Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_06_20-seq217> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2013_06_20-seq217 type Speech.
- 2013_06_20-seq217 number "217".
- 2013_06_20-seq217 date "2013-06-20".
- 2013_06_20-seq217 isPartOf 2013_06_20.
- 2013_06_20-seq217 spokenAs 101.
- 2013_06_20-seq217 spokenText "Jā, dzīve kādreiz izspēlē ļaunus jokus, un to, ka man būs jārunā tieši par šo priekšlikumu... pirms pārtraukuma es cerēju, ka tā nebūs. Taču, ja mēs runājam par šo priekšlikumu, tad komisija to ir atbalstījusi, bet ir publika, un publiskajā telpā ir bijis diezgan daudz diskusiju par tā veiksmīgumu vai neveiksmīgumu. Līdz ar to šeit ir divi jautājumi, par kuriem mums būtu jārunā. Viens ir iebildumi pret īpašu priekšrocību radīšanu atsevišķai produktu grupai, šinī gadījumā - alum; otrs ir iebildumi pret videonovērošanu kā papildu slogu veikalu īpašniekiem. Ja mēs runājam par alu, tad es gribu teikt, ka Pimenova kungs jau pieskārās tam, ka darba grupas un likuma grozījumu mērķis ir jauniešu alkohola patēriņa ierobežošana. Un ar šo likumu mēs sasniegsim divus ārkārtīgi svarīgus mērķus. Tātad pirmais un svarīgākais būs 18.priekšlikumā, ko mēs vēl skatīsimies, un tas ir alkohola pārdošanas režīms. Mēs to mainām no pašreizējā uz tādu, kas būs daudz stingrāks - tātad personām vecumā no 18 līdz 24 gadiem būs jāuzrāda dokuments, iegādājoties alkoholu. Manuprāt, šis ir ļoti būtisks labojums un tas pilnībā izmainīs alkohola pārdošanas režīmu. Otra, sekundāra, bet tikpat svarīga lieta. Likuma normas turpmāk noteiks to, ka alkohols veikalā ir tirgojams atsevišķā nodaļā. Un, ja mēs runājam par jaunatni, tad mēs esam daļēji atrisinājuši problēmu ar jauniešu alkohola patēriņu. Tātad jauniešu alkohola patēriņā ir trīs būtiskas grupas: tie ir alkoholiskie kokteiļi, sidrs un alus. Ja mēs runājam par šīm divām pozīcijām - alkoholiskie kokteiļi un sidrs -, tad šī problēma ir atrisināta. Tie ir ievietoti atsevišķā pārdošanas zonā. Attiecībā uz alu šī problēma tiek risināta daļēji. Alum ir... alu mēs varētu iedalīt trijās pozīcijās: vieglais alus - līdz 3,2 procentiem jeb grādiem, vidēji stiprais alus - līdz 5,8-6 grādiem un stiprais alus. Stiprais alus ir novietots šajā pārdošanas zonā. Kādēļ atsevišķā pārdošanas zonā nav ievietots vidēji stiprais alus un vieglais alus? Šinī gadījumā ir problēma ar pašu produkta tirdzniecību. Produkts galvenokārt tiek pārdots noteiktā sezonā. No maija līdz septembrim tiek pārdoti gandrīz 70 procenti produkta. Ja mēs to ievietojam atsevišķā tirdzniecības zonā, tad, kā apgalvoja tirdzniecības organizāciju pārstāvji, tirgojot to atsevišķā zonā vai tirgojot pārdevējam „aiz muguras”, kā tas ir noteikts... vai kā mēs to saprotam tautā, telpa tiek ierobežota, un tikai tādēļ, ka vasarā tiek tirgoti lieli apjomi, ziemā neviens tukšas telpas neturēs. Tāpēc visi kā viens ir apgalvojuši, ka tas tiks ierobežots. Un, ņemot vērā to, ka šis produkts - apmēram 80 procenti - tiek saražots Latvijā, mēs uzskatījām, ka šī tirdzniecība ir jāorganizē tādā veidā, ka zālē ir atstājams vidēji stiprais alus, bet stiprie ali ir atstājami šajā ierobežotajā zonā. Tāpēc es aicinu kolēģus uz šo likumu skatīties nevis kā uz kaut ko pabeigtu, bet kā uz likumu, kas ir noteiktā attīstībā. Un šinī brīdī es gribu teikt, ka komisija ir izdarījusi visu, lai nākamajos lasījumos šo procentu samazinātu. Tomēr es gribu teikt, ka, pirms šis procents tiktu samazināts, mums ir jāgaida kādi būtiski notikumi: pirmais - mums ir jāpāriet uz tādu tirdzniecības veidu, kas ir atsevišķās, slēgtās zonas alkohola tirdzniecībai; otrais - mums ir jāļauj ražotājiem pārkārtoties. Par ražotājiem es gribu teikt, ka, protams, tur ir lielie koncerni, bet tajā pašā laikā es gribu nosaukt tādus ražotājus kā Bauska, Tērvete, Užava un tā tālāk... Tie ir mazie ražotāji, to īpatsvars nav liels, bet viennozīmīgi ir skaidrs, ka to eksistence tādā veidā tiks būtiski ietekmēta. Tā ka vēlreiz, cienījamie kolēģi, es aicinu uz šo likumu skatīties kā uz procesu, un, ja mēs esam sasnieguši vienu rezultātu, tad otrs ir... Mums ir izdarīts viss, lai šis ierobežojums tiktu mainīts pēc noteikta laika. Mazajiem tirgotājiem bija iebildumi pret videonovērošanu kā papildu slogu veikalu īpašniekiem. Jāteic, ka mani šī diskusija mulsina kopumā, lai gan šis nav šā likuma jautājums. Taču kopumā es uzskatu, ka... Videonovērošana nelielā pārtikas veikaliņā, kurš atrodas ceļa malā un kurā atrodas bieži vien tikai viena pārdevēja, man liktos pašsaprotama, jo tas ir vienkārši drošības jautājums. Taču kaut kādu iemeslu dēļ īpašnieki to nevēlas redzēt. Attiecībā uz šo likuma grozījumu mēs uzskatām, ka alkohols ir prece, kuras apritei ir nepieciešama paaugstināta uzraudzība, un ka šāda videonovērošana vienkārši ir nepieciešama, un citādāk rīkoties mēs nevaram. Ja mēs reaģējam uz to, ko tirgotāji teica, - ka, iespējams, tas ir nesamērīgs papildu slogs -, tad es gribu teikt: šodien tehnoloģijas attīstās ļoti strauji. Un šeit netika īpaši noteikts standarts, vienkārši tika pateikts, ka tiek veikta videonovērošana un ka ieraksts ir saglabājams septiņas dienas. Tā ka, manuprāt, šī problēma ir atrisināta pilnībā, un es aicinu Saeimu atbalstīt 12.priekšlikumu. Paldies.".
- 2013_06_20-seq217 language "lv".
- 2013_06_20-seq217 speaker Arvils_Aseradens-1962.
- 2013_06_20-seq217 mentions Q822919.
- 2013_06_20-seq217 mentions Q211.
- 2013_06_20-seq217 mentions Q12674954.
- 2013_06_20-seq217 mentions Q16354983.