Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_06_20-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2013_06_20-seq4 type Speech.
- 2013_06_20-seq4 number "4".
- 2013_06_20-seq4 date "2013-06-20".
- 2013_06_20-seq4 isPartOf 2013_06_20.
- 2013_06_20-seq4 spokenAs 10.
- 2013_06_20-seq4 spokenText "Cienījamais Prezidij! Cienījamās dāmas! Kungi! Likumprojekta priekšmets ir nodokļu administrēšana, mērķis - paaugstināt nodokļu administrēšanas efektivitāti, uzdevums - atrisināt divas problēmas. Pirmā problēma. Esošais tiesiskais regulējums ļauj nodokļu administrācijai skatīt iesniegtās nodokļu deklarācijas, veikt to pārbaudi un revīzijas nenoteikti ilgā laikā. Šādi gadījumi ir gan liels retums - 2 procenti no visas PVN pārmaksas. Tomēr, kaut arī likumdošanā, piemēram, PVN deklarācijas skatīšanai, ir nostiprināts 30 dienu ilgs termiņš, papildmateriālu skatīšana, dažādu veidu tematiskās pārbaudes un revīzija var pagarināt nodokļu deklarācijas skatīšanas termiņu līdz simtiem dienu. Otrā problēma. Nodokļu maksātāja samaksājamā soda nauda jeb nokavējuma nauda gadījumā, ja nodokļu maksātājs savlaicīgi nav samaksājis nodokli, ir lielāka nekā nauda, par kuru nodokļu administrācija - VID - palielina atmaksājamo nodokli, bet, ja tas ir piedzīts nepamatoti vai ir pārmaksātas nodokļa summas, tās nepamatoti netiek atmaksātas. Līdz ar to nodokļu maksātāju un nodokļu administrācijas atbildība likuma priekšā nav sabalansēta. Ar skatāmo likumprojektu ierosinām iestrādāt likumā normas, kuras pamatojas uz regulējumu, kāds ir spēkā Igaunijā. Pirmkārt, likumprojektā ir paredzēts nodokļu revīzijas maksimālais termiņš - 90 dienas. Otrkārt, likumprojekts nosaka nodokļu maksātāja un nodokļu administrācijas vienotu atbildību par savlaicīgi nesamaksātajiem un neatmaksātajiem nodokļiem, proti, atmaksājamo nodokļu palielinājuma summa tiek pielīdzināta nokavējuma naudai. Par ietekmi uz tautsaimniecības attīstību. Likumprojekts palielina nodokļu administrācijas atbildību par samaksas termiņa neievērošanu un pielīdzina to nodokļu maksātāja atbildībai, padara termiņu neievērošanas sodu sistēmu taisnīgu, nodokļu maksātājiem saprotamāku. Likumprojekta pamatojumam tika salīdzināts Igaunijas un Latvijas nodokļu administrēšanas tiesiskais regulējums, kā arī Igaunijas un Latvijas nodokļu ieņēmumu izpilde par periodu no 2010. līdz 2012.gadam. Nodokļu ieņēmumi abās valstīs ir gandrīz vienādi, administrēšanas tiesiskais regulējums balstās uz līdzīgiem principiem, kas ļauj secināt, ka Igaunijas nodokļu praksē piemērojamās normas būs efektīvas arī Latvijas apstākļos. Igaunijas nodokļu administrācija 2012.gadā samaksāja komersantiem nodokļu palielinājuma naudas kopsummu, kas bija desmit reizes lielāka nekā summa, kuru atmaksāja Latvijas Republikas nodokļu administrācija. Savukārt sods par nodokļu samaksas termiņa neievērošanu, kuru aprēķināja Igaunijas Republikas nodokļu administrācija, bija četras reizes mazāks nekā Latvijā aprēķinātais. Tomēr Igaunijā reāli iekasētā soda nauda 2012.gadā bija 60 procenti no aprēķinātās, bet Latvijā - tikai 40 procenti; tas liecina par Latvijas nodokļu administrēšanas zemāku efektivitāti. Par spiedienu uz budžetu. Protams, nodokļu administrācijas izmaksājamās palielinājuma naudas pieaugums nozīmēs lielākas izmaksas no valsts budžeta. Bet ņemsim vērā, ka patlaban nodokļu maksātājiem aprēķinātās nokavējuma naudas samaksātā daļa ir ļoti maza - divreiz mazāka nekā Igaunijā! Pat vispiesardzīgākais aprēķins pierāda: ja iekasējamā soda nauda pieaugs par vienu vai diviem procentiem, tas kompensēs palielinājuma naudu, kuru nodokļu administrācija izmaksās no valsts budžeta. Par mūsu likumprojektu mēs saņēmām no Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras atzinumu, kurš arī tiks iesniegts katrai no Saeimā esošajām frakcijām. LTRK ieskatā, piedāvātie grozījumi šajā likumā, kā arī grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā (nākamais skatāmais likumprojekts) ir tieši vērsti uz labas pārvaldības principa nostiprināšanu Valsts ieņēmumu dienesta darbībā. LTRK aicina Saeimas deputātus, izskatot Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā iekļautos jautājumus, proti, skatāmo likumprojektu „Grozījumi likumā „Par nodokļiem un nodevām”” (Nr.712/Lp11) un arī likumprojektu „Grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā” (Nr.713/Lp11), kas tiks skatīts tūlīt pēc šā likumprojekta, konceptuāli atbalstīt un nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai. LTRK apņemas piesaistīt ekspertus nodokļu administrēšanas jomā, lai pilnveidotu un iniciētu regulējumu likumprojektu sagatavošanas procesā pirms to skatīšanas Saeimā. Kolēģi, ja būs balsojums par nodošanu komisijai, lūdzu balsot „par”. Paldies.".
- 2013_06_20-seq4 language "lv".
- 2013_06_20-seq4 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2013_06_20-seq4 mentions Q822919.
- 2013_06_20-seq4 mentions Q211.
- 2013_06_20-seq4 mentions Q191.
- 2013_06_20-seq4 mentions Q22116518.