Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_09_19-seq16> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2013_09_19-seq16 type Speech.
- 2013_09_19-seq16 number "16".
- 2013_09_19-seq16 date "2013-09-19".
- 2013_09_19-seq16 isPartOf 2013_09_19.
- 2013_09_19-seq16 spokenAs 10.
- 2013_09_19-seq16 spokenText "Augsti godātā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Cienījamie kolēģi! Mēs iesniedzām kā pieprasījumu, tā arī deputātu jautājumus veselības ministrei, lai tiešām norādītu uz savām bažām par situāciju veselības aprūpes nozarē. Diemžēl ne Pieprasījumu komisijā attiecībā uz pieprasījumu, ne arī attiecībā uz deputātu jautājumiem mēs nesaņēmām tādu lielā mērā skaidru vīziju attiecībā uz to, kādi uzlabojumi ir gaidāmi. Mēs nonācām pie secinājuma, ka faktiski ik gadu notiek gan grozījumu kontrole attiecībā uz izdevumiem veselības aprūpes nozarei, gan arī korekcijas, taču ik gadu medicīnas nozares attīstības līkne iet uz leju, un tas konkrēti liecina par aplamu grozījumu pieņemšanu un izpildi. Faktiski šobrīd Ministru kabinets neveic analīzi par zaudējumiem, kas radušies dēļ nepareizu lēmumu pieņemšanas veselības aprūpes nozarē, tātad arī par Eiropas struktūrfondu līdzekļu izlietojumu. Veselības ministrija, kā iepriekš ir norādīts, spēj ietekmēt tikai medicīnas darbinieku algas minimumu; pilnvaras tajā sakarā ir tikai ārstniecības iestādēm. Līdz ar to Ministru kabinets nenes nekādu atbildību par dramatisko situāciju medicīnas jomā un faktiski, mūsu skatījumā, nav ieinteresēts medicīnas attīstībā un ārstu adekvātā atalgojumā, un ārstu motivācijas veicināšanā, lai viņi paliktu strādāt Latvijā. Varbūt tiešām arī Veselības ministrija nespēj ietekmēt algu maksimumu, toties tā var ietekmēt slimnīcu valžu darbību un attiecīgu valdes locekļu iecelšanu. Latvijas Republikas Ministru kabineta pozīcija ir pasīva attiecībā uz ekonomisko jautājumu risināšanu medicīnas jomā. Nav paredzēti arī ierosinājumi motivācijas sistēmas veicināšanai un darba kvalitātes uzlabošanai (piemēram, sociālais atbalsts ārstniecības personām). Cienījamie kolēģi! Ir jāatgādina, ka ārsti tiešām ir ļoti ilgus gadus bijuši pacietīgi - pacietīgi attiecībā uz sava viedokļa paušanu. Un ne katrs ārsts nāks un atzīsies par to, ka kāds no slimnīcas valdes locekļiem, staigādams uz uzņemšanas nodaļu, norāda - tieši vai netieši -, kādas nepieciešamās analīzes būtu veicamas vai nebūtu veicamas, lai - nedod Dievs! - nepārkāptu Veselības ministrijas noteiktās kvotas un lai slimnīcas administrācijai būtu palicis vairāk naudas. Esmu iepazinies ar auditu Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā. Tas pierāda, ka makroekonomiskā situācija ir graujoša, un to pierāda valsts budžeta samazināšanās un neatbilstība kopš 2008.gada. Veselības nozare valstī nav prioritāra, un valsts atsakās no sociāli atbildīgiem lēmumiem. Veselības ministrija uz šo situāciju nereaģē. Līdz ar to mums arī ir jautājums: kādi ir tie attaisnojošie iemesli, lai ministre eksistētu šajā valdībā? Ārsta atbildība noteikti nav mazāka, bet iespējami vai pat noteikti lielāka nekā citos amatos, piemēram, tiesneša vai valsts ierēdņa, bet ārsta atalgojuma minimums ir pielīdzināts santehniķa. Vai ir pievērsta uzmanība un vispār tika veikta analīze sakarā ar jauno tehnoloģiju (piemēram, magnētiskās rezonanses, citu izmeklējumu) adekvātu intensīvu izmantošanu? Jūs salīdziniet statistikas rādītājus, kādi ir, piemēram, Vācijā attiecībā uz diagnozes noteikšanas procedūru! Speciālistu trūkums un faktiski nepieejamība novados, reģionos - tas jautājums nav risināts no ministrijas puses. Var minēt kā piemēru to, ka Valmierā, Ludzā, Rēzeknē trūkst nefrologu, LOR, acu ārstu un citu speciālistu, un kur nu vēl runāt par speciālistiem pediatrijas jomā! Šī jautājuma risināšanai ir izskatīts tarifu palielināšanas plāns... To sedz par veiktajiem... par veiktajām konsultācijām... Konsultācijas apmaksa ārstam ir 3 latus liela, tā faktiski ir niecīga. Vai tika izvērtēti, piemēram, arī diferencēto ambulatoro pieņemšanu tarifi? Ko ir darījusi šajā sakarā Veselības ministrija? Ārstam par konsultāciju maksā 3 latus, bet, piemēram, tie konsultanti no Prudentia, kuri konsultē valdību, saņem 150 latus stundā. Cik tas ir samērojams attiecībā gan uz izglītību, gan cilvēku, gan uz atbildību par pieņemtajiem lēmumiem? Austrumu slimnīca. Par to tiešām ir atsevišķs stāsts. Es domāju, ka kolēģiem tā būtu jāapmeklē, lai slimnīcas vadība parāda tos koridorus, tās uzgaidāmās telpas... piemēram, 1.nodaļu, kur nav nekādas aparatūras... nedz monitoru, nedz skābekļa balonu. Kardioloģijas nodaļā intensīvajā palātā pat nav žalūziju. Tajā pašā laikā administratīvajās telpās, kur darbojas Veselības ministrijas ielikteņi... tur sekretārēm ir ļoti plašas telpas, kaktusi... tur pat puķu podiem katram ir smidzinātājs. Kā kontrastu jūs varat ieraudzīt palātu, kur 8 cilvēki vienā telpā atrodas. Un tiešām šajā situācijā šis krasais salīdzinājums ir piemērs tam, kur atrodas mūsu veselības nozare. Tāpēc es aicinu kolēģus būt atbildīgiem un pieņemt atbilstošu lēmumu šajā situācijā, jo tas, kas tiek darīts... precīzāk to var nosaukt, ka nekas netiek darīts Veselības ministrijā. Tas tiešām liecina, ka nav beigusies ne ekonomiskā krīze, ne valsts ir uzņēmusies jebkāda veida atbildību par cilvēkiem, par kuriem tai ir pienākums gādāt, - par viņu veselības nodrošināšanu. Paldies.".
- 2013_09_19-seq16 language "lv".
- 2013_09_19-seq16 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q822919.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q211.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q2660080.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q4102950.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q193089.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q957137.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q183.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q1773319.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q12360039.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q2502537.
- 2013_09_19-seq16 mentions Q1669018.