot. Subsidētās elektroenerģijas nodoklis. Ir labi izvirzīt mērķus, tas ir pirmais un galvenais, kas ir vajadzīgs. Mēs izvirzām mērķus un pēc tam meklējam instrumentus, kā tos sasniegt. Ja mērķis bija noņemt subsīdijas fosilo energoresursu ražotājiem, proti, tiem, kas ražo elektroenerģiju no fosilajiem energoresursiem, tad viss šis mērķis netiek sasniegts. Un mēs arī Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā runājām par to, ka tur ir vairākas problēmas. Pieņemsim, tāda greiza lieta: tāds instruments kā OIK apmērs biogāzes ražotājam joprojām ir piesaistīts dabasgāzei. Tas nav novērsts! Es nesaku, ka tas ir kaut kas ārkārtējs un ka tas nav labojams; Ekonomikas ministrija ir apņēmusies šo jautājumu sakārtot, un varbūt mēs ieviesīsim arī kādus grozījumus saistībā ar šo nodokļa likmi. Es ceru, ka ieviesīsim. Jo, piemēram, no biogāzes... Elektroenerģijas ražotājiem, kuri pilnībā izmanto siltumu, kuri izmanto arī sadzīves atkritumus vai no dzīvniekiem radušos atkritumus, lai ražotu no tā enerģiju, tātad pilnu ciklu nodrošina... šiem uzņēmumiem vajadzētu būt īpašām... īpašiem nodokļu samazinājumiem. Un trešā lieta, ko mēs Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā pārrunājām un kas arī ir greiza, ir dabas resursu nodokli... ar dabas resursu nodokli aplikt arī tādas mazās hidroelektrostacijas, kuras nesaņem nekādas subsīdijas no valsts un kuras ir nodrošinājušas visu nepieciešamo, lai nenodarītu kādu kaitējumu dabai, - nodrošinājušas, izbūvējušas speciālus zivju ceļus un - tas man personīgi ir svarīgi! - arī laivošanas ceļus, jo pašas lielākās problēmas ar mazajām HES ir tieši tās, ka pa tām upēm, kur kādreiz ir gana daudz ar laivām braukts, laivots... ka tagad tas vairs nav īsti iespējams, jo tās ir vienkārši sagandētas. Tas, ka mums mazās HES ir jāpiespiež šos nosacījumus un šīs prasības izpildīt, - tas ir skaidrs, bet, ja tās ir izpildījušas, tad no tām ņemt vēl papildu naudu ir vienkārši nekrietni. Ir noteikti vēl vairākas lietas, kas ir pieminēšanas vērtas, bet mēs šos jautājumus, šīs lietas apspriedīsim Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā un, es ceru, nākošā gada budžetu būtiski uzlabosim, pieņemsim arī demogrāfijas paketi; visi strādās vienam mērķim, nevis mēģinās padarīt šo lietu par absurdu un nekam nevajadzīgu. Noteikti atbalsts māmiņām, vecākiem ar bērniem ir nepieciešams, un es ceru, ka mēs to arī budžetā atbilstoši iestrādāsim. Paldies.".
- 2013_10_17-seq35 language "lv".
- 2013_10_17-seq35 speaker Imants_Paradnieks-1968.
- 2013_10_17-seq35 mentions Q822919.
- 2013_10_17-seq35 mentions Q4294791.
- 2013_10_17-seq35 mentions Q21625222.