Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_06_20-seq1021> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2013_06_20-seq1021 type Speech.
- 2013_06_20-seq1021 number "1021".
- 2013_06_20-seq1021 date "2013-06-20".
- 2013_06_20-seq1021 isPartOf 2013_06_20.
- 2013_06_20-seq1021 spokenAs 69.
- 2013_06_20-seq1021 spokenText "Jā, kolēģi! Pirmām kārtām varu teikt, ka šo likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija un virza Ministru kabinets. Tas būtu viens. Bet attiecībā uz šī likumprojekta saturu, tā ekonomisko un tautsaimniecisko jēgu, redziet, ir tā, ka ekonomiskās krīzes rezultātā ir ievērojami samazinājusies kredītresursu pieejamība, kas ir būtisks šķērslis gan privāto uzņēmumu, gan mājsaimniecību attīstībai. Saglabājoties šim augstajam uzņēmējdarbības riskam, ko rada pieaugušais kavēto maksājumu apjoms un uzņēmēju ierobežotās iespējas objektīvi novērtēt patērētāju kredītspēju un darījumu risku, kā tas bija redzams arī šīsdienas debatēs attiecībā uz Civillikuma grozījumiem un 10 procentu līgumsodu, teiksim tā, duālo dabu, tas ir tieši saistīts ar apstākli, ka uzņēmēji neredz darījuma partneru patieso finanšu stāvokli un mēģina iecenot šos visus riskus iekšā šajos līgumsodos un visādās citādās, teiksim, līgumiskajās attiecībās. Tā rezultātā nav redzama patiesā aina. Lai paplašinātu informācijas apmaiņā iesaistīto uzņēmēju loku un dotu iespēju visiem komersantiem novērtēt savu potenciālo klientu kredītspēju, lielākajā daļā Eiropas Savienības valstu datu apmaiņu nodrošina kredītbiroji, kuru darbība tiek attiecīgi regulēta un uzraudzīta no valsts puses. Kredītbiroju darbības mērķis ir apkopot ziņas, kas veido personas tā saukto kredītvēsturi, un tas ļauj patērētājiem pierādīt savu kredītspēju, piesakoties pakalpojumam un slēdzot jaunu līgumu. Tā rezultātā viņš īstenībā iegūst lētākas cenas, un šīs personas kredītatskaites parasti satur ziņas gan par kavētajiem maksājumiem, ja tādi ir, gan arī par aktīvajām saistībām, kuras tiek vai netiek sekmīgi kārtotas. Un, papildinot šo informāciju ar izziņu par patērētāja ienākumiem, veidojas objektīva informācija par šā patērētāja kredītspēju. Par bažām, kas izskanēja komisijas sēdē attiecībā uz to, ka viņu kāds uzraudzīs. Varu pateikt, ka kredītbiroja darbības uzraudzību veiks Datu valsts inspekcija, nodrošinot kontroli pār personas datu apstrādes likumību. Komisijā tika apspriests arī jautājums par datubāzēm, ko veido ārpustiesas parāda piedziņas uzņēmumi. Šādas datubāzes rodas parāda piedziņas procesā, un, ņemot vērā šādas informācijas negatīvo raksturu, tā nekādā ziņā nevar tikt uzskatīta par objektīvu patērētāja kredītspējas rādītāju. Pieņemot šo likumu, būs nepieciešams izvērtēt, vai šādu datubāžu veidošana būtu iekļaujama kredītbiroja darbības regulējumā vai arī to veidošana un darbība būtu atstājama, uzskatot to par daļu no ārpustiesas parāda piedziņas procesa regulējuma. Kredītbiroji ir un būs tautsaimniecības infrastruktūras elements. To lietderību un nepieciešamību pēckrīzes ekonomikas ciklā ir akcentējusi arī Pasaules Banka savā Latvijas finanšu sektora novērtējuma programmā, kas tika veikts 2012.gadā. Un, noslēdzot savu uzrunu, es gribu teikt, ka kredītbiroja darbība samazina uzņēmējdarbības risku un dod papildu stimulu samērīgai Latvijas ekonomikas attīstībai. Es lūdzu to atbalstīt, lai mēs varētu arī tautsaimniecību attīstīt reāli, nevis tikai nejaušā ceļā... varbūt paveiksies. Paldies.".
- 2013_06_20-seq1021 language "lv".
- 2013_06_20-seq1021 speaker Janis_Ozolins-1976.
- 2013_06_20-seq1021 mentions Q211.
- 2013_06_20-seq1021 mentions Q193089.
- 2013_06_20-seq1021 mentions Q458.
- 2013_06_20-seq1021 mentions Q21625222.
- 2013_06_20-seq1021 mentions Q7164.