Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_06_20-seq205> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2013_06_20-seq205 type Speech.
- 2013_06_20-seq205 number "205".
- 2013_06_20-seq205 date "2013-06-20".
- 2013_06_20-seq205 isPartOf 2013_06_20.
- 2013_06_20-seq205 spokenAs 17.
- 2013_06_20-seq205 spokenText "Cienījamie kolēģi! Pirms es iesniedzu savu priekšlikumu, kas saistīts ar iespējamo aizliegumu tirgot alkoholu degvielas uzpildes stacijās, es nevarēju iedomāties, ka alkohols var tik nopietni ietekmēt cilvēku prātus, pat to nelietojot, jo tās „emocionālās caurejas”, kuras tika piedzīvotas plašsaziņas līdzekļos, bija līdzīgas kā pēc pārmērīgas alkohola lietošanas. Es citēšu dažus izteikumus... virsrakstus: „Vietējie degvielas tirgotāji! Nacionālā apvienība vēlas iznīcināt nacionālos uzņēmumus.” Un tie saka: „Mums ir svarīgi, lai valsts varas pārstāvji un deputāti, kuri strādā, pateicoties mūsu maksātajiem nodokļiem, atbalstītu mūs, vēl nedaudzos pašmāju uzņēmējus, nevis grautu mūsu darbību, bezatbildīgi grozot likumus savtīgu interešu vai priekšvēlēšanu impulsu vadīti. Diemžēl tikai dažu vārdu ierakstīšanai likumā sekas var būt pat atsevišķu degvielas uzpildes staciju slēgšana.” (No SC frakcijas: „Ar to jūs asociējaties!”) Man ir tāda sajūta, ka es varbūt kaut ko esmu sajaucis. Līdz šim es domāju, ka degvielas uzpildes stacijās, degvielas tvertnēs automašīnās pilda benzīnu un dīzeļdegvielu. Izrādās - nē! Alkoholu! Nu vismaz citādāk to nekādi nevar izskaidrot. Bet, tā nopietni runājot, vai tiešām tas nav satraucoši, ka degvielas uzpildes stacijas pastāvēšana ir atkarīga no alkohola tirdzniecības tajā? Laikam vismaz minimāli vajadzētu aizdomāties! Manuprāt, ir nepareizs princips kā tāds, ka alkohols var tapt iegādāts vietās, kas tieši... visciešāk ir saistītas ar braukšanu. Visiem it kā ir pašsaprotami, ka akcija ar uzsaukumu „Dzer un brauc!” (pēdiņās) ir kaut kas kaitīgs, neiedomājams un pat noziedzīgs, savukārt tirgot alkoholu degvielas uzpildes stacijās, kur cilvēks ir atbraucis uzpildīt degvielu automašīnai, lai varētu turpināt braukšanu, šķiet normāli. Bet tagad par priekšlikuma būtību. Ir pierādīts - tas ir zinātniskos pētījumos pierādīts! -, ka ieņēmumi no alkohola ir ievērojami zemāki nekā izdevumi, kas saistīti ar alkoholu. Es ceru, ka neviens no šeit klātesošajiem neapstrīdēs faktu, ka vislabāk reklāma darbojas, ja kāds konkrēts produkts par sevi nepārtraukti atgādina. Preces pat tiek izvietotas plauktos tā, lai tās vislabāk (nu, labāk - tirgotāju uztverē, protams!) ietekmētu patērētāja uzvedību, šinī gadījumā - liekot viņam iegādāties to vai citu preci. Kad ieejat degvielas uzpildes stacijā, tad ko jūs redzat savā priekšā, kad jūs par degvielu norēķināties? Pārdevēju! Un kas stāv aiz viņa? Alkohols, kurš miedz ar aci un saka: „Tuk, tuk! Vai tu par mani neaizmirsi?” Un turpat ir arī cigaretes, kuras saka: „Atceries par mums!” Varbūt kāds atceras, ka pirms kāda laika, pirms vairākiem gadiem, bija tāds ģeniāls mārketinga triks. Tika izgatavotas, kā to saka, tādas... tas trauciņš, kur mēs liekam naudu, norēķinoties pie kases, bija izgatavots tā, ka tajā bija iestrādāta cigarešu paciņa. Tā bija tādā naturālā, dabiskā lielumā, un tai virsū bija konkrēta marka jeb brends. Izrādījās, ka cigarešu tirdzniecība konkrētajā vietā, kur cilvēki lika naudiņu šādā trauciņā, palielinājās par 50 procentiem. Un konkrētās markas tirdzniecības īpatsvars daudz būtiskāk palielinājās! Nu, laikam jau nav nejauši izdomāti šāda veida triki. Mans redzējums paliek nemainīgs: alkoholam ir jābūt prom no acīm lielajos veikalos, prom no bērnu acīm, no pusaudžu acīm! Tam ir jābūt atsevišķā, nodalītā teritorijā. Savukārt, ja tiešām ir vēlme to tirgot mazos kioskos vai tādās tirdzniecības vietās kā Narvesen, tad, kaut arī alkohols un cigaretes ir pārdevējam aiz muguras, tam visam ir jāatrodas aiz tumša stikla sienas, un tu tad vari alkoholu vai cigaretes izvēlēties pēc tāda katalodziņa, tāpat kā karaoke dziesmas izvēloties. Tā būtu normāla prakse, un es ceru, ka kādreiz mēs pie tā nonāksim. Šobrīd gan izskatās, ka sabiedrība īsti tam gatava nav, un arī kolēģu atbalstu komisijā nesaņēmu, tāpēc... Es varu palūgt vēl divas minūtes? (No zāles: „Jā! Jā!”)".
- 2013_06_20-seq205 language "lv".
- 2013_06_20-seq205 speaker Imants_Paradnieks-1968.
- 2013_06_20-seq205 mentions Q4459436.
- 2013_06_20-seq205 mentions Q1576026.