Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_10_10-seq126> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2013_10_10-seq126 type Speech.
- 2013_10_10-seq126 number "126".
- 2013_10_10-seq126 date "2013-10-10".
- 2013_10_10-seq126 isPartOf 2013_10_10.
- 2013_10_10-seq126 spokenAs 84.
- 2013_10_10-seq126 spokenText "Labdien, kolēģi! Sēdes vadītāja! Principā problēma, par kuru mēs runājam, reāli sākās 2008.gadā, kad ar regulārajiem pārvadājumiem saistītās tiesību normas izslēdza no Autopārvadājumu likuma un pieņēma Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu, kurš savukārt būtībā ir attiecināms tikai uz sabiedrisko transportu. Līdz ar to nevienā no likumiem nav precīzu normu un definīciju, kā nodalīt regulāros pārvadājumus no neregulārajiem pārvadājumiem. Sabiedriskā transporta pakalpojumi Latvijā, kā jau iepriekš Reiznieces-Ozolas kundze minēja, tiek veikti kā valsts pasūtījums, nevis kā dotācija neveiksmīgi strādājošiem pārvadātājiem. Pasūtītājs - un tā ir Autotransporta direkcija, plānošanas reģions, pašvaldības - nosaka visu maršrutu tīklu intensitāti, braukšanas laiku, tarifus, kvalitātes prasības un atbilstoši apņemas segt strādājošā pārvadātāja zaudējumus, kurš maršruta tīkla apkalpošanas tiesības ir ieguvis atklātā iepirkuma procedūrā. Sākot ar 2009.gadu, krīzes ietekmē tika samazināts pieejamais finansējums un attiecīgi arī sabiedriskā transporta pakalpojumu apjoms. To izmantojot, uzņēmēji sāka aktīvas darbības, veicot neregulārus, varētu teikt, arī nelegālus pasažieru pārvadājumus, kas bija pārsvarā starp lielajām pilsētām, kuras vairākkārt arī Agešina kungs minēja savā uzrunā, tātad Liepāju, Rēzekni, Bausku, tomēr tādā veidā kaitējot tiem pakalpojuma sniedzējiem, kuri pa šiem maršrutiem braukā un ir ieguvuši šīs tiesības konkursa kārtībā, un radot valstī zaudējumus vairāku miljonu apmērā. Šie jautājumi, kas ir saistīti un ko uzdeva Dana Reiznieces-Ozolas kundze par vienoto maršrutu... Jā, likumprojekts par vienoto maršrutu jau pagājušajā Saeimas sēdē tika nodots izskatīšanai. Arī attiecībā uz autoostām šis jautājums ir darba kārtībā un tiek skatīts, apzināts, tāpēc es domāju, ka tuvākajā laikā arī tiks risināts. Izmaksas jau tagad ir... ir noteikts, ka šīs izmaksas netiek kompensētas, ja tās ir augstākas par vidējām nozarē un ir sasniegti būtiski ietaupījumi. Satiksmes ministrija uz otro lasījumu iesniegs uzlabotus priekšlikumus, kas principā ir izdebatēts un saskaņots gan ar Autopārvadātāju asociāciju, gan ar pašvaldību savienībām un kas pēc būtības ļaus turpināt darbu neregulārajiem pārvadātājiem, kuri strādās pēc neregulāro pārvadātāju pamatprincipiem. Viņi varēs vadāt, nodarboties ar normālu darbību, bet būs aizliegs braukt tajos maršrutos, kur viņi brauc pirms laika, kad brauc regulārais pārvadātājs, tādējādi paņemot tieši šo pelnošo daļu, par kuru valsts budžets pēc tam maksā. Paldies. Aicinu atbalstīt pirmajā lasījumā.".
- 2013_10_10-seq126 language "lv".
- 2013_10_10-seq126 speaker Viktors_Valainis-1986.
- 2013_10_10-seq126 mentions Q822919.
- 2013_10_10-seq126 mentions Q211.
- 2013_10_10-seq126 mentions Q1773319.
- 2013_10_10-seq126 mentions Q5244326.